מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)
מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)

הצפי לתיירים בירושלים בחג הפסח: בענף המלונאות בעיר פועלים להגדיל את תנועת המבקרים הישראליים

כ-30 בתי מלון, בהם כ-4,000 חדרים, נפתחו בירושלים אחרי תקופת סגר ארוכה - אך בהתאחדות המלונות בעיר מוטרדים מהיעדר תיירות החוץ ומחוסר ההיענות של המבקרים הישראליים, שמעדיפים לסגור בחג הפסח חופשות ביוון ובקפריסין

פורסם בתאריך: 25.3.21 08:52

עם פתיחת המשק באופן כמעט מלא לאחר הסגרים ושנת הקורונה, העסקים בירושלים חוזרים לשגרה, אך בכל הקשור לתחום התיירות והמלונאות – הנתח המשמעותי של העיר הוא בתיירות החוץ, שעדיין נמצאת בהקפאה.

32 מלונות, בהם כ-4,000 חדרים, נפתחו בשבועות האחרונים בירושלים, רובם פעילים וצפויים להיות מלאים במהלך ימי החג. אריה זומר, מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "עיקר הבעיה הוא שמרבית המלונות בירושלים מתבססת על תיירות החוץ, 85 אחוזים מהתיירים בעיר מגיעים מחו"ל, 15 אחוזים הם ישראליים. לצערי הרב, אנחנו לא כל כך מצליחים להגדיל את התנועה של הישראליים לירושלים באופן דרמטי, באופן שיאפשר למלונות לפתוח באופן מלא".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


את הסיבה להתמעטות התיירים בעיר בשלב הזה, תולה זומר בפתיחת השמיים לישראל ממדינות אירופה: "זה מאוד קשה כשיוון וקפריסין נפתחות לתיירים הישראליים, הם מעדיפים לסגור חופשות שם ולא בירושלים. אני מקווה מאוד שלקראת הקיץ, בחודשי יוני-יולי-אוגוסט, נתחיל לראות תנועה של תיירים לירושלים".

לפי התאחדות המלונות בירושלים פועלים בעיר כ-60 מלונות, וזאת לצד כ-20 מלונות קטנים ועשרות דירות אייר.בי.אנד.בי, "בימי שגרה, בירושלים ישנם כ-11 אלף חדרי בתי המלון, מספר החדרים הגדול בארץ", מתאר זומר, "אלה שפתחו כרגע, כמו – וולדורף אסטוריה, קינג דיויד, דן ירושלים – הם מלונות עם הרבה מאוד חדרים".


אריה זומר (צילום: פרטי)

אריה זומר (צילום: פרטי)


"התיירים הם החמצן של ירושלים", מדגיש זומר. "לפתוח בתי מלון, להכשיר ולסדר אותם זה הון עתק, אז המלונות והבעלים שלהם חושבים פעמיים אם לפתוח, יש כאלה שמעדיפים להשאיר את המלון סגור ולחכות לקיץ".

"מצב כזה לא היה לנו – גם באינתיפאדות הגדולות ובמלחמות, התקופה הסתיימה וחזרנו לעבוד רגיל, אבל הפעם ה'בלתי נודע' זה מה שבאמת מפריע לנו לתכנן את האירועים", מוסיף ומציין זומר. "הבעיה הרצינית היא שאם אנחנו נהיה נקיים מקורונה, לא תתאפשר כניסה ממדינות שהקורונה עדיין מתפשטת, כמו צרפת, איטליה ובריטניה – אלה מדינות שבימים רגילים מגיעים מהן המוני תיירים לישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר