ניצב דורון ידיד, ניצב בדימוס יורם הלוי, ניצב קובי שבתאי (צילומים: אוליבייה פיטוסי, דוברות המשטרה)
ניצב דורון ידיד, ניצב בדימוס יורם הלוי, ניצב קובי שבתאי (צילומים: אוליבייה פיטוסי, דוברות המשטרה)

האכזבה הגדולה של ידיד והלוי: בחירתו של השר אוחנה לתפקיד המפכ"ל – ניצב קובי שבתאי

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה החליט להעביר לוועדה הממליצה לתפקיד המפכ"ל את שמו של ניצב קובי שבתאי, מפקד מג"ב, שעקף את המועמדים האחרים - מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד ומפקד המחוז לשעבר ניצב בדימוס יורם הלוי

פורסם בתאריך: 15.12.20 17:05

"קללת מפקד משטרת מחוז ירושלים" לא הוסרה, גם הפעם: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה החליט לבחור במפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי לשמש בתפקיד המפכ"ל. בחירתו של אוחנה תעבור לבחינת הוועדה הממליצה בראשות השופט גולדברג.

אכזבה גדולה נרשמה בקרב המועמדים האחרים שהגיעו לקו הגמר – מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד ומפקד המחוז לשעבר ניצב בדימוס יורם הלוי. כידוע, כבר למעלה מ-22 שנים שמפכ"ל המשטרה הנבחר אינו מגיע ממחוז ירושלים. האחרון היה יהודה וילק ז"ל, שנכנס לתפקידו בינואר 1998, וסיים אותו בדצמבר 2000. מאז ניסתה שורה של מפקדי מחוז ירושלים להתמנות למפכ"ל, אך אף אחד לא הצליח להגיע להתמנות לתפקיד.

ניצב יעקב שבתאי, 56, נשוי ואב לשלוש בנות, יליד אשקלון, כיום הוא מתגורר בכרכור. הוא משמש בתפקיד מפקד מג"ב מאז פברואר 2016. אישורו של שבתאי עלול להיתקל בקשיים בוועדה, בין השאר בעקבות טענות כי הקים ללא היתר מתחם אירועים לשוטרים על דד מבנה של תחנת מרחב השרון. בעניין זה מח"ש לא פתחה בחקירה. יש לציין כי בחודש שעבר שבתאי עצר את כל האימונים במג"ב, בצעד חריג, על מנת שהשוטרים והשוטרות יצפו בתחקיר "המקור", שהציג תיעוד של חמישה שוטרי מג"ב, נגדם הוגש כתב אישום שהיכו פלסטינים שניסו להיכנס לשראל על מנת לחפש עבודה. לאנשי מג"ב הוא כתב: "מחובתנו לעקור תופעות פסולות מהשורש ולהבטיח כי כל חריגה תטופל ביד קשה ובאפס סובלנות".

שבתאי ימונה לתפקיד שלא אוייש במשך שנתיים, בתקופה זו שימש בתפקיד ממלא המקום ניצב מוטי כהן. המפכ"ל החדש ממונה בזכות התערבות בג"ץ והיועץ המשפטי לממשלה.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ניצב יורם הלוי, כזכור, הודיע באוגוסט 2018 כי הוא מתפטר מתפקידו כמפקד המחוז בירושלים, לאחר 38 שנות שירות, וזאת לאחר שטורפדה בפעם השנייה מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בפברואר 2019 תקף הלוי את התנהלות המשטרה בעת טקס החלפת הפיקוד במחוז, שנערך ברחבת הכותל המערבי: "אין פרגון, אין הערכה", כך תיאר הלוי והוסיף: "עולם של רדיפה לא מבוקרת; מתעסקים יותר באגו". בתקופה האחרונה שוב עלה שמו כמועמד לתפקיד, אך כאמור, הוא לא נבחר למפכ"ל.

ניצב ידיד, שהחליף את הלוי, היה שם מוביל אף הוא לשמש כמפכ"ל המשטרה. עם כניסתו לתפקיד מפקד המחוז הוא דגל באכיפה קשוחה בכל הקשור במזרח העיר. כמו כן, בעידן השר אוחנה, עולות טענות כנגד משטרת המחוז לשיטור יתר, בכל הקשור לפעילות בזירת ההפגנות בבלפור. עם תחילת המחאות החליט ניצב ידיד לעשות שימוש במכת"זיות, ומדי מוצ"ש עוצרת המשטרה בבלפור עשרות חשודים בהפרות סדר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. יח"מ

    בושה שארגון כל כך חשוב , ובתקופה כל כך כריטי , נשאר שנתיים ללא מנהיג !!
    הכל פוליטיקה !

  2. גדי מאיר

    מפגרים…..לא היה ולא יהיה כמו יורם הלוי . אף אחד לא יכול להיכנס לנעליים שלו . נקודה

  3. אלי

    אתם מבינים מה עושה המישטרה לאזרחים היא עושה יותר גרוע לאנשים שלה הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת להיזדיין אין כבוד ואין הערכהמילחמות פנימיות בלי סוף ערמה של זבל

  4. סמולן

    דורון לא יהיה מפכ"ל , דורון לא יהיה מפכ"ל
    כי אם שותים לא נוהגים ,אם שותים לא נוהגים
    אסטה לה ויסטה מר' ידיד

  5. בלפוריסט

    עונשו של ידיד.
    אמרן לו המפגינים שלא ייבחר למנכ"ל.
    שילך שילך יחד עם האוחנה ועם הבוס שלהם שעומד למשפט !!!

  6. גולן

    חבל שידיד לא נבחר קצת סדר בהפגנות אנרכסיטים מבלפור שהורסים לתושבי העיר את החיים

  7. הרב קמה

    דורון ידיד קיבל מכה משמיים..האכזריות שלו לציבור מכול המגזרים בהפגנות.במכות.מכתזיות.פרשים.יד קשה ואכזרית כלפי מפגינים בכלל ובחרדים בפרט הייתה כוחנית עד זוב דם וטיפול נימרץ וגם אירועים קשים מאוד שמזכירים לנו את השואה ליהודים….דורון ידיד סופך היגיע ילה הביתה דורון שלום ולא להתראות…לך תחתום חל'ת..או סדרן ברמי לוי…

  8. רבקה גימל אשת חיל

    נ ה ד ר. ידיד שכפה אכזריות וסבל למפגינים, קיבל משמיים את עונשו. הידד, "באנו חושך לגרש". עכשיו נפלא יהיה למחות נגד הביבעיסטילייה. הנה…אט אט היא תקרוס. עוד ועוד צוללות ברחובות והם ייתפוצצו מכעס. והתותחי המיים ? תיבש ידם ותשתתקנה אונותיהם של כל מי שיורו ויפעילו את המכתזיות הארורות. הלאה הפאשיזם, אם והיכן שהוא קיים.

  9. אשר

    על כל אחד שנבחר יהיו כמה שלא ואז הם מאוכזבים, מבחינתם בצדק.
    דרכו של עולם במוסד, בשבכ, בצהל…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר