המבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: רון לרמן)
המבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: רון לרמן)

ללא ידיעת התושבים בבית הכרם: תוכנית להקמת מרכז יום תורני מקודמת בעירייה

החזית החדשה של תושבי בית הכרם? ל"כל העיר" נודע כי בעירייה מקודמת תוכנית לפתיחת מרכז תורני חרדי לבני נוער בסיכון במבנה בשכונה

פורסם בתאריך: 3.12.20 13:59

תוכנית חדשה לפתיחת מרכז תורני לבני נוער חרדי בסיכון ולשכת רווחה בבית הכרם הולכת ותופסת תאוצה: ל"כל העיר" נודע כי התוכנית, אשר הופיעה בסדר יומה של ועדת הכספים העירונית בשבוע שעבר, והוסרה במפתיע ברגע האחרון, עוסקת בבקשת מינהל החינוך ומינהל קהילה לאכלס את הנכס ברחוב הרצל 81 בשכונת בית הכרם, אשר פונה בחודשים האחרונים לטובת הפעלה של מרכז יום תורני חרדי שיטפל בבני נוער המצויים בסיכון ומנותקים ממסגרות החינוך הנורמטיביות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד נודע ל"כל העיר", כי לצורך שיפור שירותי הרווחה לתושבים הגרים בשכונות בית וגן ובית הכרם, תועתק לשכת הרווחה שפועלת כיום ברחוב פלורנטין בקרית היובל למבנה בבית הכרם. בעירייה מעוניינים לשכור את הנכס לתקופה של חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות.


המבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: רון לרמן)

המבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: רון לרמן)


רון לרמן, פעיל חברתי בשכונה, תוקף בשיחה עם "כל העיר" את התוכנית המקודמת בעירייה, "הגיע הזמן להפסיק את הניצול של שטחי שכונת בית הכרם לטובת מבקרים משכונות אחרות, רק לפני חודשים ספורים הגיע לסיומו פינוי הישיבה שפעלה במבנה הלא בטיחותי והפריעה רבות לשכנים, אם העירייה מעוניינת לשכור מבנה פרטי בשטח המיועד למגורים בבית הכרם ולהחריג את שימושו לצרכי ציבור יש להקצות את המבנה בצורה בטיחותית אך ורק לטובת הצרכים שלנו, תושבי בית הכרם".


רון לרמן בסמוך למבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: פרטי)

רון לרמן בסמוך למבנה בשדרות הרצל 81 (צילום: פרטי)


עיריית ירושלים מסרה בתגובה לפניית "כל העיר" כי "הנושא ירד מסדר היום בעקבות עניינים טכניים פנימיים ועתיד לעלות שוב בקרוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. אני

    תוצאה של העובדה שחילונים רבים, בשתי מערכות הבחירות בירושלים לא טרחו לצאת ולהצביע, והשאירו את העיר לליאון, הבובה של החרדים. במערכת הבחירות המוניציפאלית האחרונה, לראשונה מזה שנים רבות שהיה לנו את עופר ברקוביץ' – מועמד מצויין, ראוי ואוהב ירושלים אמיתי שהיה יכול לנהל את העיר הזו לטובת כלל התושבים, אם רק היו מאפשרים לו. אבל חילונים רבים, שרבים מהם יודעים לבכות ולהתלונן, לא מצאו לנכון לעשות עוד מאמץ קטנטן ולצאת חצי דקה להצביע, ואת הנזק אנו משלמים – בתשתיות הקורסות, בזוהמה, בחינוך הירוד, בהדרת נשים במרחב הציבורי, ולמרבה הצער, "בזכות" הקורונה, גם בחיים שלנו… כי ליאון לא רוצה להתעמת עם פטרוניו החרדים, ולכן מאפשר את הפרות ההנחיות הבוטות בשכונות החרדיות, וחגיגות ההדבקה נמשכות שם באין מפריע. כבר כמעט שנה, שירושלים מובילה במספר הנדבקים היומי ובמספר החולים הקשים במחלקות הקורונה בבתי החולים בעיר, אז לעומת כל זה, עוד מרכז יום תורני באמצע שכונה חילונית – קטן עלינו. נתראה בבחירות הבאות. נקווה שעד אז עופר ברקוביץ' לא יתייאש ויעזוב לעיר אחרת…

  2. אדי

    בית הכרם זה לא עיר נפרדת, מצחיק שהטיעונים שלהם מתבססים על מחשבה שכן.
    ירושלים זו עיר שבבסיסה וזכותה היא עירוב זרמים ומגזרים, אסור לאפשר לכוחות שנאה בעיר לחשוב שיש בעיר גטאות שונים.
    למרות זאת יתכן ולא צריך לשים מבני ציבור בתוך שכונת מגורים בלי קשר

  3. טליה

    לא יקום לץולא יהיה מכון חדש לדתיים בבית הכרם די כבר תשאירו בשכונות שלכם

  4. מי שלא הפנים

    שיפנים,אחרי רמות אשכול,מעלות דפנה,קרית יובל,רמות ועוד שכונות שהיו בעבר לא חרדיות,הגיע התור של בית הכרם להפוך לשכונה עם רוב חרדי זה עניין של זמן.
    בעצם כל העיר תהפוך תוך מקסימום 10-15 שנים לרוב מוחלט של חרדי, ודתי ,כאשר מיעוט חילוני מסורתי ישאר לגור בו,
    עיר הבירה תהיה העיר התאומה של בני ברק,עם משרדי ממשלה ועוד משרדים ומבני עסקים שיכניסו כסף מארנונה,
    העיר במדד 2 סוציו אקונומי מעיד יותר מכל לאן העיר הזו צועדת,וראש העיר הזה והקואליציה סביבו פשוט יסיימו את התהליך שהחל לפני שנים עם ראשי העיר הקודמים.
    כל התוכניות על הנייר (שספק אם יצאו או יצאו בעוד שנים רבות מאוד מאוד)והקשקושים של ראש העיר והעייריה על בניית שכונות או פרוייקטים של פינוי בינוי לא ישנו את המציאות של העיר והכיוון אליו היא צועדת.גם ההגירה השלילית שעודנה קיימת מעידה אייך ולאן העיר הולכת.זה די היה צפוי ברגע שהבחירות האחרונות הסתיימו.
    בקיצור אוהבים או לא אבל צריך להכריז על העיר כעיר חרדית ודתית,ולהפסיק עם העמדת הפנים שהעיר היא לכל האזרחים.זה בסדר גמור,אבל לפחות כך יפסיקו עם הצביעות שיש מקום לכולם כאן.

  5. אלישבע

    בשכונות הדתיות והחרדיןת יש קוד לבוש מסויים שמוכתב על ידי שלטים שאףאחד לא מוריד ייש חסימה של נסיעה בשבת.בצורה זו החילוניים לא יכולים לגור שם. זו הדרת חילוניים. לשם האיזון לא יהיו מוסדות דתיים וחרדיים בשכונות אחרות. ולמה אתם לא מראיינים נבחריי ציבור מהמןעצה או המינהל הקהילתי? מה יעזור לנו שאתם מראיינים סתם מישהו שגר שם? תראיינו את האנשים שבחרנו למןעצה.

  6. א

    חוצפה מאין כמוה, עם ראש עיר שהוא הבובה על חוט של אריה דרעי, ההשתלטות של החרדים על ירושלים הולכת ומתהדקת, לצערנו, והעיניים שלהם על בית הכרם, שכונה שעדיין שומרת על צביונה החילוני וכך תישאר, הדתיים הללו נדחפים לשכונה שלנו החילונית, שיקימו מה שהם רוצים בשכונות ובאיזורים ששם הם רוב. הדתיים לא רצויים בשכונה שלנו, כל עוד הם רוצים לכפות את הדת על אזרחי המדינה השפויים, הם לא רצויים בשום מקום, שירגיעו, שיהיו פחות חשוכים, שיהיו פחות פרימיטיביים, שיחיו את חייהם ויתנו לאחרים לחיות כמו שמתאים להם, זה שהדתיים מקיימים מה שהם מקיימים, זה שהם מסתובבים בלבוש מסויים, לא מקנה להם שום זכות להטיף את דברי ההבל והפרימיטיביות שלהם לאנשים שחיים בצורה אחרת מהם, ולכן שיישארו בשכונות שלהם ויעזבו אותנו בשקט.

  7. ארז פיינטוך

    זה ממש לא "באמצע בית הכרם".
    פינה של השכונה בצמוד למלונות ולשכונת קרית משה החרדית. על תחנת רכבת קלה.
    מקום לא שקט בכלל ולא בלב השכונה. אפילו לא קצת.

  8. בני

    ואולי זה מגיע לתושבי בית הכרם החילונים שרבים רבים מהם(וזה מוכח) לא יצאו להצביע בעד מועמד ראוי מבחינתם ומבחינת רבים אחרים בעיר הזאת. איך לומר,האדישות לא משתלמת.

  9. דוק

    אני בטוח שאם יקימו שם בית לנוער להטבי אף אחד לא יצעק גואעלד… צביעות

  10. רות

    קצר ולעניין…
    הכל רק משנאת חינם !!!

    הנגיף לא הצליח להעיר את העם היהודי לאהבת חינם…
    מעניין מאוד, לא עלינו, מה כן יצליח לזעזע ולהעיר אותנו כעם יהודי , ולא כשאר אומות העולם, ממש בושה!!!

  11. שכנה ירושלמית

    רן יא צבוע אם היה שם מרכז לנוער ערבי זה היה בסדר? להטבי זה בסדר? סתם רעש בלי סיבה. מבנה קיצוני, צמוד לכביש ראשי, ליד המלונות, על מה בדיוק נדלקת? "ללא ידיעת התושבים" איזו כותרת מפוצצת מצאת. כאילו כל פעם כשפותחים מבנה לשימוש אחר לפני כן שולחים שאלון לתושבים. כתבה בלי עצם. רק פרופגנדה לשם פרופגנדה. אין לך מספיק עיסוקים בחיים? יש המון נוער בסיכון עכשיו עם הקורונה, לך תתנדב, לך תחזק את הנוער תעשייה במקום להתמכר למסכים, לא התכוונתי לנוער חרדי, גם חילוני לא חסר. תעשה משהו חיובי במקום לשבת על הגדר ולחפש על מה לעשות מחלוקות. והקטע עם להכניס חרדים לשכונה היה הכי עף שלך. כאילו זה סודנים. הם תושבי ירושלים כמוך. ואם השכן שלך ישכיר לחרדים תתבע אותו על זה? אז תקבל ערבי או סודני שיאנוס תבת שלך בלילות שישי. תעשה סיבוב בדרום תל אביב או בארנונה, תחוש איך זה.

  12. אביחי

    סליחה רגע.יש ועדת קבלה לשכונה? לא. השכונה כבר מתחילה להתמלא בדתיים ואפילו חרדים ואין לכם שום דרך לברוח מהמציאות. ואני לא רואה בזה בעיה. יש את גבעת מרדכי, חרדית לגמרי. יש את קריית משה, דתית לגמרי ויש את האמצע שמחבר ביניהן ושם באופן טבעי יהיה עירבוב של אוכלוסיות מכאן ומכאן.

  13. יפה מאד

    יפה מאד אשריכם יישר כוח גדול וכל השמאליים ועוכרי ישראל ילקקו את הלב השותת של עצמם מקנאה. אם לא הבנתם עד עכשיו בשקט, בואו אגיד לכם הקולי קולות- נציגי ונבחרי הציבור החרדי, הם הכי יעילים חרוצים גומלין למצביעים שלהם בעשייה מתמדת!! כל הכבוד

  14. אריה

    שמאלנים שונאי יהדות מתי תתחילו להבין שירושלים ניבנתה

    על ידי דויד המלך והוא היה חרדי וגם שלמה המלך היה חרדי
    וגם רבי שימעון היה חרדי וירושלים ניבתה על הרים כדי שלא יהיו חופים ויסתובבו עים תחתונים וחזיה בעיר הקדושה אתם אכולי שינאה עצמית ליהדות ולמי שעוד משאיר אותכם נושמים כפוי טובה לא רוצים יהדות? תילכו לגור במיזרח ירושלים בשבדיה שם אין חרדים ולא ישיבות ולא פסח ולא תפילין ולא מזוזות ולא ברית מילה וכו זה העיר הקדושה של בורא עולם לא של משה לאון

  15. דני

    זו לא אנטישמיות, רק אנטי טפילות וכפייה דתית ואנטי כניסה לאיזורים חילוניים. כמו שאתם לא הייתם רוצים שייכנסו לאיזורים שלכם מוסדות חילוניים. חבורת צבועים.

  16. מישו

    אריה, דוד המלך לא היה חרדי כי אז לא היתה כת כזו.
    דוד שכב עם בת שבע וגם עם יהונתן…
    חרדים זו דת הטפילות המומצאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר