מתחם קאנטרי רמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)
מתחם קאנטרי רמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)

סופית: הקאנטרי החדש ברמות לא יפעל שבת, אך החילונים באזור לא יישארו בלי בריכה בשבת

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" בתחילת החודש: אחרי הלחץ המסיבי מצד הסיעות החרדיות בעירייה הוחלט כי קאנטרי רמות לא יפעל בשבת, אך הבריכה הוותיקה בשכונה שופצה והיא תפעל עבור הציבור החילוני גם בשבת. האם מדובר בפתרון יצירתי או בהתקפלות?

פורסם בתאריך: 19.5.21 19:12

הפתרון הסופי לסאגה סביב פתיחת קאנטרי רמות: ראש העיר משה ליאון החליט כי הקאנטרי החדש בשכונה לא יפעל בשבת, אך הבריכה הוותיקה ברמות ב', שעברה שיפוץ, תמשיך לפעול בשבת עבור הציבור החילוני בשכונה ובאזור.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעירייה מציינים כי הבריכה הוותיקה שופצה בעלות כוללת של למעלה מעשרה מיליון שקלים, "ותשרת בעיקר את הציבור הכללי, לאורך כל ימות השבוע, כפי שהיה במשך כל השנים", כך נמסר מהעירייה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" הקאנטרי החדש ברמות עמד בעין הסערה בשנה החולפת, לאחר שחברי הסיעות החרדיות במועצת העירייה התנגדו בגלוי לפתיחת הקאנטרי בשבתות, למרות שפתיחתה מעוגנת במסגרת הסטטוס קוו בעיר, לפיו רוב הבריכות בירושלים פעיל בשבת. בחודש יולי בשנה שעברה מאות חרדים מחו באלימות מול בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא, כנגד הפעלת הבריכה בשבתות. בסוף חודש מרץ עיריית ירושלים ביטלה באופן מפתיע את המכרז להפעלת הקאנטרי החדש ברמות, כשמונה חודשים לאחר פרסומו. מדובר במהלך, שהתרחש כשנה לאחר סיום בניית הקאנטרי, שכאמור מלכתחילה היה מיועד לפעול בשבת. בעירייה הסבירו כי  "המכרז בוטל לאור הרצון לבחון את הדבר שוב, בהיבט הכלכלי והתפעולי".

בתחילת החודש פורסם ב"כל העיר" על הלחצים שהפעילו חברי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים, במטרה למנוע את פתיחת הקאנטרי החדש בשבתות.


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


בעירייה מסבירים כי ההחלטה התקבלה בכפוף למודל חדש, לפיו כל מי שירכוש מנוי לאחת הבריכות – בקאנטרי החדש או בבריכה הוותיקה והמשופצת, יוכל להנות באופן אוטומטי משני המרכזים. כך, למשל, אם תושב חילוני ירכוש מנוי בקאנטרי רמות, שכאמור לא פועל בשבת, הוא יוכל להגיע בשבתות, במסגרת המנוי שרכש, לבריכה הוותיקה המשופצת ברמות ב'.

"במסגרת דיונים שנערכו באגף הספורט של העירייה ובהנחיית ראש העיר משה ליאון, הוחלט כי שתי הבריכות ישמשו את כלל האוכלוסיות בשכונה", כך נמסר הערב מעיריית ירושלים. "במסגרת המודל הייחודי אותו קידם ראש העיר, כל מי שרוכש מנוי לאחת מן הבריכות יקבל באופן אוטומטי מנוי לשתי הבריכות בהם יוכל לרחוץ לאורך כל ימות השבוע ותכלול שעות נפרדות. המודל הוא מודל שנועד לתת פתרון לכלל הציבורים בעיר ומהווה מודל פורץ דרך של פשרה והבנה לצרכי כלל האוכלוסיות בשכונה, מתוך רצון לסייע לכלל הציבורים באופן הראוי והמלא ביותר. כאמור, גם הסטטוס-קוו בשכונה יישמר, והבריכה המשופצת תישאר פתוחה בשבתות לטובת המנויים".

ראש העיר משה ליאון מוסיף ומוסר: "אני שמח על הפתרון שגובש לאחר מחשבה מאומצת. הצלחנו לאזן בין הצרכים של תושבי השכונה ולהביא פיתרון שישמש את כלל האוכלוסיות בצורה מיטבית. הוכחנו שחיים משותפים הם אפשריים ואפשר לחיות זה לצד זה ולא רק זה על חשבון זה. נמשיך לפעול בכל כוחנו ליצירת מודלים לחיים משותפים בירושלים".



הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. ליאור

    מעבר לסגירה בשבת מדובר כאן גם על 70% מהזמן הפרדה בין גברים ונשים. מאות משפחות שעברו לרמות בהבטחה לשכונת הקאנטרי (רמות הירוקה, הפרויקט של השוטרים. הפרויקט של חבר) קיבלו היום יריקה בפרצוף מראש העיר שנכנע לאלימות החרדית בפעם המי יודע כמה

  2. דתי שפוי

    שנה הבאה בחירות , לכן לאון עושה ויעשה הכל בשביל החרדים

  3. יפית

    מה אכפת לדתיים מה אנחנו עושים בשבת. מי שלא רוצה ללכת לקאנטרי בשבת שלא ילך. ההחלטה העגומה הזו היא עוד מסמר בארון הקבורה של האוכלוסייה החילונית בירושלים. עצוב וחבל שראש העיר נכנע ללחצים פוליטיים… מעניין לאיזה פשרות נוספות הוא מגיע בלי שנדע.

  4. ניר.

    אתם קוראים לזה פיתרון יצירתי אבל זה בדיוק מה שהחרדי רצו.
    תוך זמן קצר שתי הבריכות יהיו סגורות בשבת ובא לציון גואל.

  5. אמת וצדק

    האתר פועל תחת שם שגוי.
    שמכם האמיתי הוא :
    כול אל מדינה אל קודס.
    נא לא להתחזות בבקשה.
    ערבים מתועבים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאון , מה דעתך שבמקביל תפסיק לתת הנחות של 70% ומעלה בארנונה לקבוצה השחורה הזאת .פרזיטים החיים על חשבון האחרים .

  7. הצדיק מלובלין

    השכונה 90 אחוז חרדית!
    להפנים ולהפנים ולהפנים.
    עלק סטטוס קוו.
    החילונים השתלטנים יטענו סטטוס קוו גם אם ישאר חילון אחרון בשכונה!
    דוגמאות למופת של דמוקרטיה, עד שזה נוגע אליהם.

  8. ירושלמי מיואש

    מה אכפת לציבור החרדי אם יפתח בשבת? שלא ילכו

    רק אלימות אתה מבין? מעביר מסר ברור שנכנע לאלימות מצד חרדים. ראש עיר אפס מאופס. אני מתכוון לעזוב את העיר הענייה והעלובה הזאת ומי יתן שתישארו רק חרדים. עיר מטונפת ומתוחזקת עי מיעוט חילוני. תהנו מהדייסה שבישלתם לעצמכם.

  9. לכל המרעישים

    לכל הפלצנים ! 93 אחוז מתושבי שכונת רמות הם חרדים ! תגידו תודה בכלל שקיבלתם בריכה !
    איזה חוצפה ועזות מגעילה !
    למה בכלל שתקבלו בריכה אההה ???????????????????????????????????????????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר