מרוץ אופניים בירושלים (צילום: רונן טופלברג)
מרוץ אופניים בירושלים (צילום: רונן טופלברג)

תוכנית האב החדשה: 188 קילומטרים של שבילי אופניים בירושלים

במסגרת התוכנית תורחב מערכת שבילי האופניים הקיימת בעיר ל-188 קילומטרים, המחברים בין שכונות העיר, מרכזי עסקים ומסופי תחבורה ציבורית. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 29.11.20 18:56

עיריית ירושלים מקדמת בימים אלה תוכנית אב אסטרטגית, במסגרתה ייסללו שבילי אופניים באורך כולל של 188 קילומטרים. שבילי האופניים, כך לפי התוכנית, יקשרו את שכונות העיר השונות אל מרכז העיר, אל מערכות הסעה המוניות ואל מרכזי מסחר ותיירות.

מהעירייה נמסר כי מטרת התוכנית היא לעודד שימוש באופניים ככלי תחבורה עיקרי, הן מצד התושבים הגרים בה, והן מצד באי העיר והעובדים בה. תוכנית זו היא התפתחות של תוכנית החומש העירונית משנת 2018, במסגרתה הוקמו עד היום שבילי אופניים באורך כולל של 45 קילומטרים ברחבי העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


שבילי האופניים החדשים שנכללים בתוכנית יסללו בשכונות, בצירי תנועה מרכזיים ולצד אוטוסטרדות, במטרה לאפשר גישה בטוחה ומהירה באמצעות אופניים למרכז העיר, לאזורי המסחר בתלפיות, לצירי הרכבת הקלה, לשכונות המגורים השונות ולתחנת הרכבת בכניסה לעיר, ובכך לחסוך לרבים את הצורך בהחזקת רכב פרטי ולצמצם את זיהום האוויר בעיר.

כדי לשלב את השבילים במערך הכבישים, הודיעה העירייה כי יבחנו שינויים בהסדרי התנועה הקיימים, בין היתר הגבלת מהירות לכלי הרכב באמצעות סימוני כביש. כמו כן תיבחן האפשרות להקמת מעברים מיוחדים כגון מסילות או מעליות ייחודיות לרוכבי אופניים שיאפשרו מעבר בין רחובות הנמצאים במפלסי גובה שונים.

מתוך המקטעים הרבים שכוללת מפת שבילי האופניים העתידית של ירושלים, 70 קילומטרים נמצאים כעת בשלבי תכנון וביצוע, לקראת השלמת היעד המופיע בתוכנית האב: 188 קילומטרים של שבילי אופניים בסך הכל, בהם נכללים 45 הקילומטרים שכבר נסללו מאז 2018.


מפת שבילי האופניים העתידית של ירושלים (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

מפת שבילי האופניים של ירושלים במסגרת תוכנית החומש (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)


בין הפרויקטים הנמצאים בתהליכי תכנון וביצוע במסגרת תוכנית האב לתחבורה בירושלים, ניתן למנות את שבילי האופניים הבאים:

  • שביל אופניים תחנה לתחנה – שביל חדש שיחבר בין תחנת הרכבת במלחה לבין תחנת הרכבת נבון ותחנת האוטובוסים בכניסה לעיר. עד כה נסללו שני המקטעים המרכזיים של השביל משכונת גבעת מרדכי ועד צפון גן סאקר באזור בית החייל. המקטע המחבר את שביל האופניים מכביש בגין ועמק הצבאים עד לגבעת מרדכי בהליכי ביצוע במסגרת עבודות הרכבת הקלה, והמקטע מצפון גן סאקר ועד תחנת נבון יסללו במסגרת פרויקט הכניסה לעיר. יש לציין כי פרויקט "תחנה לתחנה" הינו חלק מפרויקט "טבעת מילטון" (ע"ש מילטון גוטסמן) – טבעת שבילי אופניים באורך 17 קילומטרים המיועדת לשמש לניידות במרחב העיר הפנימית.
  • שביל אופניים מתוכנן מצומת מוזיאון ישראל ועד לתחנת רכבת נבון – לאורכו של רחוב קפלן, אשר חוצה את קריית הממשלה, הכנסת, בית המשפט ומוסדות לאומיים נוספים הנמצאים באזור.
  • שביל האופניים בשדרות רופין, מצומת מוזיאון ישראל ועד לצומת הג'וינט – נמצא בתהליכי ביצוע.
  • שביל אופניים מתוכנן לסגירת טבעת מילטון, מכיכר צה"ל ועד למתחם התחנה הראשונה.
  • שביל אופניים מפארק גילה לכיוון צומת פת והתחברות לטבעת מילטון – נמצא בתהליכי פיתוח.
  • שביל אופניים ברחוב דוד המלך – נמצא בתהליך ביצוע.

במקביל לתוכנית האב, פועלת העירייה להקמת שבילי אופניים למטרות פנאי, ביניהם ניתן למנות את שביל סובב ירושלים, שנסלל במסגרת פיתוח פארק ירושלים וכולל בתוכו מנהרת רכיבה המחברת בין פארק רפאים ופארק מוצא.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "שבילי האופניים הם אחד מהנושאים שאני מקדם באופן אינטנסיבי. בעיניים שלי ירושלים הולכת למקום שטוב לגור בו, שיש בו את כל מה שמשפחה צריכה. אני סבור כי תחבורה ציבורית ותחבורה ירוקה הם הבשורה של העתיד וירושלים תהפוך תוך מספר שנים לעיר המובילה בארץ גם בתום התחבורה. נמשיך בשנים הקרובות לשדרג ולהוסיף שבילי אופניים בטוחים ונגישים לכל תושבי ירושלים ולאחר מכן נכניס גם קורקינטים שייסעו על השבילים באופן בטוח. סעו בזהירות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. למה יגרע חלקנו?אנחנו משלמים ארנונה

    בבקשה תוסיפו גם את רחוב ירמיהו!!!! כרגע ממילא מבצעים עבודות בכביש,ומחדשים מדרכות,אז למה לא להקצות כמה סנטימטרים לאופניים?

  2. מני

    העיר דתית כמו טהראן. הגענו בשבת ולא מצאנו אפילו מקום לשתות קפה. תסללו גם מיליון שבילי אופניים. לא נבוא כל עוד החרדים שולטים בעיר.

  3. אהי

    כל הכבוד לעירייה על הנכונות אבל כל עוד השבילים יהיו על המדרכות ללא הפרדה מהולכי הרגל, לא באמת לוקחים את האופניים ברצינות

  4. משה

    שביל אופניים זה עבור אופניים או גם עבור הולכי רגל ואנשים שרצים? האם הוא גם עבור אופניים חשמליות, שהמהירות שלהם כמו אופנוע? ולמה הם כל כך צרים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר