חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: פרטי)
חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: פרטי)

ח"כ אלכס קושניר ל"כל העיר": "בשכונות האדומות בירושלים צריך להיות סגר דיפרנציאלי"

חבר הכנסת מסיעת ישראל ביתנו מתריע מסגר שלישי ותוקף את התנהלות הממשלה בניהול משבר הקורונה: "אין התחשבות בבריאות הציבור, מה שמעניין זה הפוליטיקה והשרידות של ראש הממשלה"

פורסם בתאריך: 26.10.20 07:59

ח"כ אלכס קושניר מסיעת ישראל ביתנו השתתף אתמול בבוקר בהפגנת הסטודנטים הסוערת מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים. אין ספק שבשנת הקורונה, שבה סטודנטים וסטודנטיות לא מגיעים לקמפוסים ולומדים מול מסכי הזום, שכר הלימוד צריך להתכווץ משמעותית. בשיחה עם "כל העיר" אומר קושניר, שלמד בעצמו בעבר באוניברסיטה העברית, כי "חוסר הרצון של הממשלה לסייע לסטודנטים הירושלמים זה לא רק פוגע בסטודנטים עצמם, אלא גם פוגע בכלכלה של העיר. לירושלים יש שאיפה שהסטודנטים האלה יישארו בתוך העיר, כדי שיוכלו להשתלב בחיים ובכלכלה שלה. ירושלים חווה משבר כלכלי מאוד קשה, בעיקר בגלל אוכלוסיות שלא משתתפות בשוק העבודה ולא תורמות לכלכלת העיר, זה המצב".

ח"כ קושניר הציג בימים האחרונים את תוכניתו לסיוע לסטודנטים, שכוללת חמישה צעדים: הנחה של 30 אחוזים בשכר הלימוד האקדמי; ביטול תשלום עבור קורסים חוזרים, לימודי אנגלית חובה ואגרות נלוות; פטור מלא מתשלום על תחבורה ציבורית לשנת תשפ"א; ביטול ההפליה של צעירים מתחת לגיל 28 בקבלת דמי אבטלה; והחזר הוצאות מלא למוסדות ההשכלה הגבוהה בגין הנגשת הלמידה מרחוק. התוכנית של קושניר מספסלי האופוזיציה רחוקה מלהיות מאושרת בממשלה, שכפי שפורסם השבוע, אין לה אף תקציב לקפסולות בכיתות א'-ב'.




חבר הכנסת אלכס קושניר בהפגנת הסטודנטים בירושלים (צילום: פרטי)

חבר הכנסת אלכס קושניר בהפגנת הסטודנטים בירושלים (צילום: פרטי)


"בסוף-בסוף אם רוצים שבמדינה הזאת יהיה שוויון זכויות, שוויון חובות, סולידריות ושותפות גורל", מדגיש קושניר, "רק אז הדברים יתחילו להתחבר, ועד אז נצטרך לחיות מדחי אל דחי".

קושניר, תושב אשקלון, חבר בסיעה היחידה בממשלה שעומדת איתנה מול כוחניות הסיעות החרדיות ויוצאת נגד האי-שוויון התקציבי בין האוכלוסיה הכללית לבין האוכלוסיה החרדית. משבר הקורונה רק הציף וחידד את הפערים המשמעותיים בתקצוב האוכלוסיות החרדיות לעומת האוכלוסיה הכללית, וכמו גם את יחס הממשלה בראשות בנימין נתניהו לציבור החרדי-הליטאי, שרובו לא שמר על הגבלות הקורונה, כפי שפורסם ב"כל העיר", במהלך החגים, ונענה לקריאתו של הרב חיים קנייבסקי. מדובר היה במרד של ממש בחוקי המדינה ובהוראות הממשלה לעצירת התפשטות הקורונה – רבים פקדו את בתי הכנסת והתקהלו בניגוד להנחיות, סוכות הענק במאה שערים לא פורקו, והמשטרה נקטה באכיפה רכה. כיום, כמה שכונות בירושלים מועדות לחזור להיות אדומות לפי שיטת הרמזור של פרופ' גמזו, בהן רמת שלמה, רמות וקרית מטרסדורף.

"הממשלה, לצערי הרב, מעודדת את ההתנהלות הזאת במגזר החרדי", אומר בשיחה עם "כל העיר" ח"כ קושניר, "אנחנו כל הזמן שומעים על דילים שנרקמו עם מנהיגי המגזר החרדי שכוללים אכיפה עדינה. אין התחשבות באחוזי התחלואה ולא בבריאות הציבור, מה שמעניין זה הפוליטיקה והשרידות של ראש הממשלה שכמובן, צריך את החרדים, בלעדיהם הוא לא יכול".

"הכל מתחיל ונגמר בכך שראש הממשלה נמצא תחת מכבש לחצים מאוד גדול בכל הנוגע למשפטו, שאמור להיפתח בקרוב", מוסיף וטוען ח"כ קושניר. "לכן כל ההחלטות שלו משועבדות לדבר הזה, לכן אין לנו מפכ"ל, אין לנו פרקליט מדינה, כל הבכירים במשרד האוצר התפטרו, וכמובן השר לביטחון פנים פועל לפי הוראתו של ראש הממשלה. המדינה נמצאת בשיתוק מוחלט. כשיש משבר אז פתאום כל הדברים מתחילים לצוף, ואנחנו רואים שהממשלה הזאת לא מסוגלת לבצע כלום, גם אם היא מקבלת החלטות על תוכניות הסיוע הן לא יעילות והן לא מגיעות לאזרח".


חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: פרטי)

חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: פרטי)


"בסופו של דבר אם היינו רואים נתוני תחלואה אובייקיטיבים אז היינו יכולים לקבל החלטות אובייקטיביות", אומר קושניר ומסביר – "הרי אין שום היגיון למשל שסופר פתוח והשוק סגור, שוק זה מקום פתוח הסיכוי להידבק יחסית נמוך, לעומת זאת הסופרים שזה מקום סגור וממוזג הומה אנשים – פתוחים. ומה לגבי המספרות? למה הן סגורות? יש שם בקושי מגע בין אדם לאדם, אם כולם עם המסכות הסיכוי להדבקה הוא מאוד נמוך. והרי אין שום סיבה בעולם שמקווה יהיה פתוח ובריכה תהיה סגורה, זה פשוט לא הגיוני, הבריכה מלאה בכלור ואין סיכוי להידבק, אז למה לעשות את זה? אם היתה לנו יכולת אמיתית לבדוק ולעקוב אחרי שרשראות ההדבקה, יכולנו באופן אמפירי לומר איפה יש אחוזי הדבקה גבוהים ושם לסגור".

אנחנו בדרך לסגר שלישי?
"זה נראה שכן. המשבר הוא לא רק בריאותי ולא רק כלכלי, הוא בעיקר ניהולי. הממשלה איבדה שליטה לחלוטין. גם על התחלואה וגם על הציבור. הציבור פשוט איבד אמון ולא מאמין להחלטות הממשלה ולא להחלטות השרים. זה ברור שיש יישובים אדומים, ושכונות אדומות בירושלים, שבהן יש הדבקה גבוהה יותר, שם צריך להיות סגר דיפרנציאלי, תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו מומשה מאוחר מדי, ולכן הגענו למצב שהגענו. לא יכול שנכנסנו לסגר בגלל שרצינו לשמור על סולידריות אל מול המגזר החרדי".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר