סגר ראש השנה בירושלים - אזור העיר העתיקה (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

הארכת הסגר: מערכת החינוך בירושלים לא צפויה להיפתח בתחילת השבוע

לאחר דיון סוער הלילה בממשלה הוחלט כי הסגר יוארך עד ליום ראשון ב-7:00 בבוקר, מחסומי משטרה ייפרסו גם בסוף השבוע הזה; לפי ההחלטה, ביום ראשון מגבלת ה-1,000 מטרים תוסר ויבוטל השהייה בבתים של אחרים, טרם התקבלה החלטה הנוגעת לפתיחת מערכת החינוך

פורסם בתאריך: 5.2.21 08:01

גם בסוף השבוע הקרוב ירושלים תהיה בסגר: אחרי דיון סוער, שנערך הלילה בישיבת הממשלה, הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להסכמות, לפיהן, הסגר יוארך עד ליום ראשון ב-7:00 בבוקר, במקום בשעת חצות.  מחסומי משטרה ייפרסמו במוקדים הקבועים בעיר גם בסוף השבוע הקרוב. בין השאר מחסום משטרתי יוצב במחלף חמד בכביש 1 ובצמתים מרכזיים בעיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי ההחלטה שהתקבלה הלילה, ביום ראשון בבוקר תוסר מגבלת היציאה מהבית במרחק של 1,000 מטרים ויבוטל איסור השהייה בבתים אחרים.

כמו כן, יתאפשרו טיפולים קוסמטיים במתכונת של אחד על אחד, הצימרים ייפתחו למשפחות גרעיניות בבלד, ותתאפשר רכישת מזון במתכונת איסוף עצמי (טייקאווי). שמורות הטבע גם צפויים להיפתח ומקומות עבודה ללא קהל ייפתחו, כל השאר עדיין יצטרכו לעבוד מהבית.

לגבי מערכת החינוך – הממשלה טרם קיבלה החלטה הנוגעת לפתיחתה, כך שלא צפויה פתיחה של בתי הספר ביום ראשון הקרוב. בתחילת השבוע תתכנס הממשלה שוב כדי לדון במתווה פתיחת מערכת החינוך.


כיתה ריקה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


יש לציין כי אם מערכת החינוך תיפתח באופן דפרנציאלי – כך שהלימודים יתאפשרו רק בערים ירוקות וצהובות, בירושלים ישנו מצב מורכב, לפיו רוב השכונות בעיר הינן אדומות, ומעט מאוד צהובות וירוקות. קיימת אפשרות כי הלימודים יתקיימו בחלק מבתי הספר בעיר, ובחלק אחר מוסדות החינוך צפויים להיות סגורים. הממשלה צפויה לדון בנושא פתיחת מערכת החינוך, כאמור, רק בתחילת השבוע הבא.

לפי נתוני הרמזור אלה השכונות בירושלים המוגדרות אדומות: נוה יעקב, רמות, רמת שלמה, הר נוף, סנהדריה, רמת אשכול, בית וגן, קרית מנחם, גבעת משואה, בוכרים, גאולה, מאה שערים, רוממה, גבעת שאול, גבעת מרדכי, לב העיר (נחלאות, מרכז העיר), מוסררה, גילה, עיסאוויה, פסגת זאב, כפר עקב, בקעה, תלפיות, ארנונה, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, גוננים, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, ואדי ג'וז, שייח' ג'ראח והר חומה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איתן

    לא מדויק. התכוונתם 'חינוך ממלכתי' לא יפתח. 'חינוך' של דוסים מעולם לא נסגר.

  2. רבקה

    אל תבלבל את המוח הילדים שלי בחינוך חרדי בבית וגן ובתלמודי תורה בבית וגן והם בבית בדיוק כמו הילדים שלך מי שפתח אלו קיצונים במאה שערים דיי עם הנכללות הילדים שלנו לומדים במרחב הקולי בטלפון אפילו לא בזום אין קשה מזה לילדים קטנים ולהורים שסגורים ביחד איתם בבית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר