פארק מורדות גוננים (הדמיה: אב אדריכלים)
פארק מורדות גוננים (הדמיה: א.ב. אדריכלות נוף)

מתיחת הפנים של פארק גוננים: עבודות פיתוח בהיקף של כ-11.5 מיליון שקלים

בהשקעה של 11.5 מיליון שקלים ובהיקף של 6 דונם - העבודות לפיתוח פארק מורדות גוננים החדש יצאו לדרך, במסגרתן תחודש תאורת הרחוב, יוקמו אזורי ישיבה משותפים וישופצו כבישים

פורסם בתאריך: 26.11.20 17:55

עבודות הפיתוח של פארק גוננים החלו החודש, וצפויות להסתיים בסוף שנת 2021. בסיומן ייווצר רצף של פארק ירוק חדשני ונגיש לשימוש הציבור עבור מגוון פעילויות. מדובר בפארק בהיקף של 6 דונם, שמוקם בהשקעה כוללת של כ-11.5 מיליון שקלים. במסגרת העבודות, שיבוצעו באמצעות חברת 'מוריה', לא תתאפשר תנועה ומעבר של הולכי רגל בשטחי הפארק עד לסיומן.



הפארק החדש יחצה מספר רחובות – מרחוב טוביה ועד רחוב יעקב פת, ובכך למעשה ייווצר רצף ירוק. העבודות כוללות חידוש תאורה וריהוט הרחוב, הקמת אזורי ישיבה משותפים והצללות, עבודות גינון ושיפוץ הכבישים הקיימים המחברים בין מקטעי הפארק לצורך שיפור הממשק ביניהם.

בעירייה מציינים כי "פרויקט הפיתוח של פארק גוננים החדש מתקיים כחלק מהרצון לעודד הליכי בינוי והתחדשות עירונית בשכונת גוננים. במסגרת יישום רצון זה, פועלות העירייה, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים בהתאם להחלטת הממשלה בנושא, שייעדה תקציבים לפיתוח מרחבים ציבוריים בשכונת גוננים מאז שנת 2016, בה נחנך הפארק לראשונה כפארק רובעי חדש המשרת את תושבי גוננים, בית צפאפא ובקעה-מקור חיים".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "פיתוח פארק מדרון גוננים, הוא חלק מתנופת ההתחדשות העירונית העוברת על ירושלים. נמשיך לקדם הקמת פארקים וריאות ירוקות בעיר, זאת לצד הגדלת היצע הדירות בעיר לטובת כלל תושבי העיר".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, מוסיף ומוסר כי "פארק גוננים ייצר מקום חדש למפגש קהילתי חי ובועט באוויר הפתוח שכל כך נחוץ לאור התקופה החדשה שבה אנו חיים. הפארק יאפשר מפגשים חברתיים לצד טבע עירוני ומרחב פעילויות מגוון שמתאים לכל סוגי האוכלוסייה בירושלים, ובכלל. פיתוח עירוני קריטי ליצירת מרחב עירוני איכותי ונכון, אני שמח מאוד שהפרויקט יוצא לדרך ובקרוב נוכל כולנו ליהנות מפירותיו".

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "פיתוח המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי התחדשות עירונית, במטרה לשפר את סביבת המגורים כולה ולא רק את מבני המגורים, כמו גם לתת מענה לצרכי התושבים הקיימים ואלה שיצטרפו אליהם בעתיד. הצורך בפארקים ובגינות סמוכים לבתים מקבל בימים אלה משנה תוקף עקב מגבלות נגיף הקורונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר