אישה בזנות בתל אביב, ב-2010. (צילום: ASAblanca / Getty Images)
אישה בזנות בתל אביב, ב-2010. (צילום: ASAblanca / Getty Images)

הקורונה לא עצרה את תעשיית המין בירושלים: מרפאה ניידת חדשה תנגיש בדיקות וטיפולים בעיר

בשיחה עם "כל העיר" מספרת יעל גבאי, מנהלת אגף הרווחה בעיריית ירושלים, על תוכנית הפעולה החדשה שהאגף מיישם על מנת להתמודד עם תופעת הזנות בעיר

פורסם בתאריך: 13.1.21 19:03

הקורונה לא עצרה את תעשיית המין בירושלים. עולם הזנות, שאליו נקלעים ונקלעות, לעתים בני נוער, צעירים וצעירות ואף מבוגרות ומבוגרים, המשיך לפעול. כעת, עיריית ירושלים החליטה להושיט יד למי שנקלע למעגל הזנות – במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021 צפויה להיפתח בעיר ניידת טיפול ובדיקות. המיזם החדש הוא שיתוף פעולה ובהובלה משותפת של אגף הרווחה בעיריית ירושלים ומרפאת לוינסקי של לשכת הבריאות בתל אביב, ובתקצוב משרד הבריאות והעירייה.

צוות הניידת, למעשה, יאפשר להיבדק לגילוי מחלות מין ולקבל קונדומים וטיפול תרופתי חינם, וכל זאת באופן אנונימי.

הצוות יעניק סיוע רפואי ראשוני והפניות לגורמי ייעוץ ושיקום, על מנת לסייע לעוסקים ולעוסקות בתעשייה לצאת ממעגל הזנות ולפעול לשילובם בשגרת חיים בריאה וטובה יותר. הניידת תיקרא, ככל הנראה, "שלוחת לוינסקי", בהתאם למתחם שכבר פועל בדרום תל אביב.

הניידת החדשה יוצאת לדרך על רקע התוקף שקיבל החוק לאיסור צריכת זנות בחודש שעבר, שקובע כי מי שצורך זנות או מנסה לצרוך זנות עובר עבירה פלילית.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת יעל גבאי, מנהלת אגף הרווחה בעיריית ירושלים, על תוכנית הפעולה שהאגף מיישם על מנת להתמודד עם התופעה שלא פוסחת גם על רחובות העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"התוכנית צפויה להתחיל בחודשים הקרובים בשעות הערב", מספרת גבאי בשיחה, "'שלוחת לוינסקי' בירושלים תכלול ניידת פיזית ברחבי העיר, שתעלה מתל אביב לערב אחד בשבוע או יותר, בהתאם לצורך. הניידת תפעל בזירות ידועות, כמו מרכז העיר. אנחנו נפעל גם במוקדים ורחובות אחרים שנקבל עליהם מידע בעתיד, כיוון שתופעת הזנות בירושלים הינה די נסתרת מהעין"


יעל גבאי (צילום: ארנון בוסאני)

יעל גבאי (צילום: ארנון בוסאני)


"הפעילות של הניידת, בין השאר, היא לאתר ולהיות יוזמת – לגשת לזירות, שבהן יש זנות, ולהציע שירותים בצורה הקרובה ביותר לאוכלוסיות העוסקות בכך, הכוללים טיפול, שיקום, בדיקות רפואיות ובריאותיות, ואף הנגשת אמצעי מניעה. אנחנו גם נבצע הסברה עבור אותן האוכלוסיות שעוסקות בזנות. בניידת צפויים להיות רופא, עובד/ת סוציאלי/ת ומנטור".

לפי הנתונים שבידי העירייה, מהו היקף צריכת הזנות בירושלים והיכן מוקדי הצריכה?
"לעומת הזנות בתל אביב, שהיתה בעבר זנות רחוב שיותר גלויה לעין, בירושלים מדובר באופי שונה. יש מעט מאוד זירות שהזנות בהן גלויה ורוב הזירות מתרחשות במקורות נסתרים, לדוגמה בדירות מגורים. לכן קיים קושי לאמוד את היקף התופעה, אך ברור שהתופעה קיימת".

למרות הקושי הקיים בזיהוי התופעה, גבאי מתארת באופטימיות: "עם התחלת הפעלת שירותים, הם מתחילים לעבור מפה לאוזן ובכך נהיה יותר חכמים ונוכל לאמוד את התופעה בצורה ברורה יותר".

"אנחנו בתחילת הפרויקט", מציינת גבאי, "אנחנו מגייסים כעת כח אדם לטובת הפרויקט, ונבנה את התוכנית בהתאמה לאופי המיוחד של ירושלים, על בסיס המידע שקיים כיום בתל אביב. כמובן שנשתף פעולה עם המשטרה וגם עם גורמים נוספים שנמצאים בשטח. בכל מקרה, השירותים שלנו אינם בכפייה אלא רק עבור מי שמעוניין לקבל אותם, גם ברמה הרפואית-בריאותית וגם ברמה של הצעת מענה טיפולי ושיקומי, כדי לצאת מעולם הזנות".

לעירייה יש תוכניות שיקום עבורם על מנת להוציאם ממעגל הזנות?
"חלק מתוכנית השיקום הוא גם שיקום תעסוקתי. אנחנו יוצרים לכל מי שמעוניין תוכנית אישית ואין מודל אחיד. כמו בכל תוכנית לשיקום תעסוקתי, אנחנו בוחנים עם כל אדם מהן יכולותיו, התאמותיו ונטיותיו המקצועיות. כמו כן, אנחנו מתאימים עבורם תוכניות הכשרה לימודים בנוסף לשיבוץ בעולם התעסוקה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עצוב ממש כואב לי הלב.

    אני באמת לא שופטת אף אחת ואף אחד.כי החיים באמת לצערי לא קלים לאף אחד ואחת .אבל זה לא הפתרון.לדעתי מציעים לכן/ם עזרה תקחו אותה ובאמת תתקדמו הלאה ותפתחו דף חדש.לזוגיות טובה לאהבה חדשה.כל אחת ואחד תבחר את הדרך וזה יהיה רק לטובה אמן ואמן.אני מאחלת לכם המון הצלחה וכדאי באמת לקבל את העזרה.שיהיה לכם רק טוב אמן ואמן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במילים אחרות תגידו הצלחנו לגרום לחרדיות צעירות לרדת מהדרך ולעס

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוציאליסטים יקרים במילים אחרות תגידו הצלחנו לגרום לחרדיות צעירות לרדת מהדרך ולעסוק בזנות ומאידך כל הערבים שיפוצניקים חיוניים לכן לא מפסיקים להרוויח כסף אז יש להם במה לשלם

  4. אזרחית

    למה לחכות לעוד כמה חודשים? זה קורה עכשיו וצריך לטפל ולעזור עכשיו!

  5. עמיי

    למה אתם לא מדווחים למשטרת ישראל כי מה אתם לא מאמינים בזה בושה

  6. עופר

    בית הנבחרים ישראל קצת טעו לגבי החוק היה מתקופת הבניים תקופת התנך לך לאישה מעיר אחרת אל תשפוך זירעך לשב החוק לא יחזיק מים יהיו אנסים ירדו למחתרת לא יעזור כלום אישה בגופה תעשה כרצונה ושום מחוקק אשר יהיה לא ייקבע על גופה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר