המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

ההיערכות לתחלואת החורף בהדסה: כך יבדילו בין חולי קורונה לבין חולי שפעת

מנהל בית החולים הדסה עין כרם פרופ' יורם וייס מספר בשיחה עם "כל העיר" על ההיערכות של בית החולים לתחלואת חורף כפולה של קורונה ושפעת

פורסם בתאריך: 28.10.20 07:41

תחלואה של קורונה ושפעת בעונת החורף מדאיגה את הזירה הרפואית בירושלים. רק בשנה שעברה אושפזו בהדסה עין כרם, בשל השפעת או בשל סיבוכי השפעת, עשרות חולים במצב בינוני עד קשה – מצב הדורש תמיכה נשימתית המתבצעת בדרך כלל ביחידות לטיפול נמרץ. בהדסה עין כרם נערכים לקראת עונה של תחלואה כפולה.

מנהל בית החולים הדסה עין כרם פרופ' יורם וייס מספר בשיחה עם "כל העיר" כיצד יבדיל הצוות הרפואי בין חולי קורונה לבין חולי שפעת במיון הראשוני. "יישמנו השבוע בחדרי המיון ערכות לבדיקה מהירה של זיהוי חולי קורונה. הדבר החשוב ביותר הוא לנסות במהירות הגדולה ביותר לעשות הבדלה בין חולה שפעת לבין חולה קורונה. זה כרגע מיושם ביום-יום וזה מוכיח את עצמו. בזמן הקרוב ייכנסו יותר בדיקות מהירות. כרגע, כל חולה שמגיע למיון הביולוגי שמגיע עם סימפטומים של מחלה נשימתית, שיכולה להיות קורונה, נבדק. אם הוא חולה קורונה הוא נשלח למחלקת הקורונה, ואם הוא חולה שפעת הוא מטופל במחלקה".

אתם נערכים לתרחיש אימים של אלפי מטופלי קורונה ושפעת?
"אני לא חושב שצריך להיכנס לתרחיש אימים של קריסת המערכת. בשלב זה, חשוב שאנשים יילכו להתחסן. כרגע מחסנים אנשים שהם בסיכון ואת עובדי מערכת הבריאות, ובצדק, אחר כך יתקדמו לכל השאר. מדינת ישראל דאגה להביא מספיק חיסונים. אנחנו עושים מאמץ גדול השנה לחסן כמה שיותר עובדים".



פרופ' וייס מצביע על החשיבות בשמירה על כללי המרחק החברתי. "מחלת הקורונה היא קשה וגם שפעת יכולה להיות קשה, ואנחנו רואים ששמירה על הריחוק החברתי ועטיית מסכות – זה עוזר למניעת הידבקות בנגיף. העובדה היא שבאוסטרליה, בניו זילנד ובדרום אמריקה, לא ראו התפרצות של שפעת וקורונה, כי המסכות ושמירת המרחק החברתי עזרו גם למנוע את ההידבקות בשפעת. לא היתה תחלואה כפולה משמעותית. וכאן זו נקודה קריטית, חובה לשמור על הכללים כדי למנוע תחלואה כפולה".


פרופ' יורם וייס (צילום: אבי חיון)

פרופ' יורם וייס (צילום: אבי חיון)


"אני לא חושב שנגיע למצב שלא תהיה בכלל קורונה", מציין פרופ' וייס. "אבל צריך לשמור על מצב שמערכת הבריאות תוכל לתת את כל השירותים הרגילים שלה. אסור להזניח את הטיפולים של מערכת הרפואית הרגילה, אסור שיקרה מה שקרה כאן באירוע הראשון, חייבים להמשיך את הטיפולים במחלות האחרות. אני חושב שחשוב שנלמד להבין שהשליטה בקורונה היא חלק מזה שהמערכת הכלכלית של ישראל תחזור לתפקד. זה לא פחות חשוב. כבית חולים יש לנו אחריות. בשנתיים-שלוש שנים הקרובות המדינה תהיה במתחים, וחובה עלינו להביא את הקורונה למצב שנוכל לחיות איתה. יש לנו מחויבות בתור רופאים להסתכל על התמונה הכללית של ישראל".

לדברי פרופ' וייס החשש העיקרי הוא מעלייה במספר אירועי הלב והשבץ המוחי, השלכות רפואיות מסוכנות של המתחים והלחץ של התושבים בשל חרדות קיומיות של המשבר הכלכלי. "אנשים בירושלים למדו להמשיך להגיע לבדיקות רפואיות ולחדרי המיון, הבינו שהמערכת למדה להתמודד עם שני הדברים במקביל – גם עם הקורונה וגם עם הרפואה הרגילה. אנחנו בהדסה מפרידים את חולי הקורונה, הם שוהים בבניין נפרד. הצוותים, הסיעוד והרופאים, עובדים בצורה קשה ביותר ונמתחים עד קצה גבול היכולת שלהם. אנחנו מסוגלים ועומדים בזה, ונותנים את השירותים לחולים שלנו. חשוב להדגיש – צריך ללמוד לחיות עם הקורונה. אם נצליח להוריד את כמות חולי הקורונה, מערכת הבריאות תמשיך לתפקד כראוי, והדסה מסוגלת לעשות את זה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רובי

    יא סתומים
    איפה הייתם עד היום
    איך עד עכשיו לא מתבצעות בדיקות קורונה לבאי בצי החולים
    מדובר בפצצה מתקתקת שכל אחד עלול לשאת איתו
    נכנסתי מספר פעמים ל"השרון" פתח תקווה חצי בדיקה לא נעשתה לי
    טוב
    גם מה שהיו צריכים לא עשו
    שלחו אותי כמו כלב הביתה
    אבל סירייסלי
    הגיע הזמן
    כל אחד שנכנס בשערי בית חולים / קופת חולים
    ייבדק מיידית
    כך שרשרת ההדבקה כבר מזמן היתה נגדעת
    ואנחנו היינו יכולים לשוב לחיות כמו בני אדם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר