הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: דניאל בר און, ג'יני)
הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: דניאל בר און, ג'יני)

ביום רביעי: אפס מעלות וסערה בירושלים – ההיערכות העירונית לקראת שלג בעיר

לפי תחזית "ירושמיים" המעודכנת קיימת אפשרות לשלג כבד שיירד בלילה שבין רביעי לחמישי, וצפוי להצטבר במקומות הגבוהים - העירייה החלה להיערך לאפשרות של פינוי צירים חסומים

פורסם בתאריך: 15.2.21 10:07

ירושלים נערכת לחגיגת שלג – לפי תחזית מזג האוויר המעודכנת של 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת' החל מיום שלישי יהיה מעונן חלקית, הרוחות יתחזקו לקראת צהריים וייתכן אובך. גשם צפוי לרדת החל משעות אחר הצהריים-ערב, ובמהלך הלילה לאחר חצות ייתכן שלג באוויר, אך לא צפויה הצטברות. ביום רביעי הטמפרטורות יצנחו לאפס מעלות בירושלים, ינשבו רוחות עזות ועד אחר הצהריים יירד ברד עם שלג באוויר, אך עם הפוגות. לפי התחזית – בשעות הערב-לילה יירד שלג כבד.

חזאי 'ירושמיים' בועז נחמיה מציין בתחזית כי במהלך הערב והלילה, בין רביעי לחמישי, צפויים להצטבר 10-5 ס"מ, כאשר במקומות הגבוהים יותר ייערם יותר שלג.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עיריית ירושלים נערכת לקראת מזג האוויר הסוער, על כלל אגפיה. בעירייה מציינים כי מינהל תיפעול נערך לגיוס כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), לפינוי צירים חסומים, להפעלת מטות אזוריים, צוותי סיור על פי הערכות מצב, להפעלת מערך פיזור המלח ולתגבור מוקדנים במוקד העירוני 106 על פי הצורך, זאת במטרה לתת מענה לפניות הציבור.

"כחלק מן ההיערכות לחורף, האגף לשיפור פני העיר בשיתוף חברת חשמל ביצע גיזום עצים במרחב הציבורי", מדגישים בעירייה. "במידה ויירד שלג, טרקטורים יפלסו את הכבישים על פי הצורך. חברת הגיחון ואגף תברואה פועלים לניקיון כל הקולטנים של ניקוזי מי הגשמים במרחב הציבורי וכן פועל לטפל במפגעים בטיחותיים הנגרמים ע"י אשפה וכלי אצירה במרחב הציבורי. מינהל קהילה ורווחה נערך לבצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב, להפעלת מערכי החירום הקהילתיים ולהפעלת צוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה וכן לתגבור כוננים לסיור בחירום".

בעיריית ירושלים ממליצים לתושבים לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר את אלו המחייבות אוורור. כמו כן, יש לוודא איטום גגות ופתחים לרבות חלונות ותריסים, יש לנקות ולפתוח תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, יש לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. חשוב לחזק מעמדי אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון – עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

יצוין כי יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה. בעת חשש לקרה יש לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף, זאת כדי למנוע קפיאת מים בצינורות קולטי דוד השמש (קפיאה גורמת להתבקעות הצינורות). הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים ולהימנע מתנועה שאינה חובה.

בעירייה מציינים כי הולכי הרגל והנהגים מתבקשים לשמור על כללי הבטיחות, להקפיד על נסיעה איטית, משנה זהירות מהחלקות וממדרכות חלקות במיוחד וכן להישמע להנחיות גורמי הביטחון והעירייה בשטח. במידה ויחל לרדת שלג יופעל אתר החירום של עיריית ירושלים, אשר ימסור עדכונים שוטפים לטובת התושבים.

במסגרת האחריות והעירנות האישית, העירייה מבקשת מתושבי העיר לבדוק האם שכניהם זקוקים לסיוע או עזרה. בעת הצורך יש לפנות למוקד העירוני  – 106 או למינהלים הקהילתיים (מספרי הטלפון של המינהלים מפורסמים באתר האינטרנט העירוני.


הרכבת הקלה בשלג 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שלג בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)


גם בסיטיפס נערכים לקראת תחזית השלג –  סיטיפס קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר על המסילות רכבים שיגרמו להצטברות שלג וימנעו מעבר של רכבות. "בעבר, בימי שלג, ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע", מסבירים בסיטיפס, "מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה. על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, ביניהם -כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד".

סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי "הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 סמ' בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: " אנו עושים את המקסימום על מנת להערך בצורה הטובה ביותר למזג אוויר, במטרה להעניק שירות מקצועי ואיכותי לתושבי העיר. אני קורא לתושבי העיר לשמור על כללי הבטיחות ולהישמע להנחיות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמר

    כדאי לשקול לחדש את תנועת הרכבות ממלחה לימי השלג.
    זה תמיד עבד בסדר והיה מסדרון טוב לחיבור לעיר לשפלה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר