הכיכר בראס אל עמוד, ארווין מוסקוביץ ז"ל ב-2005 (צילומים: מתוך סדר יום הוועדה לשמות רחובות, ASSOCIATED PRESS)
הכיכר בראס אל עמוד, ארווין מוסקוביץ ז"ל ב-2005 (צילומים: מתוך סדר יום הוועדה לשמות רחובות, ASSOCIATED PRESS)

בלב ראס אל עמוד: עיריית ירושלים תאשר קריאת כיכר על שמו של ארווינג מוסקוביץ

פחות מחמש שנים מאז מותו: ועדת השמות של עיריית ירושלים צפויה לאשר מחר קריאת כיכר על שמו של ד"ר ארווינג מוסקוביץ, נדבן אמריקאי, שתמך כלכלית בעמותות המתנחלים במזרח העיר; חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון מסיעת מרצ: "מוסקוביץ אינו שם מתאים לראס אל עמוד כמו שהשם דנה אינטרנשיונל אינו מתאים לשכונת הבוכרים"

פורסם בתאריך: 17.2.21 12:56

תומך עמותות המתנחלים במזרח ירושלים, ד"ר ארווינג מוסקוביץ, יזכה לקריאת כיכר על שמו בראס אל עמוד שבמזרח ירושלים, סמוך לרחוב מעלה זיתים. ההחלטה צפויה להיות מאושרת מחר, חמישי, בוועדת שמות רחובות בעיריית ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מוסקוביץ, שנפטר ביוני 2016 בארצות הברית, בגיל 88, רכש בין השאר, יחד עם אחרים, קרקע בראס אל עמוד שהפכה עם הזמן לשכונת ההתנחלות היהודית מעלה זיתים, בתוך מזרח ירושלים. חלק מבנייני השכונה מכונים אף "בתי מוסקוביץ". כמו כן, לאורך השנים רכש מוסקוביץ בתים ובניינים נוספים בשכונות פלסטיניות במזרח ירושלים ותרם לארגוני ימין.

בסדר יום של הוועדה לשמות רחובות מצוין בדברי ההסבר לקריאת הכיכר על שמו של מוסקוביץ: "אוהב ירושלים ומבוניה, חלוץ ההתיישבות במזרח ירשלים ירושלים".

עוד נכתב כי כי "במשך כל שנות חייו הבוגרים תרם רבות לירושלים, תמך בארגונים שונים בישראל וסייע להקמת מחלקות שונות בבתי חולים ברחבי הארץ בסכום של מיליוני דולרים. ד"ר ארווינג מוסקוביץ היה יהודי, ציוני, אוהב ישראל, שהשקיע מהונו ומרצו למען העם היהודי והיישוב היהודי בארץ ישראל".

"ד"ר מוסקוביץ פעל ללא לאות למען ירושלים והשקיע מהונו ומרצו למען איחוד העיר ומימוש הריבונות הישראלית בה", כך עוד נכתב בדברי ההסבר. "יזם הקמת שכונות בירושלים, כגון: מעלה הזיתים, קדמת ציון, שכונת הרמב"ן (לשעבר מלון שפר), רכש קרקעות בכל רחבי ירושלים במטרה ליישבן ביהודים. בין היתר תרם רבות לעשרות ישיבות ומוסדות חינוך בעיר, תלמודי תורה ובתי כנסת רבים".

חברת הקואליציה העירונית ד"ר לורה ורטון, מסיעת מרצ, פנתה לראש העיר משה ליאון, המשמש גם כראש הוועדה לשמות רחובות במכתב, שבו היא מביעה את התנגדותה להצעה. "מוסקוביץ, איל הון שעשה את כספו מעסקי הימורים בארצות הברית, השתמש בכסף זה כדי לסלק פלסטינים מבתיהם ולשכן בהם יהודים", מציינת ורטון. "הוא ממש אינו ראוי לכבוד שעיריית ירושלים מבקשת להעניק לו ופעילותו היתה בלתי מוסרית. אחד המתחמים אותם בנה, מעלה זיתים, נבנה בניגוד לעמדה מפורשת של הממשלה – ממשלת נתניהו דאז".

ורטון מוסיפה ואומרת כי "בראס אל-עמוד חיים כ-25,000 תושבים פלסטינים, בהם מוסקוביץ נאבק ואותם ניסה לגרש. קיצוניים כבר ניסו בעבר לשכנע את עיריית ירושלים להעניק לרחובות סילוואן שמותיהם של רבנים, והעירייה השכילה לחזור בה מהמהלך. שמות הרחובות והכיכרות בעיר צריכים להיות בעלי זיקה אמיתית לשכונה ועל דעת התושבים, לא אצבע בעין של איש. מוסקוביץ אינו שם מתאים לראס אל עמוד כמו שהשם דנה אינטרנשיונל אינו מתאים לשכונת הבוכרים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מזי

    בושה!
    עד מתי הפרובוקציות נגד האזרחים הפלסטינים?
    מתנחבלים ארורים על תורמיהם ותומכיהם.

  2. צודק תמיד

    למה אתם גזענים מי שרוצה לרכוש בית בכפר ערבי שיקנה ואל תגידו לי שאם ערבי ירצה לקנות במקום יהודי לא ימכרו לו כי זה שבן אדם עושה משהו לא טוב לא אומר שכולם צריכים לעשות את זה, ואגב סילוואן זאת שכונה יהודית שהערבים גירשו אותם משם בקום המדינה אז מי גירש את מי?

  3. אמינוף

    ללא קשר להתיישבות היהודית במזרח ירושלים יש מעשים שהם טיפשיים כיוון שיש בהם התגרות. הרי המתיישבים במזרח העיר טוענים תמיד כי בסוף הם שואפים לנורמליזציה עם השכנים הערבים אז למה לא לקרוא לכיכר רחוב השלום או ההשלמה ולתת למוסקוביץ כבוד בשכונה יהודית לחלוטין. לפני מספר שנים היו כמה הצעות לשנות שמות רחובות בתוך העיר העתיקה, שמות שיש להם היסטוריה כמו הקופטים או שוק אבטימוס זה סתם מעורר את כל הגופים הבינלאומיים ובמקום להגדיל ריבונות מקטין אותה. מי שיביא את האסון של חלוקת ירושלים אלו מי שמתעקשים על סמלים במקום על מהות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר