מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)
מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)

הבית הפתוח נגד עיריית ירושלים, טייק 2021: שוב הוגשה עתירה לבית המשפט

גם השנה נאלץ הבית הפתוח בירושלים להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי נגד עיריית ירושלים בדרישה להעברת תקציב שנתי בסך 1.2 מיליון שקלים; העירייה: "העתירה תענה כמקובל בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 7.3.21 19:12

המאבק המשפטי ארוך השנים של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים נגד עיריית ירושלים נמשך, גם בשנת 2021. הנהלת הבית הפתוח הגישה לאחרונה עתירה לבית המשפט המחוזי בעיר בדרישה לקבלת התקצוב השנתי המגיע לה כחוק, הנאמד בסך 1.2 מיליון שקלים.

כידוע, התקציב של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות הינו מאושר על פי חוק ועל פי פסיקת בג"ץ מ-2010. אולם, כמעט מדי שנה בעשור שחלף, נאלצת עמותת הבית הפתוח לעתור לבית המשפט כדי לקבל את התקציב המגיע לה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


העתירה הוגשה השנה נגד עיריית ירושלים ונגד ראש העיר משה ליאון. ראשי העמותה מבקשים מבית המשפט המחוזי לחייב את מועצת עיריית ירושלים ואת ועדת התמיכות לדון כדין בבקשת התמיכה של העמותה לשנת 2020 באופן "ענייני שיוויוני, הוגן, ותוך הימנעות מאפליה, שיקולים זרים ביחס לקהילה גאה בירושלים".

בנוסף, בנוגע לבקשת התמיכה לשנת 2021 מבקשים ב"הבית הפתוח" בעתירה שהגישו, לחייב את העירייה לקבוע מבחן תקציב תמיכות אחד, "ענייני שקוף ומשותף למינהליים הקהילתיים ולמרכזים הקהילתיים לשנת 2021", וכן, לקבוע כי העירייה לא תהיה רשאית להתקין תקנות תמיכה נפרדות בין המינהלים הקהילתיים למרכזים הקהילתיים, שכן הפרדה זו לטענת הבית הפתוח – המוכרת כיום כמרכז קהילתי – אינה "נפרדת אך שווה", אלא "נפרדת ומפלה".

"עתירה זו ענינה הפרה של דיני התמיכות ואפליית 'הבית הפתוח על ידי עיריית ירושלים שגם עתה בשנת 2021 ממאנת לנהוג בשיוויון כלפי הקהילה הגאה", כך טוענים "הבית הפתוח" בעתירה, "ולא נותנת תמיכה כספית שיווינית ומתאימה לבית הפתוח למימון פעולותיו החשובות והמגוונות בקרב הקהילה הגאה ועבור כלל תושבי העיר ירושלים לשנים 2020, ו-2021. העירייה נוהגת בדרך של הפרדה בין תקציבי ותקנות התמיכה של המינהלים הקהילתיים והמרכזים הקהילתיים, כאשר באמצעות הפרדה זו, היא מגבילה מאוד את היקף התמיכה הכולל שיכול בכלל לקבל 'הבית הפתוח', וזאת מבלי לגרוע מתקציבי המינהלים הקהילתיים".

"עתירה זו עוסקת אך ורק בתמיכות הכספיות והישירות ל'הבית הפתוח' ואין היא עוסקת בתמיכות עקיפות", מדגישים העותרים ושבים ותוקפים את ההתנהלות כלפיהם, "לאורך כל השנים פועלים ומתבטאים גורמים שונים בירושלים כנגד הבית הפתוח, תוך גילויי אפליה והדרה קשים, עיריית ירושלים מטה אוזן לקולות אלו וממשיכה לפעול בצורה מפלה ומדירה כלפי הבית הפתוח אז והיום".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העתירה התקבלה בעירייה, תיבדק ותענה כמקובל בבית המשפט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אני

    צאו לנו מהנשמה ומהכיס.
    אנחנו לא מסתובבים ברחוב ומשתתפים את כל העולם מה קורה אצלנו בחדר השינה, וגם לא מבקשים כספים בגלל זה.
    ההגדרה העצמית שלנו היא לא המיניות שלנו.
    יש לנו תוכן לחיים הגדולים האלה, ולא מיניות.
    צאו לנו מהרחובות.

  2. בריא

    לא רוצה שכספי המיסים שלי יתבזבזו על זה,אולי שיבקשו תקציב מחברת הגיחון מכסף שהוקצה לפתיחת ביובים
    תתמקדו בעיר שלכם תל אביב ותניחו כבר לירושלים השפוייה שבה כל התושבים, חילונים,דתײַם חרדים וערבים ממש רחוקים מהחולי הזה ,תבקשו נכות מביטוח לאומי

  3. נעמה

    לנחם את בית הגאווה והסובלנות,גם אנחנו בית הנכים בתי המפגרים,בתי חולים הנפש,אומללים אחרים לא מקבלים את התקציבים.בשל הגתה,התקציבים מועברים ישירות לכלכלת חרדים בטלנים.
    ולידיעת הסתום המגיב הראשון,מחאתם העליזה של הלהטבים במצעד הגאווה לא באה כדי לחרמן אותך,ולהכינך להתנפל בחרמנות על אשתך,אלא כדי לקבל זכויותיהם האזרחיות המגיעות להם.החרדים לא נכים,לא אומללים,לא פגומים.איזו סיבה יש להם לחיות על חשבוננו.אתם פרימיטיביים וחיים על חשבוני,מה בסדר בזה?

  4. חילוני ירושלמי שמיואש מהעיר המגעילה הזאת

    כמובן שלא יאשרו. עירייה של חרדים שלא אכפת להם כלום חוץ להקים עוד בית כנסת או איזה מקווה. להיות חילוני וליברל בירושלים נהייתה מילה גסה

  5. אפ

    המגיבים דכאן: כולכם מטורללים, נעדרי בינה או רציונל. דלא מצאתי איזה משוב קוהרנטי או ענייני משלכם.
    והשפה? מאן דכר שמיה. ע"ז נאמר" טוב לו לאדם, שלא נולק משנולד". וקצרה היריעה. אלא דאיני עושה שימוש בשפת הביבים אשר היתה מנת חלקכם, אווילים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר