אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

סערה בעיריית ירושלים: אושר תקציב לעמותה שתמכה ב"טיפולי המרה"

ל"כל העיר" נודע כי עיריית ירושלים אישרה תקציב, שנועד למניעת הטרדות מיניות, בגובה 21,788 שקלים, לעמותת "בקדושה", שבעבר תמכה ב"טיפול לשינויי נטייה מינית". העירייה: "התמיכה אושרה כדין לאחר בדיקת והמלצת גורמי הרווחה והייעוץ המשפטי"

פורסם בתאריך: 28.10.20 07:53

עיריית ירושלים אישרה ביום שני תקציב בגובה 21,788 שקלים לעמותת "בקדושה", שבעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", הציגה נייר עמדה התומך ב"טיפולי המרה". מדובר באישור תקציב של ועדת התמיכת העירונית לעמותות שעוסקות במניעת הטרדה מינית. תקציב נוסף אושר לשתי עמותות "אל הלב" ו"ת.ה.ל".

בעיריית ירושלים מוסרים ל"כל העיר" כי התמיכה הכספית בעמותה אושרה כדין לאחר בדיקה והמלצה של גורמי הייעוץ המשפטי ושל גורמי הרווחה בעירייה.

כזכור, כפי שנחשף לפני כשנה ב"כל העיר", סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, ניסה לקדם פעילויות בנושא מיניות ומשפחה לבני נוער ולהורים מהמגזרים החרדי והדתי מטעם עמותת "בקדושה".  אלא שכבר אז התעוררה התנגדות מצד הייעוץ המשפטי בעירייה והדיון בוועדה הפך לסוער. היועצת המשפטית של ועדת המינהלים הקהילתיים, עו"ד יפעת ליפץ, הביעה אז את התנגדותה וטענה, בין השאר כי "אתם לא יכולים להציע משהו שהוא מפלה אוכלוסייה מסוימת". והוסיפה כי "אני לא חושבת שזה נושא לשיחה. אני לא חושבת שבתור עירייה אני יכולה לכם להפיץ את האג'נדה שלכם במינהלים הקהילתיים".




צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


באתר האינטרנט של עמותת "בקדושה" נרשם תוכן רב על אפשרויות הטיפול שהעמותה מציעה ללהט"ב – טקסטים תחת הכותרת "טיפול לשינוי נטיה מינית"; "נטיות הפיכות – האפשרות של שינוי הנטייה המינית בהקשר סוגיית הלהט"ב והיהדות" ועוד.


צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


חבר ועדת התמיכות אדיר שוורץ (התעוררות), שהצביע נגד התקצוב, מציין כי "טיפולי המרה הוכחו מעל לכל ספק כלא יעילים ואף מסוכנים. מדובר בדיני נפשות. לצערי בחרה עיריית ירושלים לתת יד לעמותה המצהירה בגאון ואף מבצעת טיפולי המרה. מדיניות מצערת, במיוחד אחרי הרבה הצהרות ריקות מצד ראש העירייה ואחרים על יחס נאות לקהילה הגאה בעיר".


אדיר שוורץ מסיעת התעוררות (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


מ"בקדושה" נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "אנו זוכים כבר שנים לסייע לפונים רבים ולהגביר את המודעות והמוגנות מפני הטרדות ופגיעות מיניות בציבור הכללי וכן בציבור הדתי והחרדי. כמו לעמותות רבות אחרות אושרה אתמול תמיכה על מניעת פגיעות מיניות גם לעמותה שלנו. מצער שגורמים פוליטיים אינטרסנטיים מבקשים לפגוע שוב ושוב בנפגעים ובנפגעות תמורת קישוש קולות פוליטי. ניסיון כזה או אחר לשקר לציבור ולהלך עליו איימים הוא ביזיון ויגרור השלכות משפטיות לכלל הנוגעים בדבר. אנו נמשיך לעמוד לימינם של הנפגעים והנפגעות בכל מקום בו יצטרכו אותנו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "התמיכה המדוברת שאושרה לעמותה מתייחסת להפעלת תוכניות למניעת הטרדות ופגיעות מיניות והיא אושרה כדין לאחר בדיקת והמלצת גורמי הרווחה והייעוץ המשפטי".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר