זירת התאונה בנוה יעקב - ילד בן 13 שרכב על אופניים נפצע קשה (צילום: איחוד הצלה)
זירת התאונה בנוה יעקב (צילום: איחוד הצלה)

גם הסגרים לא עזרו: מספר רוכבי האופניים שנפגעו ב-2020 בתאונות בירושלים – הגבוה ביותר בעשור

הסכנה בכבישים: מנתוני אור ירוק עולה כי בשנת 2020 מספר רוכבי האופניים שנפגעו בירושלים בתאונות דרכים הוא הגבוה בעשור החולף - עם 26 רוכבים ובהם הרוג אחד

פורסם בתאריך: 29.4.21 16:03

בירושלים נפגעו 162 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 26 רוכבים, מהם רוכב אחד נהרג. מדובר בשנה בה מספר הנפגעים בעיר הגבוה בכל העשור החולף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2020 חלה עלייה של 15 אחוזים ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019. זאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים.

בחודש אוקטובר האחרון נפגע באורח קשה ילד בן 13, כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר שאיבד שליטה והתנגש בעמוד, עת שרכב על אופניו בשכונת נוה יעקב. הוא פונה עם חבלת ראש לבית החולים הדסה עין כרם, הורדם והונשם.

ההערכה באור ירוק היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר, ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.


אילוסטרציה זירת תאונה

אילוסטרציה זירת תאונה


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מציין כי "רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה ייעודיים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. דישראלי

    נהגים אופניים מופרעים, בלי אור אפילו בלילה נוסעים או על בכביש או על המדרכה או על פסי מעבר בלי לקבל כנס.

  2. הנוסע

    דרושה הפרדה מלאה בין אופניים לרכב מנועי. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש – צריך רק להעתיק את ספר תכנון הכבישים ההולנדי. הם יודעים בדיוק איך לגרום לזה לעבוד וההולנדים פשוט גודשים את רחובות הערים באופניים – ואין תאונות דרכים. אני מאוד אוהב את ערוץ היוטיוב "Not just bikes", ששייך לקנדי שעבר להולנד כי זה המקום הטוב ביותר לגדל ילדים לפי דעתו, ומסביר על השיטה (וכמה הכבישים בקנדה וארה"ב איומים ומסוכנים).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר