רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)
רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)

המהפך של תלפיות – 20 שנה קדימה: תוכנית הענק לבניית אלפי דירות ומגדלי תעסוקה

המוסכים ואולמות האירועים בחוץ: תוכנית אב חדשה, שהוצגה לראשונה אמש בוועדה לתכנון ולבנייה בעירייה, תשנה את איזור התעשייה תלפיות מקצה לקצה; היעד להשלמת המהפך - עד שנת 2040

פורסם בתאריך: 10.12.20 08:05

תוכנית אב ענק חדשה ומשודרגת לאיזור התעשייה תלפיות הוצגה אתמול, רביעי, בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים, במסגרתה ייבנו אלפי יחידות דיור ומגדלי תעסוקה. במסגרת התוכנית, יוצאו מאזור התעשייה אולמות האירועים, שכעת פועלים תחת שימוש חורג. תוכנית העירייה היא להוציא גם את המוסכים.

למעשה, תלפיות תהפוך כולה לשכונת מגורים, עם עירוב של משרדים, לצד צמצום הפעילות של עסקים מזהמים כמו מוסכים. היעד להשלמת המהפך – שנת 2040.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תוכנית האב כוללת הקמה של מגדלים בגובה של עד 30 קומות, שיכילו 8,300 יחידות דיור חדשות, חלקן יהיו קטנות עבור משפחות יחידניות וזוגות צעירים. שטח המסחר והתעסוקה יתפרס על 1,297 אלף מ"ר.

בעירייה מדגישים כי "כדי לתת מענה לצורכי האוכלוסייה העתידית במתחם יוקמו מבני ציבור וביניהם מבני חינוך (גנים, בתי ספר), בריאות, ספורט ומבני דת, לצד מוקדי תרבות ופנאי, שצ"פים, שדרות וריאות ירוקות נוספות לטובת הציבור".


רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)

רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)


בנוגע למרחב הציבורי והנוף הנשקף ממנו ואליו, מציעה התוכנית האב מבחר מרחבים ציבוריים כמו פארקים, גינות פנימיות, כיכרות ושדרות. רחוב עם דופן עירונית מסחרית במפלס הקרקע ורחובות מוצלים עם שבילי אופניים ואזורי ישיבה ואתנחתה.

אחת מהסוגיות הבוערות בעולם כיום היא ללא ספק זיהום האוויר והתחממות כדור הארץ, באשר לכך, מצהירים בעירייה כי מתחם תלפיות המחודש הוא קיצור תולדות הרכב הפרטי והורדתו מבמת ההיסטוריה.באמצעות הקמת קווי הרכבת הקלה מסביב ובתוך המתחם כמו הקו הסגול, הקו הכחול וקו תכלת, לצד הקמת חניון ענק ברחוב משה ברעם.

בנוגע לזיהום האוויר הקיים בימים אלה באיזור התעשייה, על פי מסקנות מיפוי של 440 עסקים ו-70 מתחמים עולה כי מעל 50 אחוזים מהעסקים מוגדרים כעסקים מטרדיים בסיכון גבוה, עוד עולה מהמיפוי כי קיימת סבירות גבוהה  לזיהומי קרקע בכלל אזור התעשייה. וכי קשה לאפיין אזורים נקיים מהשפעות של עסקים מטרדיים.


רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)

רובע תלפיות החדש (הדמיה: מולכו אדריכלים)


בנוסף, תתבצע התקדמות באמצעות החמרה בתנאי רישיון עסק כאשר אולמות האירועים בתלפיות אשר פועלים תחת שימוש חורג יאלצו להתפנות, "רצוי בהקדם ליידע את אולמות האירועים על תאריך יעד לסיום פעילות". נכתב במצגת שהוצגה אמש בוועדה המקומית. "כלי זה עשוי להוות מפתח מרכזי במימוש חזון העירייה לתכנון מגורים באזור התעשייה".

השלב הבא – התוכנית תוגש לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לטובת דיונים והתנגדויות.


הצגת המצגת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה (צילום: אריה לייב אברמס)

הצגת המצגת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה (צילום: אריה לייב אברמס)


ראש העיר משה ליאון מוסר: "שהחיינו והגיענו ליום הזה. אישרנו פה היום את אחת התוכניות החשובות של ירושלים לשנים הבאות, תוכנית שבה אנחנו בונים עתיד לעיר. תוכנית האב לרובע תלפיות מהווה בשורה אדירה לעיר והיא דוגמה מצוינת לתכנון מרחב עירוני מתקדם ושוקק חיים, הכולל מסחר ותעסוקה לצד מגורים, מבני ציבור ותרבות פנאי וזאת תוך ניצול מיטבי של משאב הקרקע המצומצם. תכנית האב לתלפיות היא נדבך חשוב וחלק מהמדיניות שלנו שנועדה לפתח את כלכלת העיר, לקדם בה את החינוך והתרבות ולהגדיל מספר יחידות הדיור בשיעור ניכר באופן שיתאים למגוון רחב של אוכלוסיות. בכך נענה על כלל הביקושים הקיימים לטובת כלל תושבי העיר והמעוניינים לקבוע בה את ביתם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שרון

    בעיר שרוצה רק את החרדים אפשר להרוס את כל מקומות התעשייה והעבודה בעיר כי הם לא עובדים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יותר מ- 140,000 חשבונות תושב בעיר מקבלים הנחה בארנונה זה רבע מיליון תושבים לפחות שזקוקים להנחות.
    על מה כלכלת העיר מבוססת ? על בסיס מה מפתחים ככה ? גילו נפט ? מרבצי זהב ?

  3. אין ספק

    שהעירייה הזאת ,יזכרו בהסטוריה של העיר כבוני העיר על הנייר הכי גדולים שהעיר ידעה
    כמה מכל הפרוייקטים על הנייר שהעירייה כל הזמן דואגת לפרסם בתקשורת יצאו לפועל? או בטווח הנראה לעין?
    מספיק לראות כמה שנים לוקח להשלים הארכת קו רכבת מנווה יעקב להדסה עין כרם,בשביל לחשב מתי אם בכלל יצאו לפועל כל תוכניות הרייטינג של העירייה.
    בנתיים אולי שראש העיר והעייריה יפתרו את מה שהולך ומתפתח ברחוב בר אילן עם עניין קו הרכבת הקלה שאמור לעבור שם,כי לא נראה לי שגם את זה הם מסוגלים לעשות?!
    אבל אם לא ילך מהר עם כל הפרוייקטים המתכוננים ,אז תמיד אפשר יהיה לחסום כבישים ולקרא לזה עיר המדרחובים כמו שעשו רק לפני כמה חודשים,או לפזר כסאות צבעוניים ושולחנות זה דווקה קל ומהיר.

  4. אח

    שום קשר בין תשתיות התחבורה והחינוך, האופי ההיסטורי וירושלים האמיתית לתכניות הבניה. כל מה שהעירייה רואה לנגד עיניה אלה תושבים חדשים צעירים חילוניים שישלמו הרבה ארנונה שיממנו את אלה שלא משלמים. למי אכפת מפקקים, חינוך ואופי היסטורי של העיר??? הכל כסף

  5. יוקי

    מה עם תעשיה ומסחר קיימים ונגישים. למה צריך לבטל את תלפיות. אזורי תעשיה ברוממה נעלמו אזורי תעשיה בגבעת שאול נעלמו אזורי תעשיה בבית ישראל נעלמו ובטח יש עוד שאני לא זוכר. תעשיה זה לא בשביל יהודים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר