בר ברברה בשוק מחנה יהודה (צילום: פרטי, למצולמים אין קשר לכתבה)
בר ברברה בשוק מחנה יהודה (צילום: פרטי, למצולמים אין קשר לכתבה)

ההגבלות החדשות על חיי הלילה בשוק: סוחרים הקימו ועד פעולה למניעת המהלך

בעקבות החלטת עיריית ירושלים להגביל את פעילות הברים בשוק בשעות הלילה, הקימו בעלי עסקים ועד פעולה: "זו החלטה שסוגרת את חיי הלילה שנשארו בירושלים". בעירייה מגיבים: "ההליך נעשה בשיתוף ציבור. כ-90 אחוז מסוחרי השוק בעד המהלך ומברכים עליו"

פורסם בתאריך: 27.5.21 13:55

הודעת עיריית ירושלים על כך שפעילות חיי הלילה במחנה יהודה תסתיים ב-3:00 לפנות בוקר, ותתאפשר בתוך שטחי הברים בלבד, מעוררת התנגדות ודאגה רבה בקרב בעלי העסקים שחוששים לפרנסתם ולעתידה של תעשיית חיי הלילה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עד היום, מקומות הבילוי בשוק מחנה יהודה לא הוגבלו בשעות פעילות בלילה, וניתן אף היה למצוא ברים שפועלים עד שעות הבוקר. על פי ההגבלות החדשות, אשר ייכנסו לתוקף בתחילת חודש יוני, בימים ראשון עד שלישי תתאפשר הוצאת כסאות ושולחנות (עד הפס הצהוב) עד השעה 1:00 בלילה, כאשר בין השעות 1:00-2:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הברים. החל מהשעה 2:00 תתאפשר ישיבה אך ורק בתוך הברים.

בימים רביעי, חמישי ומוצאי שבת, תתאפשר הוצאת כסאות ושולחנות (עד הפס הצהוב) עד השעה 2:00 בלילה. בימים אלו בין השעות 2:00-3:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הברים, והחל מהשעה 3:00 תתאפשר ישיבה בתוך הברים בלבד.

אביעד גולן, בעל בר בשוק מחנה יהודה, מותח ביקורת קשה על החלטת העירייה. בשיחה עם "כל העיר" הוא אומר: "זו בשורה שנופלת עלינו כרעם ביום בהיר וזו החלטה שסוגרת את חיי הלילה שנשארו בירושלים. זו ממש מכת פטיש. בהסדר כזה אנחנו פושטים את הרגל והולכים הביתה. ועד הסוחרים נגדנו – עובדים עם ראש העיר על מלא. הם לא מייצג אותנו ומי שייצג אותנו זה ועד פעולה חדש שיאגד את כל חיי הלילה בירושלים, כי אנחנו הראשונים בתור ואחר כך הם ייתנו בראש לכל הברים בעיר".

עוד מוסיף גולן: "מי יוכל להקים אנשים מהשולחנות ב-2 לפנות בוקר בימי חמישי, או ב-1 בלילה בימי ראשון ושני? אני לא יכול, אז בסופי שבוע, כשהשוק מפוצץ, נקים אנשים? זה לא ישים. ישלחו לפה גדודים של פיקוח עירוני ומשטרה בשביל לשבור את השוק".

איתמר טריווקס, בעל בר אחר הפועל במתחם השוק, טוען: "עיריית ירושלים, מאז כניסתו של משה ליאון לתפקיד, דיברה בצורה אחת ובפועל התנהלה אחרת. לפני כהונתו כראש עיר הוא הגיע והבטיח לסייע לחיי הלילה, אך עם כניסתו לתפקיד פתאום התחילו להגביל את חיי הלילה עם אכיפה מאוד אגרסיבית. בגלל הפס הצהוב, לדוגמא, לבר שלי יש 15 אלף שקלים דוחות בתוך חודשיים וחצי. עכשיו יש את הפארסה הזו, שמאפשרת לנו לפעול בין 21:00 ועד 23:00 בצורה סבירה, ומ-23:00 ועד 1 בלילה מותר להשאיר את הכיסאות והשולחנות אבל בלי מוזיקה. אחר כך אתה צריך להכניס הכל פנימה. אין באמת שטח לשבת בתוך הברים, כי רוב הברים הם בעצם באסטות שיוצאות החוצה ולכן השטח הציבורי קריטי בהפעלת העסק".

ד״ר מתן גוטמן, עורך הדין המייצג את ועד הפעולה של חיי הלילה בשוק מחנה יהודה, מסר: "אנו מצרים על ההחלטה החד-צדדית והפוגענית של העירייה, שתביא כלייה לחיי הלילה בשוק ולסגירת הברים הפועלים בו כיום. מדובר בהחלטה בלתי חוקית וללא סמכות בדין, הפוגעת באופן בלתי מידתי בזכויות של בעלי הברים בשוק מחנה יהודה. ההליך בו התקבלה ההחלטה נעשה ללא שיתוף כנה ובתום לב של הנפגעים בצורה האנושה ביותר מהחלטת העירייה – בעלי הברים בשוק מחנה יהודה. החלטה בלתי חוקית זו מצטרפת למדיניות מפלה ובלתי חוקית של אכיפה בררנית ושיטור יתר כנגד הברים בשוק. אנו תקווה שראש העירייה ישנה את ההחלטה, ולא – נאלץ לפנות לסעד בערכאות המתאימות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "שוק מחנה יהודה מהווה מוקד בילויים וקניות שוקק, המשלב מסחר ביום ועסקי בילויים בלילה. לבקשת התושבים, המבלים, הסוחרים ובעלי עסקי הלילה, העירייה מסיימת בימים אלו הליך הסדרה למען בטיחות המבלים, הכולל ביצוע פעולות לשיפור חוויית הבילוי בשוק, לרווחת הסוחרים והמבקרים. ההליך נעשה בשיתוף ציבור שקיימה העירייה בשנה האחרונה, יחד עם ועד הסוחרים ומשטרת ישראל. לציין כי כ-90 אחוז מסוחרי השוק בעד המהלך ומברכים עליו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר