הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

תפעול הרכבת הקלה בירושלים עובר לחברה החדשה "כפיר" – כך זה יבוצע

אחרי כעשור - סיטיפס מפסיקה ביום שישי, 16.4.21, את פעילותה בירושלים ומעבירה את ניהול הרכבת הקלה לחברת "כפיר". על רקע הצפיפות והדוחק בקרונות - האם השירות צפוי להשתפר?

פורסם בתאריך: 15.4.21 19:59

יום שישי, 16.4.21,  אחרי עשור שבו חברת סיטיפס הפעילה את הרכבת הקלה בירושלים – תפעול המערך עובר לחברה החדשה – "כפיר" (שותפות של שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית), שזכתה במכרז.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בחברת כפיר מדגישים כי בשלב הראשון פעילות הרכבת הקלה, תחת חברת כפיר, המפעילה החדשה, "תמשיך באופן ישיר את זו של קודמתה, ללא כל שינוי בפריסת התחנות הקיימות. את כרטיסי הרב-קו יש לתקף בטרם העלייה לרכבת בעמדות המיועדות לכך – ללא כל שינוי. טעינת כרטיס רב קו תתאפשר באתר החברה, החל מיום שישי, 16.4.21, בכתובת www.cfir.co.il במקביל, המכונות לרכישת כרטיסי נייר בתחנות ימשיכו לתפקד כרגיל".

ב"כפיר" מדגישים כי "מדובר בתהליך לא פשוט, אך עשינו את המרב כדי שמבחינת הציבור המעבר יהיה חלק ככל האפשר ובמינימום חבלי לידה. מדובר במעבר מאוד מורכב של מערכות אשר מטבעו ייתכנו תקלות מסוימות ואנו ערוכים לטפל בהן במהירות האפשרית. אני סמוך ובטוח כי חברת כפיר תעמוד באתגרים הנצבים לפניה, ותוביל לשיפור חוויית הנסיעה ברכבת הקלה".

שי לינדנר, מנכ"ל חברת כפיר, מוסר כי "פרויקט תפעול ותחזוקת הרכבת הקלה בירושלים מצטרף לפרויקטים נוספים שחברת שפיר מובילה בעיר הבירה, ביניהם סלילת כביש 16 והקמת חניונים ברחבי העיר, ולפרויקטים רבים ברחבי העולם אשר כאף בונה מתפעלת ומתחזקת. מעבר הרכבת הקלה לידיים חדשות הוא אירוע משמעותי בתחבורה בירושלים, אשר יביא בשורה אדירה למאות אלפי תושבי העיר וסביבתה, בנוסף למיליוני הבאים בשעריה".

איך זה יפעל? בחברת כפיר משיבים לכל השאלות.

מה קורה בבוקר ה-16 באפריל 2021? "הזכיין שמפעיל את הרכבת הקלה מתחלף. 'כפיר', חברה חדשה, תחליף את 'סיטיפס'. במקביל, החברות שפיר הנדסה וכאף מאריכות את הקו הקיים ובונות מספר קווים נוספים של רכבות קלות בירושלים".


הרכבת הקלה, חול המועד פסח 2021 (צילום: שלומי הלר)

הצפיפות ברכבת הקלה, במהלך חג הפסח – האם השירות ישתפר? (צילום: שלומי הלר)


היכן מרכז השירות? "המרכז ממוקם במתחם הסינמה סיטי, ברחוב  שדרות יצחק רבין 19 בקומת המסחר; ניתן להתעדכן גם במוקד הטלפוני 2779*; ובאתר האינטרנט www.cfir.co.il ".

האם יהיו שינויים בהפעלת הרכבות? "מעבר לשינוי בסמלי החברות על גבי הקרונות ועל גבי המדים של העובדים, הכל יעבוד ממש כפי שהכרתם. הקרונות, המושבים, אופן תיקוף הנסיעה – הכל נשאר כשהיה".

"בהמשך", מבטיחים בחברה, "כפיר תפעל להצבת סטנדרט שירות משופר".

האם ייתכן שאגיע לתחנה הקבועה שלי ואגלה שהיא לא פעילה יותר? "לא כעת. אין שינוי בפריסת התחנות. במסגרת שיפור השירות כפיר תגדיל בהמשך את תדירות הרכבות. מומלץ להתעדכן בתוספת השירות באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.cfir.co.il".

יש לי כרטיס רב קו שמוטען עליו חוזה שלא ניצלתי עד תום. מה יקרה לו? "תוכלו לתקף את הכרטיס ממש כמו שעשיתם בעבר".

איפה ואיך ארכוש כרטיסי נסיעה או חוזה חדש? "המכונות לרכישת כרטיסי נייר בתחנות ימשיכו לתפקד כרגיל. רכישת כרטיס רב קו תתאפשר באתר החברה בכתובת www.cfir.co.il".

האם המחירים יעלו? "מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית נקבעים על ידי המדינה, ואין לחברה השפעה עליהם".

ספגתי חיוב מוגדל שלדעתי אינו מוצדק, אך בינתיים התחלף הזכיין המפעיל. מה אפשר לעשות? "הטיפול בחיוב מוגדל שניתן על ידי המפעיל הקודם (סיטיפס) ימשיך להיות בטיפולו ובאחריותו".

ומה לגבי האכיפה בקרונות? האם יחולו בה שינויים? הקנסות ישתנו? "על פי החוק ובהנחיית משרד התחבורה חובה להצטייד בכרטיס נסיעה מתאים מראש, לתקפו במכשיר התיקוף מיד ובכול כניסה לרכבת ולוודא שהתיקוף תקין. נוסע שימצא ללא כרטיס מתוקף יחויב בחיוב מוגדל כחוק. במטרה להימנע מאי נעימות וודאו כי כרטיס הנסיעה מתוקף".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בושה

    חבל שרתם עיתונאים לא רציניים
    שלא מספרים לנו שהרכבת צמצמה משמעותית את הפעילות גם בבקרים ומסיימת את הפעילות שלה ב23 בלילה
    כדאי שתתחילו לעשות עבודה עיתונאית אמיתית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר