גן סאקר (צילום: שלומי הלר)

הטרקטורים חוזרים לגן סאקר: עבודות נוספות לשדרוג המתחם

לאחר שהעבודות לשדרוג גן סאקר בהיקף של כ-45 מיליון שקלים הסתיימו, כעת החלו עבודות חדשות, בהשקעה של כ-11.5 מיליון שקלים, הכוללות בין השאר התאמת רחבת הדשא לאירועים המוניים. הצפי לסיום העבודות - ינואר 2022

פורסם בתאריך: 10.1.21 07:44

גן השיפוצים: ‏לאחר שבשנתיים האחרונות בוצעו עבודות שדרוג בגן סאקר בהשקעה של 45 מיליון שקלים, עיריית ירושלים יוצאת לדרך עם פרויקט חדש לשדרוג המתחם, בעלות של של כ-11.5 מיליון שקלים, בין השאר לטובת התאמת הדשא לאירועים המוניים. ביצוע העבודות החלו בימים האחרונים והצפי לסיום – ינואר 2022.

במסגרת התוכנית, כפי שהוצגה בשבוע שעבר בוועדת הכספים העירונית, נכתב בין השאר כי "התקציב מיועד לשדרוג גן סאקר, במטרה לשפר את חווית משתמשי הגן בפעילות הרבות והמגוונות המתקיימות בו. עבודות השדרוג יכללו, בין היתר; התאמת רחבת הדשא לאירועים המוניים, השלמת דשא וצמחייה, תכנון מתחמי משחק בגן והתאמתם לקהל היעד, הסדרת שבילים והגברת תאורה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גן סאקר לאחר ביצוע הפרויקט (קרדיט הדמיה: מתוך מצגת של מינהל קהילתי 'לב העיר')

גן סאקר לאחר ביצוע הפרויקט המתוכנן לשנת 2021 (הדמיה: מתוך מצגת של מינהל קהילתי 'לב העיר')


במסגרת מפגש תושבים שהתקיים בשבוע שעבר עם מתכנני הפרויקט, הציפו התושבים מספר סוגיות ונושאים לשיפור שעל העירייה לקחת בחשבון וליישם בפרויקט לשדרוג הגן, בין היתר, הפרדה בין רוכבי אופניים להולכי הרגל בשבילי הגן. טיפול בתשתיות ניקוז לקויות ברחבי הגן, תוספת של עצים וצמחייה מגוונת ברחבי הגן כמו ברחבי האנדרטה לזכר הווטרנים,

נושא נוסף שעלה במפגש התושבים אשר נערך ביוזמת מינהל קהילתי 'לב העיר', היה בקשה למצוא פתרונות חניה למבקרי הגן אך להימנע מפגיעה בשטחים ירוקים לטובת חניות, בעיות תאורה, וחשש ומעומס שימושים בגן ופחות שימור של הגן הטבעי.


העבודות בגן סאקר (דוברות: עיריית ירושלים)

העבודות ב-2019 בגן סאקר (דוברות: עיריית ירושלים)


יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, שקידם מול העירייה את מפגש שיתוף הציבור לתוכנית, מדגיש כי "גן סאקר הוא הפארק העירוני הגדול ביותר בירושלים ומהווה חלק בלתי נפרד מהסיפור של העיר. בשיתוף ציבור שערכנו נציגי העירייה הציגו לבקשתי בפירוט את התכנית לשדרוג הגן בשנה הקרובה הכולל בין היתר העתקת מגרשי הספורט לחלק הצפוני, בניית מתקני משחק, הקמת סקייטפארק ייחודי, שבילים, הצללות ועוד. במפגש השתתפו כמאה תושבים, ביניהם גם נציגי גופים ירוקים שהדגישו את חשיבות שימור המרחב הירוק של הגן, תוספת עצים ושבילי אופניים. מעבר להצגת התכנית והתשובות שניתנו במפגש, כל הערות וההצעות רוכזו על ידנו והועברו להתייחסות העירייה. בכוונתנו להמשיך ללוות את התכנית ונערוך בקרוב מפגש המשך נוסף עליו נעדכן".

על הצורך בביצוע עבודות נוספות – עיריית ירושלים מוסרת בתגובה כי "פיתוח ושדרוג גן סאקר הוא אחד מהפרויקטים הירוקים החשובים בעיר שמבוצע בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. מאז הוקצה הכסף בוצעו שורה של עבודות בגן, בהן הצבת כ-120 עמודי תאורה ותשתיות, התקנת ברזיות, אשפתונים, ספסלים, פחים טמונים ושולחנות פיקניק, ביצוע עבודות גינון נרחבות הכוללות שתילת כ-800 עצים, מדשאות ושיחים, ריצוף רחבות, ספסלים ושולחנות, אספלט בשבילי הגן וכן הקמת גינת כלבים בשטח של כ-3 דונמים".

עוד נמסר מהעירייה כי "לציין כי עבודות אלה בוצעו בשנה האחרונה, ללא קשר לקורונה ונעשה מאמץ גדול לסיים את הפרויקט עד קיץ 2021. עם כניסתו לתפקיד פעל ראש העיר, משה ליאון, לקדם ולהאיץ את התכנון ובהתאם הקצה את התקציבים הנדרשים לביצוע השדרוג".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גליה

    כל כך הרבה כספים לגן סאקר.מה עם הקשישים, מה עם הנכים. מה עם ילדים חריגים עם מוגבלויות קשות.כל כך הרבה מיכשורים רפואיים חסרים.יש עוני רציני בארץ אבל למי איכפת.מה שחשוב זה להשקיע ולשים הרבה הרבה מאוד כסף על גן.

  2. אליה

    נראה לי שעשר שקל הושקעו בגן סקר צריך לבדוק איפה נעלמו 45 מליון פחות עשר שקל .לא ראיתי שום שינוי בגן סקר משנת 2000

  3. תושבת רוממה

    מה עם שבילי אופניים בשכונות המגורים? כל המדרכות משובשות עכשו בגלל עבודות בכביש אבל לא מקצים מקום לשבילי אופניים.איך נגיע לגן סאקר עם האופניים מהבית?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר