קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)
קניון מלחה ריק מאדם במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

הפגיעה הכלכלית הקשה של משבר הקורונה: קניון מלחה ריק מאדם – התמונות העצובות

כבר למעלה מחודש שקניון מלחה, מתחם הקניות הגדול בירושלים, מיותם מקהל לקוחות, מאות עובדים הוצאו לחל"ת ובעלי העסקים נמצאים במשבר כלכלי קשה ביותר. כך זה נראה מבפנים

פורסם בתאריך: 21.10.20 07:39

למעלה מחודש, מאז תחילת הסגר השני של הקורונה, קניון מלחה ריק מאדם. בתקופות החגים, בדרך כלל, מתחם הקניות הגדול בירושלים מלא בקונים ובמבלים – זוהי תקופה שבה הקניון מגדיל באופן משמעותי את מחזור המכירות. אם ביום רגיל מגיעים לקניון 27-25 אלף אנשים, בחגים הכמות מגיעה ל־37 אלף אנשים, כך אמר בראיון ל"כל העיר" לפני שלוש שנים מנכ"ל הקניון יורם פיק. אולם, כעת, בשל סגר הקורונה, הקניון מיותם מאנשים, החניון ריק ודלתות החנויות נעולות.

המראה העצוב משקף את הפגיעה הכלכלית הקשה של המסחר בעיר – במתחם הקניון הוצאו לחל"ת מאות עובדים מחנויות האופנה השונות. בתי הקפה והמסעדות נראים סגורים, חלקם מבצעים משלוחים.

בימים אלה דן קבינט הקורונה האם לפתוח קודם את החנויות והמסחר או את הכיתות הנמוכות בבתי הספר. למעשה, לפי השלב השלישי של מתווה ההקלות של הסגר, שאמור לצאת לדרכו רק באמצע חודש נובמבר, ייפתחו הקניונים והחנויות.




קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

קניון מלחה היום (צילום: שלומי הלר)


אחד מבעלי העסקים הוא דביר אלון (33), זכיין חומוס אליהו בקניון מלחה, שהחל לפעול במתחם לפני כשנה. "כשנכנסים לקניון ורואים אותו ריק מבינים את העוצמה של המיתון", מספר אלון בשיחה עם "כל העיר". "עצוב לראות את המפלצת הזאת כבויה וחשוכה. לראות את הקניון קפוא, מאובק, זה לא נעים בכלל. אנחנו עכשיו פתוחים ועושים משלוחים, נלחמים, אבל זה לא כמו חנות ברחוב שיש עוברי אורח ואשפר למכור להם פיתה עם חומוס. לקניון לא מגיעים אנשי. אנחנו היום יודעים לספק ארוחת צהריים לעובדי מדינה, אחרי עבודה קשה מאוד שעשינו וזה מה שברוך השם שמציל אותנו בימים אלה".


קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

קניון מלחה, היום (צילום: שלומי הלר)


קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

קניון מלחה, היום (צילום: שלומי הלר)


קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

קניון מלחה, היום (צילום: שלומי הלר)


קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

קניון מלחה, היום (צילום: שלומי הלר)


לשאלה מה יעשה אם יהיה סגר נוסף, אומר אלון כי "אם יהיה עוד סגר בחנוכה כולם יטבעו. אלה שהצליחו לצוף גם יטבעו. אפילו במלחה. היו המון המון עסקים שקיבלו מכה בסגר הראשון של הקורונה, ואיכשהו מי ששרד את הסגר השני, הסגר השלישי יהיה נוקאאוט".


דביר אלון (צילום: עוז אוחיון)

דביר אלון (צילום: עוז אוחיון)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ליאור

    אלפי אנשים מתו, מאות אלפים חלו במחלה קשה שתהרוס להם את החיים בעתיד, אנשים איבדו את יקיריהם… ומה שעצוב לכם זה קניון. לא פלא שהגענו לאן שהגענו.

  2. הילה

    והנה אנחנו מסתדרים מצויין גם בלי הבילוי שם ואם לא מרויחים לפחות לא מבזבזים.

  3. זהבה

    קניון זה בילוי זה קניות מרוכזות במקום אחד זו פרנסה לבעלי עסקים לצעירים שעובדים בחניות זה מקום שמכניס כסף מוציא וכך מתנהלת כלכלה בריאה
    בירושלים הימנית אלה התגובות שתקרא
    מסתדרים מצויין בלי הקניון
    אחלה אז אם אפשר בלי חרדים שרק מטיילים שם בלי קניות רק שוטפים עיניים שהרי הם לא עובדים אז איך יוכלו לקנות ורק מלכלים את השבילים המשופצים
    ירושלים ימנית תמיד הייתה רק עכשיו הנק השחורות הופכות לכתמים וזה כבר אחר אחר לגמרי.

  4. בני

    חחח זה היה מצחיק זהבה, חרדים סתם מטיילים כי אין להם כסף כי הם לא עובדים. כנראה שיש כאלה שעובדים ויש להם והם לא סתם מטיילים. כמוני
    אבל תכלס אני חושב שאם למדנו להסתדר גם בלי הבילוי של קניון, זה מעולה, אני למדתי שאני קצת "מאכיל את המפלצת" בזה שהתרגלתי סתם לצרוך שטויות, אין צורך בכל כך הרבה בגדים, מסעדות, או חולצות עם נצנצים לקטנה, אפשר להנות בהרבה דרכים אחרות,(ודווקא יותר כיף כשמרגישים שזה נכון) ולשמור את הכסף למשהו חשוב ומועיל יותר.
    אנחנו לא באים לקניון כדי שיהיה עבודה לבעלי החנויות, וכדי להניע את כלכלה, זה הפוך, אם אנחנו באים לקניון כי אנחנו צריכים ואז אוטומטית הכלכלה נעה, אבל מסתבר שיש הרבה מאיתנו שממש לא צריכים לבוא לקניון… שזה ממש לא חיוני
    אז הכלכלה תנוע ממקום אחר

  5. טל

    אני יגיד לכם תאמת.אני פשוט מתחילה להרגיש שהעולם המוגזם שחיינו בו מתחיל לקבל קצת צורה ופורפורציות נכונות.הצרכנות יתר יורדת.התאוותנות יורדת.אלוהים אני אוהבת אותך איך כבר האנושות הייתה חולה פשוט ככה יש הכל ואין כלום.אנחנו מפרנסים את הכלכלה.הכל במחזוריות משעממת.כולם נהיו אגואיסטים.היו בתוך עצמם וגם אני.עכשיו הממשלה המושחתת הזאת עושה לכם שואה.וזה מה שמעניין אותכם החומריות.היא עשתה לי בחילה.עכשיו ניתאחד אולי שכחנו להנות מדברים פשוטים ביותר.שכחנו להנות ממשחקים ואוכל ביתי.ובכלל שכחנו להיות בהווה פשוט.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר