איתנים - המרכז לבריאות הנפש (צילום: גיל יוחנן)
איתנים - המרכז לבריאות הנפש (צילום: גיל יוחנן)

האם ההסבר יכול להתקבל? גורם באיתנים ל"כל העיר": החשוד בניסיון הרצח שוחרר על רקע התפרצות קורונה במחלקה

האם אתם מקבלים את ההסבר הזה? גורם במרכז לבריאות הנפש איתנים מספר ל"כל העיר" כי בשל התפרצות קורונה, שוחרר החשוד בניסיון הרצח ברמת בית הכרם בשל עומס במחלקות וחשש להדבקה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 2.12.20 14:11

נסיבות שחרורו של החשוד בניסיון הרצח ברמת בית הכרם ביום שישי בבוקר, כאשר שעות ספורות לאחר מכן הוא ניסה לרצוח את בני משפחתו, חושפות את המצב המורעב של מערכת בריאות הנפש. ל"כל העיר" נודע כי המרכז לבריאות הנפש איתנים שחרר את המטופל, בהמשך להתפרצות קורונה במחלקה – גורם במרכז מספר כי לאחר שכמה מטופלים אובחנו חולים בקורונה, המטופל, שהינו אחד משמונת הילדים בכת של אליאור חן, אשר חווה התעללות קשה, עבר בדיקת קורונה. תוצאת הבדיקה – שלילית. למרות שהוא נדרש בבידוד החליטו בבית החולים לשחרר אותו, מאחר וככל הנראה לא נמצא לו מקום במחלקה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בהמשך לכך, משפחתו טוענת כי ביום חמישי בערב הודיעו לאמו של המטופל כי הוא עתיד להשתחרר ביום שישי בבוקר, וזאת כאשר הוא מחויב בבידוד עד ליום 9.12. אמו אמרה לבית החולים שאין לה מקום עבורו וביקשה לא לשחררו. בכל זאת, ביום שישי בבוקר הוא יצא משער המרכז איתנים ומשם ברח רגלית ליער, חבריו רדפו אחריו, השתלטו עליו והובילו אותו לבית משפחתו. כמה שעות מאוחר יותר הוא הגיע לדירה ברמת בית הכרם וניסה לרצוח, לפי החשד, את אמו, אחיו וגיסתו.

כפי שפורסם ב"כל העיר"  החשוד, צעיר בן 26, דקר את אחיו ואת גיסתו, שפונו במצב קשה לבית החולים שערי צדק. בתם, בת השמונה חודשים, לא נפצעה. אמו של החשוד, כבת 45, נפצעה באורח קל בכף ידה. השוטרים שהוזעקו לדירה בשישי בערב פרצו את הדלת ומצאו את את החשוד אוחז בסכין מטבח גדולה מגואלת בדם. השוטרים השתמשו בטייזר על מנת לנטרלו.

סנגורו של החשוד עו"ד אריאל הרמן מהסנגוריה הציבורית, דרש במהלך הדיון להארכת מעצרו של החשוד לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית, ולהורות על מעצרו בתנאי אשפוז. בתום הדיון, שופטת בית משפט השלום קרן מילר הורתה על הארכת מעצרו עד ל-7.12.20, כאשר במהלכו הוא יועבר לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי לצורך בדיקת כשירותו להעמדתו לדין.

כעת, מתברר כי עד כה, ארבעה ימים מאז החלטת בית המשפט, לא בוצעה הסתכלות פסיכיאטרית לחשוד, הסיבה – הוא מחויב בבידוד.


הזירה ברחוב משה קול ברמת בית הכרם (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סמוך לזירת ניסיון הרצח ברמת בית הכרם (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


עו"ד הרמן אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "הביאו אותו לבית המשפט למרות שהוא בבידוד. וכעת בגלל שהוא בבידוד במעצר מתעכבת ההסתכלות הפסיכאטרית. זה לא ייאמן, מדובר בפגיעה בזכויות החולה בהיבט האנושי – הוא יושב כעת במעצר, בוהה בקירות, סובל". עו"ד הרמן מוסיף ומדגיש כי "מדובר גם בנזק ראייתי, כי עד עכשיו לא בדקו אותו ולא ידוע מה היה המצב שלו בעת העבירה".

באיתנים הפנו את "כל העיר" למשרד הבריאות, שמסר בתגובה: "מובן כי בהעדר ויתור על סודיות רפואית מטעם המטופל לא ניתן להתייחס למקרה ספציפי, וזאת מתוך החובה לשמור על כללי הסודיות הרפואית והגנת הפרטיות. ככלל, האינדיקציה לאשפוז ולשחרור מאשפוז הינה רפואית ובהתאם לחוק טיפול בחולי נפש. יש לזכור כי מצבו של מטופל הינו דינמי ויכול להשתנות מרגע האשפוז עד לרגע קבלת ההחלטה בעניינו על ידי הגופים המוסמכים לכך. מכיוון והנושא נמצא בהליך משפטי אין אנו יכולים להגיב מעבר למידע כללי תוך ציון שמענה מפורט יועבר לבית המשפט ממי שיידרש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הוא לבד בעולם

    לא מאמין לסיפור הזה. לא משחררים חולה במצב אקוטי. הקטע העצוב הוא שהאם המתעללת לא היתה מוכנה לקבל אותו לביתה וזה אחרי כל ההתעללות שהוא חווה בכת בילדותו. מסכן!!!!

  2. אוי

    לא ברור לי מה עשו איתו רשויות הרווחה עד היום. למה לא אומץ, למשל, בלי שיהיה בקשר עם האמא המתעללת, או למה הוא בקשר איתה ואיך זה שהיא עדיין אפוטרופוס שלו ואמורה לקבל אותו הביתה. זה לא נתפס. זה שהיא היתה עדת מדינה ולא יושבת עד היום בכלא גם לא כל כך ברור

  3. ממש אמא לעניין

    אז לפי הכתוב ממש אמא לעניין הוא בכלל אושפז באיתנים עקב קורונה, בגלל שלא היה מקום בבתי חולים אחרים למבודדי קורונה ואמו לא רצתה שיהיה בבידוד אצלה. לא אושפז בגלל מחלת נפש. אגב, לפי גילו הוא בין ילדיה הגדולים של האם המתעללת, אם היא בת 45.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר