עמדה להשכרת אופניים בכיכר ספרא, קורקינט שיתופי בהר חוצבים (צילום: דוברות עיריית ירושלים, שלומי הלר)
עמדה להשכרת אופניים בכיכר ספרא, קורקינט שיתופי בהר חוצבים (צילום: דוברות עיריית ירושלים, שלומי הלר)

התחבורה הירוקה בירושלים: למה אופניים כן וקורקינטים לא?

לאחר שפיילוט הפעלת הקורקינטים בהר חוצבים הסתיים, והמשך הפעלתו לא נראית באופק - בחודש שעבר הושק מערך השכרת האופניים: פעילים לקידום תחבורה ירוקה בעיר מנתחים את המצב

פורסם בתאריך: 7.1.21 09:48

בחודש שעבר הושק בירושלים מערך השכרת האופניים העירוני, לצד זה פיילוט השכרת הקורקינטים השיתופיים בהר חוצבים הופסק.

כפי שפורסם – מבדיקת "כל העיר" עלה כי העירייה תחדש את מיזם הקורקינטים רק לאחר שיוקמו בעיר מסלולים ייעודיים לטובת בטיחות הנוסעים, למרות שהחברות המפעילות את מערך הקורקינטים הבהירו כי הם ערוכים להתרחב לאיזורים נוספים בירושלים.

בינתיים, מערך השכרת האופניים שיצא לדרך בירושלים, ופועל גם בשבתות, כולל בשלב הראשון 25 עמדות עגינה שיוצבו ברבעון הראשון של 2021, כאשר תחנה ראשונה כבר הוקמה בכיכר ספרא. עמדות העגינה אינן מצריכות חיבור לתשתיות חשמל ותקשורת, מה שיאפשר חיסכון בחשמל וגמישות בהעתקת התשתיות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" טוען הפעיל החברתי בנושאי תחבורה ציבורת ירוקה יוסי סעידוב, מ"ברחובות שלנו – התארגנות הולכי הרגל בירושלים", כי כדי שמיזם הקורקינטים יצליח הוא צריך להתרחב לשאר חלקי העיר, לדבריו, "מיזם הקורקינטים בהר חוצבים נועד לכישלון. הפיילוט הוגדר לאזור הר חוצבים בלבד כאשר קורקינט היא כלי תחבורה חלופי לרכב הפרטי ומטרתו להסיע עובדים מהשכונות לאזורי התעסוקה וחזרה".


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)


סעידוב מוסיף ומסביר כי "כדי שמיזם השכרת האופניים לא ייכשל גם הוא על העירייה לשמור על רמת תחזוקה גבוהה של האופניים, לקדם במהירות שבילי אופניים למרכז העיר ולמרכזי תעסוקה ולהוסיף עמדות השכרה בשכונות ובמרכז העיר".


אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות), שפעיל בתחום קידום התחבורה הציבורית הירוקה בירושלים, טוען כי גם מערך השכרת האופניים נועד לכישלון. לטענתו, "אחרי שהכשיל את הפיילוט להשכרת קורקינטים במו ידיו, ליאון מקדם מיזם עירוני להשכרת אופניים שנכשל בתל אביב ביד אחת, ומונע מיזמים פרטיים שהצליחו בכל רחבי הארץ ביד שנייה. אין שום סיבה ושום הצדקה למניעת מיזמי השכרת קורקינטים בעיר. מצופה מליאון לאפשר את כניסתם בהקדם האפשרי".

בעיריית ירושלים מדגישים השבוע בתגובה ל"כל העיר" כי פיילוט הקורקינטים אמנם הגיע לסיומו, אך המשך הפעלתו תיבחן. "עיריית ירושלים פועלת במלוא המרץ כדי לקדם רכיבה דו גלגלית ברכבי העיר", נמסר מהעירייה, "בכלל זה סלילת מאות ק"מ של שבילי אופניים. זאת, תוך מתן דגש מרכזי לבטיחות. פיילוט הקורקינטים הגיע לסיומו ובהתאם למסקנותיו תיבחן המשך הפעלתו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תל אביבית

    לידיעת הקורא אלעד מלכה
    מערך השכרת האופניים בתל אביב היה הצלחה מסחררת עד שנכנסו הקורקינטים. אנשים מעדיפים כלי חשמלי על פני אופניים רגילים שצריך לדווש כדי לנוע.
    בירושלים רוב האופניים יהיו חשמליים וכך גם בתל אביב בעוד כמספר חודשים.
    אני לא יודעת אם אתה מכיר את נתוני תאונות הדרכים של רוכבי קורקינטים בתל אביב זו מכת מדינה!
    אופניים הם כלי הרבה יותר בטוח ואני כמו רבים בתל אביב מחכים בקוצר רוח לאופניים החשמליים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר