מלון אמריקן קולוני, ערב חג המולד 2020 (צילום: מיקאלה ברסטו)
מלון אמריקן קולוני, ערב חג המולד 2020 (צילום: מיקאלה ברסטו)

מחיקת תיירות הכריסמס: המלונות סגורים, השווקים שוממים. הנזק בהיקף מיליוני שקלים

מאות אלפי מבקרים פוקדים את אתרי התיירות בירושלים בתקופת חג המולד - השנה, בשל משבר הקורונה, השווקים שוממים והמלונות סגורים. הממונה על התיירות בהרל"י אילנית מלכיאור ל"כל העיר": "כ-80 אחוז מהכלכלה התיירותית בירושלים נשענת על תיירות בינלאומית"

פורסם בתאריך: 18.12.20 08:39

בחודש דצמבר מתמלאת ירושלים במאות אלפי תיירים ותיירות מרחבי העולם, שפוקדים את אתרי התיירות הקשורים לנצרות בעיר לקראת חג המולד. בימקא הוצב עץ חג המולד המסורתי, שמאיר על כל הרחוב. אך השנה, בשל משבר הקורונה, השווקים במזרח העיר שוממים והמלונות סגורים. התיירות מחו"ל בתקופה הזו מהווה הכנסה משמעותית לעיר, וכעת מדובר בנזק של מיליוני שקלים לירושלים.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי "אין ספק שחודשי דצמבר וינואר היו מאסה קריטית מהתיירות הירושלמית, כ-80 אחוז מהכלכלה התיירותיות בירושלים נשענת על תירות בינלאומית. כמו כולם גם אנחנו מחכים לחיסונים. אנחנו דואגים לעדכן את סוכני הנסיעות מהעולם, ושומרים איתם על קשר רציף כדי לשמור את ירושלים כל הזמן בתודעה".


אילנית מלכיאור (צילום: יח''צ)

אילנית מלכיאור (צילום: יח"צ)


לדברי מלכיאור, "ברגע שייפתחו השמים למדינות ירוקות ויהיה את החיסון, תהיה כאן עבודה ביחד עם המלונות על הנושא של הדרכון הרפואי. המחלה הרי לא תיעלם, ואם תייר שהגיע לכאן נתקל בבעיה או חלילה אותר כחיובי לנגיף, אז אנחנו נלווה אותו בכל התהליך – אם זה בהגעה למלונית קורונה ואם זה לטיפול רפואי. אנחנו נגרום לתיירים להרגיש שהם לא לבד".

על הפעילות שמבצעת הרל"י במהלך חודשי הקורונה ובתקופה זו מספרת מלכיאור כי "פיתחנו בתקופת הקורונה תיירות חינוכית, תיירות ירוקה, פארקים מטרופוליניים, טייק וואי, סלי פיקניק, שימוש בטכנולוגיות שאפשרות הזמנת סיורים מראש ועוד. שמנו דגש מאוד גדול על סיורים במרחב הפתוח, סיורי אוכל, סיורים משוק מחנה יהודה לעיר העתיקה, סיורי נשים, סיורי חנוכיות וסיורי כריסמס. אנשים כמהים לסיורים, רוצים ללכת ברגל, לטייל, לצאת וללכת למפגש שהוא לא בזום".

"הקרדיט לעשייה ולתעוזה שייך לראש העיר משה ליאון", מבהירה מלכיאור, "וגם לשר לירושלים רפי פרץ, שיודעים לסייע לנו תקציבית, ומסתכלים איך פועלים בתוך כל המגבלות הקיימות. מצליחים להניע אירועים ופעילויות, בהתאם לתו הסגול".

"חג המולד הכי עצוב שהיה בירושלים"

חגיגות אירועי חג חנוכה ואורות החנוכיות שניבטו מכל עבר במערב העיר, ומאידך, עצי האשוח הססגוניים והאורות המרצדים שצבעו את העיר העתיקה ומזרח העיר והפיחו חיים בחורף הירושלמי בחודשי דצמבר וינואר מדי שנה, נעלמו מהמרחב הציבורי השנה בשל התפרצות נגיף הקורונה.

מלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים פעיל כבר 120 שנה, עד שהגיעה הקורונה וסגרה אותו בצעד חסר תקדים, כמעט כל עובדיו הוצאו לחל"ת. ג'רמי ברקוביץ (64), ממנהלי המלון, מספר ל"כל העיר" כי "בשנה שעברה, לקראת הכריסמס, המלון שכולל 92 חדרים היה די מלא. היו אירועים, מסיבות, פסטיבלים וארוחות גדולות. השקענו הרבה כסף בקישוטים בכל רחבי המלון, אבל השנה המלון סגור לגמרי. אין פעילות ולא תהיה שום פעילות בקרוב, חבל".


מלון אמריקן קולוני ערב חג המולד 2020 (צילום: מיקאלה ברסטו)

מלון אמריקן קולוני ערב חג המולד 2020 (צילום: מיקאלה ברסטו)


ברקוביץ מספר כי בימים האחרונים, "אנחנו מקבלים פניות וטלפונים מצד אנשים שמתעניינים האם אנחנו מקיימים בכל זאת איזו ארוחה חגיגית, האם אנחנו פתוחים בתקופה הזו. התשובה היא – לצערי לא. אנחנו מקבלים גם הרבה פניות מישראלים על הכריסמס, שהיו מגיעים מדי שנה להתרשם מהמלון ולראות את היופי שלו. אין ספק שזה מדכא ועצוב, זה חג המולד הכי עצוב שהיה בירושלים, אבל כולם מבינים ומאחלים לנו שבעוד חודש, חודשיים או שישה הכל יחזור לקדמותו, כמובן שאף אחד לא יודע מתי ואיך – בינתיים מחזיקים מעמד.

שלום אומן, מנכ"ל מלון עץ הזית, שפועל במזרח העיר כ-20 שנה, וכולל למעלה מ-300 חדרים, מוסיף ומספר בשיחה עם "כל העיר" על דצמבר השחור של ירושלים: "מכיוון שאנחנו פעילים בשוק הצלייני, האמריקאי והאירופאי, בדרך כלל אצלנו החודשים החמים היו אוקטובר, נובמבר ודצמבר. בכל שנה המוזיקה במלון היתה חגיגית, הצבנו פרחים מסורתיים, תלינו קישוטים והיו הרבה אורות. אווירה ירושלמית ואותנטית ומאוד מיוחדת. אך השנה הכל עצוב, הכל שומם, גם חנוכה וגם כריסמס".

גם כלל עובדי מלון עץ הזית הוצאו לחל"ת, ולדברי אומן מבצע החיסונים שיחל בשבוע הבא הוא האור בקצה המנהרה של תחילת סוף המשבר. "בימים האחרונים אני רואה התעוררות מצד סוכנים וביקושים לקראת השנה הבאה", מספר אומן, "בעיקר לקיץ ואילך, מתוך הנחה שעד אז חלק ניכר מהעולם יהיה מחוסן. אני מאמין שזה יביא לגל גדול של אנשים שכל כך רצו לנסוע ומחכים רק להזדמנות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דויד

    אני עצוב על איבוד הפרנסה של אנשים טובים אבל שמח שאין אווירת כריסמס

  2. ירושלמי

    לא הבנתי למה אנחנו צריכים להגיע למצב שירושלים נהפכת לנוצרית…

  3. ישראל היהודי

    מי ש"חוגג" את היום הזה לא מבין שזה בדיוק כמו לעשות מסיבות וחגיגות ליום הולדתו של היטלר ימח שמו וזכרו שם רשעים ירקב.ומספיק עם התירוץ העלוב:"עזוב נו מה סיבה למסיבה"
    זה תחילת שנה של הנוצרים ויומהולדת לנבלה שטבח ביהודים ללא רחם.תתעוררו יהודים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר