הנתון העגול והמדהים: אפס חולי שפעת בבתי החולים בירושלים

פרופ' דנה וולף, מנהלת המחלקה לווירולוגיה קלינית בהדסה, מסבירה בשיחה עם "כל העיר" איך זה קשור גם לקורונה

פורסם בתאריך: 5.1.21 18:15

עונת החורף מתאפיינת, מדי שנה, בתחלואת שפעת, אך בעיקר באשפוזים על רקע סיבוכי השפעת – בתי החולים מוצפים במאות מטופלים, והתפוסה שנרשמת במחלקות האשפוז עולה מעל ה-100 אחוזים. השנה, על רקע מגפת הקורונה, נרשם נתון מדהים – עד כה לא זוהו מקרים של תחלואת שפעת בירושלים, ובכלל בארץ, כך עולה מדוח של משרד הבריאות.

לשם השוואה, בחודש ינואר 2020, עוד לפני שפרצה מגפת הקורונה, אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם כ-500 חולי שפעת, שנפגעו מסיבוכי הנגיף. היום – הנתון עומד על אפס חולי שפעת.

בצמרת הרפואית בארץ מסבירים את התופעה בטענה כי השנה, בזכות שמירת המרחק החברתי, עטיית המסכות והקפדה על היגיינת ידיים, נרשמה בלימה בתחלואת המחלה. יחד עם זאת, במשרד הבריאות טוענים גם כי הממצאים מראים משהו מורכב יותר, שדורש הסתכלות נוספת על התנהגות הנגיפים.

פרופ' דנה וולף, מנהלת המחלקה לווירולוגיה קלינית במרכז הרפואי הדסה, שכוללת את מערך הבדיקות הסרולוגיות, מספרת ל"כל העיר" כי "השנה, אין לנו בכלל מאושפזי תחלואה הנגרמת על ידי נגיף השפעת. בנוסף, גם אין לנו בכלל מאושפזים בשל נגיף המוביל בזיהומי מערכת נשימה של ילדים וקשישים ופעוטות – RSV. זהו נגיף שכל שנה מופיע כמו שעון בחורף, פחות או יותר עם נגיף השפעת. בשנה שעברה היו לנו 300 מאושפזים עם נגיף RSV, והשנה אין".


פרופ' דנה וולף (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' דנה וולף (צילום: דוברות הדסה)


"אנחנו שמנו לב לתופעה הזו, של היעדר תחלואה בשפעת, כבר בקיץ", היא ממשיכה ומספרת, "ופרסמנו את זה בספרות המדעית. בהתחלה חשבנו שזה אפקט של עטיית המסכות, של הריחוק החברתי  ושל היגיינת הידיים, אבל זה לא רק זה. יש משהו מעבר לזה וסיבות נוספות, שאותן אנחנו צריכים להבין לעומק".

יחד עם זאת, מדגישה פרופ' וולף כי "לא כל הווירוסים נעלמו. יש וירוסים שגורמים לזיהומים בדרכי הנשימה ולהצטננויות, הם עדיין קיימים, גם אם בכמות יותר קטנה".

כך או כך, במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים זועקים על העומס. כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", בסך הכל מאושפזים בכל מחלקות הקורונה בבתי החולים הדסה, שערי צדק והרצוג – 285 מטופלים, מתוכם – 154 במצב קשה. בהדסה עין כרם מציינים כי פועלות ארבע מחלקות קורונה ושתי יחידות טיפול נמרץ קורונה, בהן מאושפזים, נכון להיום, שלישי 5.1.21, 117 חולים – מספר החולים הגבוה ביותר בבית חולים בישראל, מתוכם 61 במצב קשה וקריטי – 18 מהם מונשמים, 2 מחוברים לאקמו; בשערי צדק מאושפזים במחלקות הקורונה הבוקר, 95 מטופלים – 57 במצב קשה, מתוכם 26 במצב קריטי; ובבית החולים הרצוג שבגבעת שאול מאושפזים הבוקר בשלוש מחלקות הקורונה 73 מטופלים, מתוכם – 36 חולים במצב קשה, 34 במצב בינוני, 3 במצב קל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אביעג

    זה מוכיח שכול חולה שפעת משויך אוטומטיתכחולה קורונה כדי לקבל תקציבים

  2. פרופ'דן שכטמן

    ב-2019 נפטרו 54 חולים בשפעת בישראל
    וכ8000 אלף ישראלים מתו כתוצאה לעישון

  3. בריא

    היום אין מחלות רק קורונה,חבר שלי עף עם אופנוע כולו שבור אושפז במחלקת קורונה

  4. דנה

    ברור כי הקורונה זו השפעת שתמיד היתה רק בלי הסבל שהממשלה עושה לנו

  5. היתי בביה"ח תעשית מוות

    אכן הקורונה היא השפעת שהוחלפה והונדסה במירמה והונאת הציבור ועל מנת לקבל תקציבים ואינטרסים אפלים תוך הזנחת חולים רציניים במחלות אחרות ושקרים
    וזו הוכחה לפנים

  6. פנינה

    זה ברור קורונה המצאת השנה 2020
    וכעת עוד המצאות של מוטציה חדשה ל2021
    וב2022 גם ימציאו משהו חדש
    העיקר להצדיק את הרס הכלכלה כאילו זה כוח עליון הכול מתוכנן מלפני שנים כול השרים יודעים
    שתיקת הכבשים חוששים לכסאות ומפקירים את המדינה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר