דוד זינו ז"ל, זירת התאונה (צילומים: אלון אנקונינה, באדיבות המשפחה)
דוד זינו ז"ל, זירת התאונה (צילומים: אלון אנקונינה, באדיבות המשפחה)

מותו הטרגי של עובד העירייה דוד זינו ז"ל: פרטים חדשים מהחקירה

ל"כל העיר" נודע כי רק כחודש לאחר תאונת העבודה הקשה, שגרמה למותו של דוד זינו ז"ל, פקחי משרד העבודה הגיעו למרכז הלוגיסטי של עיריית ירושלים בגבעת שאול ואיתרו ליקויי בטיחות

פורסם בתאריך: 23.4.21 10:06

פרסום ראשון: כשבוע לאחר מותו הטראגי של עובד עיריית ירושלים דוד זינו ז"ל (64), שנפטר מפצעיו כחודש אחרי תאונת העבודה הקשה במרכז הלוגיסטי של עיריית ירושלים בגבעת שאול, פקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה הגיעו לזירת התאונה ואיתרו ליקויים בטיחותיים, ואף הוציאו מספר צווים לתיקון המפגעים.

הפקחים הגיעו ביום שלישי שעבר, 13.4.21, ואיתרו כמה מפגעים שעוררו דאגה, בכל הקשור לבטיחות העובדים במקום, כמו למשל, מנגנון נעילת זרוע המונע סיבוב בלתי מבוקר שנמצא במתחם – אותר כלא תקין, מכונת הרמה לא עמדה בדרישות החוק ותסקיר בדיקה על ידי בודק מוסמך לא הוצג. בנוסף, עוד נודע ל"כל העיר" כי הפקחים הבחינו כי אמצעי הגנה מפני נפילה של עובדים אינם בשימוש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במשרד העבודה מוסיפים ומוסרים השבוע ל"כל העיר" כי "מיד לאחר התאונה בוצעו מספר ביקורי פיקוח על ידי מפקחים ומהנדסים של המינהל שהטילו מספר צווי שיפור ובטיחות בנושאים הבאים: תחזוקה אביזרי הרמה, מיגון מתקני הפעלת מכונה. ניהול של מערך הבטיחות. כמו כן נקבעו ביקורים נוספים על מנת לבדוק את תיקון הליקויים ויישומם של הצווים".

במשרד העבודה עוד מוסרים כי "אנו משתתפים בצערה של המשפחה. בעיריית ירושלים קיים ממונה בטיחות, בעל אישור כשירות ומינוי בתוקף. בנוסף מעסיקה העיריה ממונה בטיחות, אשר אחראי על מחלקת התברואה. לא ידוע לנו על פניות המשפחה למינהל, אולם נדגיש כי הנושא נמצא בחקירת משטרה ואנו מנועים מלהתייחס אליו".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כחודש וחצי התרחשה תאונה קשה מאוד במרכז הלוגיסטי של עיריית ירושלים בגבעת שאול – עובד העירייה דוד זינו נפגע מכף הרמה של מנוף. לאחר התאונה הוא היה מאושפז במשך כחודש במחלקת לטיפול נמרץ בשערי צדק, אך לפני שבועיים נקבע מותו.


זירת התאונה בגבעת שאול (צילום: באדיבות המשפחה)

זירת התאונה בגבעת שאול (צילום: באדיבות המשפחה)


לאחר מותו משפחתו של זינו ז"ל זעמה על המשטרה שלא מעדכנת אותה בהתפתחות החקירה. בנו, שחר זינו ממשיך ואומר ל"כל העיר" גם השבוע כי הוא מתקשה לקבל תשובות: "לא מעדכנים אותנו בכלום ולא מספרים לנו שום דבר. אין שום עדכון מהמשטרה על התקדמות בחקירה. בשבעה הגיעו אלינו ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי, והבטיחו לנו שתיעשה חקירה מטעמם ושהם יעדכנו אותנו על התקדמות החקירה, חוץ מזה הסבר על מה שקרה שם מבחינה הגיונית לא קיבלנו. אנחנו עד עכשיו לא מצליחים להבין מה קרה במרכז הלוגיסטי של העיריי, מה קרה לאבא שלנו".

בשיחה השבוע עם "כל העיר", ד"ר הדס תגרי, מנכ"לית עמותת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' מותחת ביקורת חריפה על התנהלות רשויות האכיפה והענישה בנושא תאונות עבודה: "ירושלים היא מחוז בעייתי, מעט מאוד כתבי אישום הוגשו בנושא, כשלושה כתבי אישום בסך הכל בשנים האחרונות, זה ממש כלום", טוענת תגרי ומוסיפה, "עולים פה סימני שאלה, מהבירורים שאני ערכתי, צורת העבודה שהיתה שם נראית על פניה לא תקינה, זה שעבודת החיבור של כף המנוף עם הפח נעשתה באופן כזה שהעובד נמצא במצב שאם הכף נסגרת מסיבה כלשהי היא נסגרת עליו, ולצד זאת שהיה צריך לנטרל את הכף הזאת במצב כזה שבו לא עובדים איתה, על העירייה ומשרד העבודה לתת תשובות".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מביעה צער על פטירתו של העובד ושולחת תנחומים למשפחה. ראש העיר, מנכ"ל העירייה והמנהלים הבכירים שומרים על קשר עם המשפחה ועושים ככל שניתן לסייע לה. העירייה ממתינה בשלב זה לתוצאות החקירה ותפעל בהתאם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל עליו בן אדם טוב! השאיר אחריו משפחה מדהימה ומהממת!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר