יוסלה, יוסלה זיו (צילומים: טראה, צילום עצמי)
יוסלה, יוסלה זיו (צילומים: טראה, צילום עצמי)

מלכת הדראג הירושלמית: "המיקום הנמוך של העיר ביחס לקהילה הלהטבי"ת לא מפתיע"

יוסל'ה זיו, פעיל בקהילה הלהטבי"ת ומלכת דראג ירושלמית מאוכזב מהעיריה שלא עושה מספיק לטובת הקהילה ומהקהילה שלא לוחצת כדי להשיג יותר

פורסם בתאריך: 2.6.21 12:06

בתחילת השבוע פרסמה האגודה למען זכויות הלהטב"ים את מדד הגאווה שבודק את היחס של הרשויות השונות לקהילת הלהט"ב ואת המשאבים המופנים לטובתם. מבדיקת הנתונים עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה- 37, המקום הנמוך ביותר לעיר גדולה.

"זה לא מפתיע אבל מעצבן ומתריס מאוד" אומר ל"כל העיר" יוסל'ה זיו (28), פעיל בקהילה הירושלמית והאיש שעומד מאחורי הדמות הססגונית "יוסל'ה"- כמלכת דראג. "אני חושב שזה בעיקר קשור לעובדה שאנשים פה בעיר הרימו ידיים, אם היו מגיעים לעיריה ועושים לחץ הדברים היו נראים אחרת, תראה איך החרדים עובדים בעירייה" הוא מסביר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


זיו, בעל ליין קבוע במועדון ה"נוקטורנו" מזה שלוש שנים, סוחף אחריו קהל מעריצים גדול שמגיע מדי חודש למועדון וצופה בו במופע שנקרא "צחוקים רצח". "הכל נורא מחתרתי בעיר, אין פה באמת חיי קהילה ואם קורה משהו זה בחדרי חדרים" הוא אומר, העיריה לא מחפשת להשקיע בזה למרות שזה אמור להיות ככה, התקציבים אמורים להיות שווים ואין סיבה שירושלים לא תהיה כמו תל אביב שבה יש אין ספור מקומות בילוי, והמון מרכזי תמיכה ועזרה לקהילה" הוא אומר ומוסיף, " בירושלים הפעילות מאוד מצומצמת על גבול הלא קיים. הנה יש מצעד והוא מתקיים בלי תקציב, ואפילו הקדימו אותו כי אין תקציב להפעיל אורות בלילה. זה אבסורד. תראה מה קורה פה, יש בעיר רק בר אחד לגייז שמרשת אוכלוסיה ענקית שאין לה שום מענה, זה הגיוני?"

בכל זאת ההשוואה לא מתבקשת

"מי אמר שלא? מי החליט שהקהל הדתי למשל שקיים בעיר ובתוכו יש לא מעט נערים ונערות בארון שדורשים את המענה הנכון לא ראויים להתייחסות? הנראות הזו של מצעד הגאווה או של פעילות אחרת היא זו שתעשה את ההבדל ותמנע מקרים של תסכול ודיכאונות"

אתה מכיר מקרים כאלה?

"אחד? בכל יום אני שומע על צעירים בעיר שבורחים מפה בגלל הכמיהה להיות חלק מהקהילה בתל אביב או בערים גדולות אחרות, זה נראה כאילו פה אין עם מי לדבר, אין למי לפנות ואין מי שיגרום לך להרגיש בטוח"

זה מה שאתה מרגיש?

"אני הולך בגאון בעיר,לא עושה פרובוקציות ויודע להסתדר עם כולם, מהערסים של יום חמישי שתקפו אותי בארועים שונים ועד לקהלים אחרים שמכבדים, אבל שום דבר לא ימנע ממני להפסיק את החיים שלי  או משהו כזה, אבל כמה כמוני יש?"

אז מה יהיה בשנה הבאה? ירושלים תעלה במדד?

"אין סיכוי. כתושב העיר שנולד וגדל בגבעת שאול אני יכול לומר שהמיקום הזה מאכזב אבל לא מפתיע, יש הרבה על מה לעבוד ואני כבר לא אופטימי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר