עבודות הקידוח באבו תור (צילום: עמק שווה)
עבודות הקידוח באבו תור, השבוע (צילום: עמק שווה)

למרות הצו על תנאי שהוצא נגד קידום מיזם הרכבל לכותל: החלו עבודות קידוח לבדיקת השטח – צפו

כחודשיים לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי נגד קידום מיזם הרכבל לכותל - ביממה האחרונה הוצב מתקן קידוח בפאתי אבו תור, במסגרת עבודות ניסיון לבדיקת התוואי המתוכנן; הרל"י: "אין בעבודות משום ביצוע פעולות בלתי הפיכות"

פורסם בתאריך: 28.4.21 09:44

ל"כל העיר" נודע כי חרף הצו על תנאי שהוצא נגד קידום מיזם הרכבל לכותל – השבוע החלו עבודות קידוח לבדיקת השטח. תושבי אבו תור הבחינו השבוע במתקן קידוח, שהוצב סמוך לגן העיוור, בפאתי השכונה, במסגרת קידוחי ניסיון לבדיקת תוואי הרכבל לכותל.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים הוציא בית משפט העליון צו על תנאי לקידום מיזם הרכבל לכותל, ודרש מהמדינה ומהיזמים הסברים על אופן אישור ההליך וכדאיותו. הרכב שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הורה לממשלת ישראל לעיריית ירושלים ולהרל"י, להסביר מדוע התוכנית עברה דרך הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, ולא בנוהל הקבוע והתקין – דרך ועדות התכנון המקומית והמחוזית: "מדוע לא ייקבע כי הועדה הארצית לתכנון ובנייה (הות"ל), היתה מנועה בהיעדר סמכות כחוק, מלדון ולהעביר לאישור הממשלה את תוכנית תשתית לאומית 86 שעניינה הקמת רכבל בעיר העתיקה בירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



בארגון "עמק שווה" מציינים השבוע ומוסרים ל"כל העיר" כי "רק השבוע ביקשה המדינה אורכה מבג"ץ כדי לתת את תשובתה לכל השאלות שהציגו השופטים כאשר הוציאו צו על תנאי לפרויקט הרכבל, אבל ביד השנייה ממשיכה הרל"י לבזבז את כספי הציבור ולקדם את התוכנית. הקידוח הזה להצבת עמוד, מטרים ספורים מבית הקברות הקראי והעמק ההיסטורי, הוא כאין וכאפס לנזק שייצרו 16 עמודים (כל אחד בגודל בניין בן 7-6 קומות) לאורך התוואי שעובר בעמק, והוא ממחיש את ההרס הנורא והפגיעה שתהיה בנוף ובעתיקות אם התכנית תאושר".

מדובר בתוכנית ענק להקמת רכבל באורך  1.4 ק"מ, שיכלול 73 קרונות. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההערכה לפני משבר הקורונה היתה שבממוצע כמות המבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה תעמוד על כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים – כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-220 מיליון שקלים. נגד התוכנית הוגשו עשרות התנגדויות, ביניהן של העדה הקראית, בשל מעבר תוואי הרכבל מעל בית העלמין העתיק של הקהילה הקראית, שלטענתה גורם לחשש לחילול ולטומאת המת.


רכבל לעיר העתיקה (הדמיה: עמק שווה)

הרכבל לכותל (הדמיה: עמק שווה)


במענה לפניית "כל העיר" – מהרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) נמסר כי "מדובר בעבודות שתוכננו מזמן וצריכות להתבצע בכל מקרה. אנו סמוכים ובטוחים שבסיומו של ההליך המשפטי הפרויקט יוכל לצאת לדרך לרווחת תושבי ירושלים והתיירים הפוקדים את העיר העתיקה. העבודות אינן מכוח התוכנית שנדונה בבית המשפט וכי אין בעבודות משום ביצוע פעולות בלתי הפיכות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי

    טוב מאוד. חבל על הזמן.
    תזהרו רק גם לא לחשוב על זה, רק אחרי שכל ארגוני השמאל יסכימו, ויעבירו לבגצ את הסכמתם.
    חבל שבית המשפט הפך לגורם פוליטי נגוע
    אין מדינה בעולם שיש לה כזה בית משפט.

  2. בני

    אני לא מבין למה אנחנו צריכים את החולירות האלה בבג"צ? מישתכרים מאות אלפי שקלים על חשבון האזרח שעובד מצאת החמה.. והם בסוף מחליטים בשבילי מה טוב לי, ומה לא, מי צריך אתכם? או מי בחר בכם? לא אתם ולא כל החלאות בשמאל שממומנים על ידי שונאי ישראל,יש לעשות מאמץ לחבור לממשלה ימנית ללא הדמאל,ולהתחיל את פיסקת ההיתגברות,ולהחיל את איסור קבלת תרומות ממגינות לעמותות השמאל הארור, ומי שילך להאג להלשין העמדה לדין ועוד חוקים עד לביעור של החולניות השמאלנית מן הארץ

  3. יהודי לשעבר

    הטירוף של היהודים הגיע לשיא עם הרעיון המטורף הזה. אתם רואים את איטליה מאשרת רכבל לוותיקן, לפורום, לפנתיאון ולקולוסיאום? מדינת ישראל ירדה מהפסים.
    ירושלים עתיקה איננה היסטוריה אלא טראומה לכן לא חשוב הכיעור והדיכוי וחוסר ההיגיון. כל פרויקט נועד להקל על הטראומה של קיצוני הכותל שהאל שלהם לא קיים ושדרכם איננה מעניינת אזרחי ישראל.
    סתם קופסאות מתכת בשמיים עבור חסרי ביצים לפתרון של שלום עלי אדמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר