חנות של רמי לוי תקשורת (צילום: דניאל צ'צ'יק)
חנות של רמי לוי תקשורת (צילום: דניאל צ'צ'יק)

פרשת רמי לוי תקשורת: החברה תשלם קנס ופיצויים בסך 800,000 שקלים

"הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו ברשות להגנת הפרטיות": במסגרת הסדר טיעון בית המשפט הטיל על חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ", שהפרה את חובת הסודיות, קנס בסך 600,000 שקלים, ופיצוי בסך 200,000 שקלים לנפגעים שלגביהם בוצעו שליפות מידע מתוך מאגר החברה בניגוד לחוק; מנכ"ל החברה אופיר אטיאס נקנס ב-75,000 שקלים

פורסם בתאריך: 5.5.21 18:32

בית משפט השלום בירושלים גזר על  חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ" הוטל קנס בסך 600,000 שקלים וכן פיצוי בסך 200,000 שקלים לנפגעים עליהם בוצעו שליפות מידע מתוך מאגר המידע של החברה בניגוד לחוק. על אופיר אטיאס, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ חברות, החליט בית המשפט להטיל קנס בסך 75,000 שקלים ומאסר מותנה. שלמה אדרת ג'וליאן, קצין ביטחון החברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות, וקנס בסך 20,000 שקלים, סיום ההחלטה בעניין גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גזר הדין התקבלו היום (רביעי) במסגרת הסדר הטיעון, שבו הורשעו הנאשמים. אטיאס הורשע בגין עבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק. חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ" הורשעה בעבירה של שימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתו. ג'וליאן הורשע בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות וכן בעבירות הפרת חובת סודיות ועבירות של שימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

כתב האישום נגד החברה ושני הבכירים הוגש בנובמבר 2020. כפי שפורסם ב"כל העיר" כתב האישום גולל פרשה חמורה של פגיעה בפרטיותם של לקוחות חברת התקשורת באמצעות שימוש במאגרי מידע של החברה, לרבות, שליפת נתונים על עובדי החברה, מכרים, אנשי תקשורת ועוד, לצורך בירור עניינים עסקיים ואישיים של החברה והנאשמים.

כתב האישום המתוקן בו הורשעו הנאשמים על פי הודאתם, מתאר את השימוש הבלתי חוקי שעשו במאגר המידע על לקוחות החברה. השימוש כלל שליפות מידע בנוגע לאירועים אישיים, רומנטיים, עסקיים ואחרים שעניינו את המעורבים. במסגרת הליך גישור, הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן ונגזר דינם.

בפרקליטות מחוז ירושלים מציינים כי בשנת 2011 קיבלה חברת "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי טלפון נייד ולצורך כך קיבלה גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה ומאפשר להפיק פלטי שיחות וכן לקבל אינדיקציה על מיקומו של בעל הטלפון בעת קיום השיחה. מאגר מידע זה נועדה לשמש את חברות התקשורת למניעת הונאות ולפיכך כל שימוש אחר בו הוא בניגוד לחוק ומהווה עבירה לפי חוק הגנת הפרטיות. בין השנים 2016-2011 בוצעו בחברה מאות חיפושים במאגר המידע, חלקן בוצעו ביחס לעובדי החברה, וזאת לשם צרכים אישיים ועסקיים של הנאשמים. השימוש במידע נעשה בהזדמנויות רבות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או הנאשמים לברר באמצעות מאגר המידע. כך למשל, בשנת 2013 על רקע פריצה לביתו של הנאשם אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בביצוע הפריצה, ערכו שני הנאשמים בדיקות במאגר מידע על מספרי טלפון של אנשים שונים. במקרה אחר, ביצע הנאשם ג'וליאן בדיקה במאגר המידע על מספרו של אדם שהגיש תביעה כנגד החברה. וכן ביצע בדיקות במאגר המידע על מספרם של עיתונאים שפרסמו כתבה שלילית על החברה.

החקירה בתיק נוהלה על ידי יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות ביחד עם יחידת ימ"ר ירושלים. התיק נוהל על ידי עו"ד אביה גליקסברג בניטה ומיכל בלומנטל מפרקליטות מחוז ירושלים: "במסגרת הסדר הטיעון הודו הנאשמים בעובדות כתב האישום המתוקן, הורשעו בפלילים והוטל עליהם עונש הולם", מוסרות עו"ד גליקסברג בניטה ועו"ד בלומנטל. "ראוי כי חברות התקשורת המחזיקות במידע אישי של בעלי הפלאפונים ידעו כי עליהם למנוע כל פגיעה בפרטיות בהם, ולהישמר מפני כל ניצול לרעה של מעמדם כאחראים על סודיות המידע. הפרקליטות תמשיך לפעול נגד מפרי החוק במטרה להגן על פרטיותם של האזרחים".

מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי "הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו ברשות בשל השימוש המכוון והמתמשך על ידי גורמים בכירים בחברה ציבורית במאגר המידע שהיה ברשותה. עבירות פרטיות אלה הביאו לפגיעה קשה בפרטיותם של עשרות אנשים. העובדה שגם החברה עצמה הורשעה מדברת בעד עצמה ומעבירה מסר על חומרת הפגיעה כתוצאה משימוש שלא כדין במידע רגיש".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר