צעדה למען בעלי החיים - רחוב יפו (צילום: דנה שראל)
צעדה למען בעלי החיים - רחוב יפו (צילום: דנה שראל)

רחוב יפו: צעדת מחאה למען זכויות בעלי החיים

"אנחנו לא שקופים": ברקע העלייה המדאיגה במקרי ההזנחה וההתעללות בבעלי חיים - הערב יצאה לדרך צעדת מחאה ברחוב יפו, בדרישה לחייב את הרשויות לטפל בנושא באמצעות חקיקה

פורסם בתאריך: 18.3.21 20:44

פעילים ופעילות למען זכויות בעלי החיים ערכו הערב, חמישי, צעדת מחאה במרכז העיר ירושלים, בדרישה להסדרת הטיפול בחתולים, בכלבים ובשאר בעלי החיים ברשויות המקומיות. המשתתפים הניפו שלטי מחאה, שעליהם הוצגו תמונות של חתולים וכלבים לצד הכיתוב: "אנחנו לא שקופים".

צעדת המחאה מתקיימת על רקע אירועים מטרידים של התעללות בבעלי חיים, שהתפרסמו לאחרונה, ביניהם גם בירושלים. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות השבוע נראה תושב בצפון העיר גורר שני כלבים במהלך נסיעה ברכב. "משטרת ישראל פתחה בבדיקת נסיבות אירוע בו עלה חשד להתעללות בבעל חיים, בעקבות סרטון שפורסם ברשת החברתית", מסרו במשטרה את התייחסותם לאירוע. "בעליהם של הכלבים אותר בצפון העיר ירושלים ועוכב לחקירה בתחנת המשטרה. הכלבים נלקחו מרשותו על ידי הווטרינר העירוני".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


צעדה למען בעלי החיים - רחוב יפו (צילום: דנה שראל)

צעדה למען בעלי החיים – רחוב יפו (צילום: דנה שראל)


המוחים, שצעדו בדרך יפו משוק מחנה יהודה ועד רחבת עיריית ירושלים, מבקשים לחוקק חוקים שמחייבים את הרשויות המקומיות לקחת אחריות על עיקור וסירוס בצורה מקיפה, על מתן מענה רפואי לבעלי חיים חולים ופצועים, ועל אכיפה כנגד פגיעה והתעללות בבעלי חיים. כמו כן, המוחים דורשים שמערכת המשפט תנקוט ביד קשה כנגד אלו המבצעים עבירות צער בעלי חיים ופוגעים בבעלי החיים.


צעדה למען בעלי החיים - רחוב יפו (צילום: דנה שראל)

צעדה למען בעלי החיים – רחוב יפו (צילום: דנה שראל)


ניר גרינברג מארגון "תשע-נשמות", מיוזמי המחאה, מסביר: "במצב הנוכחי הרשויות המקומיות אינן מחויבות לטפל בבעלי החיים ולדאוג לרווחתן. בשל כך אין מספיק עיקורים וסירוסים כדי למנוע את ריבוי חתולי הרחוב, שיצא משליטה, והמחלקות הווטרינריות אינן נותנות מענה למצבי חולי רבים. חתולים מורדמים למרות שניתן להצילם והסבל שלהם גדול".


ניר גרינברג (צילום: תשע נשמות)

ניר גרינברג (צילום: תשע נשמות)


עוד מוסיף גרינברג כי "הנטל על האכלת החתולים והטיפול בהם נופל על תושבים בעלי מצפון וחמלה. נושא נוסף שלא מטופל הוא האכיפה והענישה על עבירות צער בעלי חיים ופגיעה בבעלי חיים. לכן אנו מתכנסים למצעד למען החתולים והכלבים בצל הבחירות, כדי לעורר מודעות למען שינוי חוקתי שיגרום לטיפול בנושאים הבוערים הללו. המצב הנוכחי בלתי נסבל ואני קורא לכולם להצטרף אלינו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דתי שפוי

    צער בעלי חיים זה מדאורייתא !!!
    עצוב שהדתים והחרדים מתעלמים מזה !

  2. תצליחו

    אפשר להעלות את רף הענישה, אבל כדי שתהיה הרתעה אמית צריך להחליף את השופטים.

  3. תושב שפוי

    ירושלים אחת הערים המזניחות ביותר בתחום בעלי חיים. העיר מלאה בחתולים חולים, יום יום רואים גורים דרוסים, עיוורים, גוססים. שירות הווטרינרי עירוני לא נתפקד כראוי. אין עיקורים, אין טיפול בחולים. שלא נדבר מה דרך טיפול בכלבים. לפי דו"ח רשמי של עיריית ירושליים, ב2019 הם ירו למוות ב741 כלבים בעיר, במחצית 2020 ב420. והבעיה לא נפתרה, אז, אולי, זו לא דרך נכונה לטיפול בה???? רצח בעלי חיים מכספי ארנונה שכולנו משלמים לא יכול להמשיך, נקודה

  4. גורי הרמנסון

    "בעלי חיים" זה לא רק כלבים וחתולים, זה גם פרות, כבשים, דגים, תרנגולות. בשבילם אתם לא צריכים לצעוד – פשוט להפסיק לממן את הסבל שלהם. אבל אתם אנשים אנוכיים שמשלמים על התעללות נוראה יותר בבעלי החיים האלה. צבועים ואנוכיים ועיוורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר