שכונת הר נוף, רב דוד יוסף (צילומים: Sir kiss, אמיל סלמן)
שכונת הר נוף, רב דוד יוסף (צילומים: Sir kiss, אמיל סלמן)

על רקע עתירת התנועה הרפורמית: הרב של שכונת הר נוף פרש מתפקידו

בהחלטה שהתקבלה השבוע בבית משפט העליון נחשף כי אחרי שהתנועה הרפורמית ונשות הכותל עתרו לבג"ץ, בדרישה להעמיד לדין משמעתי את הרב של שכונת הר נוף דוד יוסף, בגין אמירות פוגעניות - הוא הודיע באוקטובר האחרון על פרישה לגמלאות

פורסם בתאריך: 6.5.21 18:50

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס, מי ששימש כרבה של שכונת הר נוף בירושלים, התפטר מתפקידו באוקטובר 2020, וזאת, מתברר בהמשך לאמירות פוגעניות שהשמיע כלפי נשות הכותל והתנועה הרפורמית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפרשה החלה ביוני 2020, כאשר התנועה הרפורמית ונשות הכותל הגישו עתירה מינהלית לבג"ץ, במסגרתה הן דרשו את העמדתו לדין של הרב דוד יוסף בגין שורה של התבטאויות כלפי הרפורמים ונשות הכותל בשנת 2016. בין השאר בעתירה נטען כי הרב אמר: "הרשע של ההגדה זה הרפורמי", וכן "המטומטמות האלו מניחות תפילין, נשות הכותל זה פריצות".

השבוע, פרסם בג"ץ את החלטתו בעתירה והתייחס בין השאר להתנהלות המדינה והסחבת בטיפול בתלונה שהוגשה בנושא לרשויות, "בעתירה שלפנינו התבקש בית המשפט להורות להעמיד את הרב דוד יוסף לדין משמעתי בגין מעשים והתבטאויות שלו, לאורך מספר שנים, שעניינם בדברים חריפים שהטיח כנגד התנועה הרפורמית, ובקריאות להצביע בבחירות עבור תנועת ש"ס".

בהחלטתם, מציינים שופטי בג"ץ כי "בעקבות הגשת העתירה הודיע הרב דוד יוסף שהוא פורש לגמלאות מתפקידו כרב שכונת הר נוף. משכך, אנו סבורים שבנסיבות אלה אין מקום להתערב בהחלטה, שלא לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד הרב דוד יוסף, מה עוד, שאין דרכו של בית משפט זה להתערב בהחלטות כגון זה, בדומה להלכה המושרשת בדבר היקף ההתערבות המצומצם בשיקול הדעת הנתון לרשויות התביעה, האכיפה והחקירה בכל הנוגע להליכי חקירה והעמדה לדין".


שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)

שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)


"חזקה על הרשויות הנוגעות בדבר", מציינים השופטים בהחלטתם, "כי ככל שהמשיב הרב דוד יוסף יבקש בעתיד להציג את מועמדותו לתפקיד בשירות המדינה, הרי שנסיבות עתירה זו יעמדו בפני הגורמים הרלוונטיים".

עוד נכתב בהחלטה, "בשולי הדברים נדגיש את המובן מאליו, כי אין מקום להתבטאויות כמו אלה שיוחסו לרב דוד יוסף בעתירה, הן במישור הפוליטי (קריאה להצביע למפלגה מסוימת), הן כלפי ציבורים מסוימים, העתירה השיגה את מטרתה", מסכמים השופטים בהחלטתם, "אך יש להצר על כך שהטיפול בפניותיה של העותרת התארך מעל המידה הראויה".

השופטים הטילו הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים, שיתחלקו בהתאם בין נציב שירות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יו"ר המועצה הדתית ירושלים והרב דוד יוסף.

"כל העיר" פנה לרב דוד יוסף – תגובתו תפורסם כשתתקבל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורן

    חוצפנים, אם כל פעם שהיו מקללים או פוגעים בציבור החרדי היו תובעים לבית משפט שליש מהמדינה היום עצורים או מודחים.
    רפורמיים זה המצאה אין דת כזאת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרב המפגר הזה התקבל לבית הספר שילה עם פרוטקציה של אביו, כול כתביו אינם שלו, מזויפים נכתבו בידי אחרים
    הוא אדם בעל אינטליגנציה גבולית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר