תמ"ג שלמה פטרובר (צילום: דוברות מד"א)
תמ"ג שלמה פטרובר (צילום: דוברות מד"א)

אחרי השנה הקשה של מד"א ירושלים – המנהל הפורש שלמה פטרובר ל"כל העיר": "אנחנו מרחב מוביל ומצטיין"

מנהל מרחב מד"א ירושלים תמ"ג שלמה פטרובר, שהחליט לפרוש מתפקידו, מתייחס לראשונה לפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות שטלטלה את הארגון, להתמודדות בחזית המאבק בהתפרצות הנגיף ומסכם עשור של פעילות בזירות החירום בירושלים. ראיון

פורסם בתאריך: 16.4.21 10:26

אחרי 19 שנה במד"א ירושלים, שבהן 10 שנים הוא מנהל את המרחב – תת-מגן שלמה פטרובר הודיע על פרישתו מהתפקיד, ועל מעבר לתפקיד ניהולי בארגון. פרישתו מגיעה אחרי אחת השנים הקשות שעברה על מד"א בירושלים – התמודדות עם משבר הקורונה, כשהפרמדיקים של מד"א עומדים בחזית המאבק בנגיף, ופרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות, שטלטלה את הארגון.

"יש עובדים ומתנדבים שהם בדרג נמוך, שמערכת המשפט הגישה להם כתב אישום וזה לא נגמר, אני מקווה שהם ייצאו זכאים", כך אומר פטרובר כשהוא מתייחס לראשונה לפרשה בשיחה עם "כל העיר", "כל עוד לא הוכחה אשמתם אז יש להם את צדקת החפות. ויש בן אדם, שהוא קרוב אלי (החשוד המרכזי בפרשה – סגן מנהל מרחב ירושלים אבי חובב, ש.ה), שנגדו זה לא הגיע לכתב אישום, אז אני בוודאי מקווה ומתפלל שלא דבק בו רבב, ושזכות החפות עומדת לו. הוא לא היה כמה חודשים, אז במישור הפרקטי זה יצר עומס עבודה במד"א, אבל התמודדנו גם עם זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה בחודש שעבר לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד שני פרמדיקים מהמרחב בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, גניבה, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות ועוד. בכתב האישום נטען כי השניים דגמו אנשים לקורונה תמורת קבלת תשלום מן הנדגמים. הבדיקות נעשו בתקופה שבה זכאות לבדיקת קורונה ניתנה רק לאחר קבלת הפנייה על ידי רופא. יש לציין כי טרם הוגש כתב אישום נגד אבי חובב, סגן מנהל מרחב ירושלים במד"א, החשוד המרכזי בפרשה. בחודש דצמבר האחרון הוגש לחובב כתב חשדות בגין עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בצוותא, גניבה, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות, השמדת ראייה ושיבוש מהלכי משפט.


בדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


במסגרת החקירה הגיעו חוקרי משטרת ירושלים למשרדו של פטרובר במרחב מד"א: "הגיעו אלי למשרד ושאלו שאלות, זה לא שנדרשתי להגיע אליהם וזו לא עדות ואני לא נאשם. בוודאי שלא ידעתי על זה כלום".

האם העזיבה שלך מניהול המרחב קשורה במשהו לפרשה?
"אין קשר בין זה לפרשה, אני בכל מקרה את הקדנציה הנוכחית הייתי מסיים בקיץ הקרוב, אני כמעט סוגר עשור. במרחב אינטנסיבי ומאתגר כמו מרחב ירושלים זה תקופה מאוד מאוד ארוכה, וכשיש לי אופציה לעבור למשהו שהוא פחות אינטנסיבי אתה לוקח את זה".

פטרובר מספר כי מיד לאחר התפוצצות הפרשה: "הוצאתי לעובדים שלי הודעה, וציינתי בפניהם שאני חושב שהמרחב שלנו הוא מרחב טוב. בתקופת הקורונה המרחב גדל בכוח אדם, הוכפל ואף שילש את עצמו. מאז שנכנסתי לתפקיד ועד היום, המרחב מתמודד עם עוד אתגרים כי הוא די לעצמו, בשונה משאר המרחבים, הוא אינו מגובה במרחבים נוספים כמו באזור המרכז".


שלמה פטרובר (צילום: דוברות מד"א)

שלמה פטרובר (צילום: דוברות מד"א)


פטרובר, תושב היישוב פסגות שבבנימין, בן 60, אב לשבעה ילדים וסבא ל-15 נכדים ונכדות, השתתף באלפי זירות חירום בירושלים – החל מהפיגועים בשנות האינתיפאדה השנייה, זירות הרצח הקשות ברחבי העיר, תאונות הדרכים הקטלניות, האירועים הביטחוניים בעוטף ירושלים ובעיר העתיקה וסיוע לתושבים באירועי רפואה שונים. הוא החל את עבודתו במד"א כמתנדב בנוער מד"א במחוז תל אביב, בהמשך הצטרף לפעילות השוטפת, ובגיל 35 החל קורס נהגי אמבולנס, ולאחר מכן החל קורס פראמדיק והצטרף רשמית כעובד מד"א מן המניין. בהמשך מונה לסגן מנהל מרחב ירושלים במשך 6 שנים וקודם בשנת 2011 לתפקיד מנהל המרחב, בו החזיק במשך עשור עד לעזיבתו לתפקיד מינהלי בהנהלת הארגון בחודש האחרון.

"בתקופת פיגועי האוטובוסים שהיו בירושלים", ממשיך ומספר פטרובר, " כשהיו הרבה נפגעים, צריך היה לדעת להוציא בבת אחת כמות גדולה של אמבולנסים. היינו אמורים להחזיק בכוננות כל הזמן כמות גדולה של אמבולנסים. מדובר במרחב מוביל ומצטיין, שמיצב את עצמו ככזה לאורך השנים, הודות למתנדבים המסורים והאחראים, והן גם הודות לבעלי התפקידים, זה הוכיח את עצמו גם באירועים הקשים בעבר וגם באירועים שבשגרה".

"אחרי 19 שנה זוכרים הרבה אירועים", מוסיף ומתאר פטרובר, "זה יכול להיות זיכרון של טיפול באנשים שהצלנו את החיים שלהם או לחילופין טיפול באנשים שלא הצלחנו להציל את החיים שלהם. האירועים האלה מלווים אותי, בוודאי בהיבט של מרחב ירושלים – בהתחלה באוטובוסים שהתפוצצו בעיר, ואחר כך יותר מאוחר זה עבר לפיגועי הסכינאות. זו התמודדות של שנים כשבמקביל – תקופה מאוד ארוכה במרחב אני מלווה בחברים ובמתנדבים טובים".

מגמה חיובית, שהחלה בשנים האחרונות היא ההשתלבות של מד"א בנוף המזרח ירושלמי: "חלק מהעבודה היא לנוע במזרח ירושלים עם אמבולנסים ממוגני ירי. הכניסה לשכונות במזרח ירושלים בעבר הרחוק היתה רק תחת ליווי משטרתי, לאט לאט נכנסנו ללא ליווי בשעות היום וכיום גם בשעות הלילה. כיום יש רק שכונות ספורות שאנחנו נדרשים לליווי על פי הנחיות משטרת ישראל".

פטרובר גאה לספר על התמהיל המגוון במד"א ירושלים: "במרחב ירושלים יש משהו שהוא מאוד בולט וזה השילוב של כל האוכלוסיות", הוא מסכם. "אני נכנס תחת המשבצת של מתנחל, ובקרב העובדים יש את כל הגוונים – מוסלמים, יהודים, חרדים, חילונים, דתיים, נטיות שונות, מגדרים שונים, כולם עובדים יחד בהרמוניה. יכול להיות צוות שמורכב מפרמדיק ערבי, הנהג מתנחל או חרדית, זה היופי והייחודיות במד"א ירושלים".


 

  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמי

    ועל הסניף הזה נאמר סוף גנב לתלייה, ומי שימצא אשם שישלם את מלוא המחיר!!!
    לנצל את האזרחים במצב של פחד ואימה זה פשוט רשעות לשמה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר