זירת הרצח ברחוב בר יוחאי, קטמונים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח ברחוב בר יוחאי, קטמונים (צילום: דוברות המשטרה)

הבקשה של הנאשם ברצח אחיו בקטמונים: שחררו אותי למעצר בית

שנה ו-7 חודשים מאז שנרצח דוד מס ז"ל: בית המשפט העליון דחה את בקשתו של אחיו, מרדכי מוגזמוף, הנאשם ברצח, להשתחרר למעצר בית: "לא ניתן להסתפק בחלופת מעצר למי שנאשם בעבירה זו, אלא במקרים נדירים ויוצאי דופן"

פורסם בתאריך: 1.3.21 12:52

כשנה ושבעה חודשים חלפו מאז נרצח דוד מס ז"ל, בן 67, בדירה ברחוב בר יוחאי שבשכונת קטמונים. הנאשם ברצח, אחיו הצעיר של מס ז"ל, מרדכי מוגזמוף, כלוא במעצר שהוארך מעת לעת במקביל לתהליך המשפטי בעניינו.

ל"כל העיר" נודע כי ברקע בקשה שהגישה המדינה בחודש דצמבר 2020 להארכת מעצר חמישית ב-90 יום, הביע מוגזמוף את התנגדותו להליך ועתר לבית משפט העליון בדרישה לשחרורו למעצר בית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


דוד מס ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

דוד מס ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)


עורך דין עופר אשכנזי, המייצג את מוגזמוף,  טען בערעור שהגיש נגד החלטת בית משפט המחוזי והוגש לבית משפט העליון כי ההליך העיקרי מתקדם בקצב בלתי מספק וקטנים הסיכויים כי פרשת התביעה תסתיים לפני חגי תשרי. על כן בשלב זה יש להורות על עריכת תסקיר מעצר על אודות המשיב על מנת לבחון את מסוכנותו והאם ניתן לשחררו לחלופת מעצר. בפרט נוכח טענתו כי מעשיו התבצעו מתוך הגנה עצמית.

מנגד, בפרקליטות טענו כי כי המעשה המיוחס למוגזמוף – רצח בכוונה תחילה, מקים חזקת מסוכנות סטטוטורית ומלמד על מסוכנות רבה הנשקפת ממנו. כמו כן, טוענים בפרקליטות, מוגזמוף לא הציע כל חלופת מעצר אפשרית שרלוונטית לעניינו.

לבסוף, הורה שופט העליון דוד מינץ לקבל את בקשת הפרקליטות ולהאריך את מעצרו של מוגזמוף בתשעים ימים נוספים ללא שחרור למעצר בית, "מיוחסת למשיב עבירה של רצח בכוונה תחילה. המסוכנות הנשקפת מאדם שמיוחסת לו עבירת רצח היא אינהרנטית, והלכה היא כי לא ניתן להסתפק בחלופת מעצר למי שנאשם בעבירה זו, אלא במקרים נדירים ויוצאי דופן, המשיב לא הצביע על נסיבות מיוחדות וחריגות בעניינו העשויות להצדיק חריגה מהכלל האמור".

עוד כתב השופט מינץ בהחלטתו: "מעבר לכך אציין כי מפירוט המדינה בבקשתה עולה שההליך העיקרי מתנהל בקצב משביע רצון וגם בהקשר זה אין ממש בטענות המבקש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר