"בדרך המלך" (צילום: גיל זכריה)
"בדרך המלך" (צילום: גיל זכריה)

"בדרך המלך" לשירות משמעותי: פרויקט הגיוס החדש של העירייה

במהלך ארבעת החודשים האחרונים ליוותה החטיבה לקידום נוער בעירייה קבוצה של כ-12 נערים בגילאי 19-17, הנמצאים בשלבי שיקום ממצבי סיכון, והכינה אותם לשירות משמעותי בצה"ל

פורסם בתאריך: 5.7.21 18:57

בימים האחרונים הסתיים פרויקט "הקדם טירונות" של החטיבה לקידום נוער וצעירים בעיריית ירושלים. מדובר בפרויקט ייחודי הנמשך כארבעה חודשים, המתקיים בשיתוף לשכת הגיוס העירונית, במטרה להכין את הנערים לשירות משמעותי בצה"ל.

במהלך ארבעת החודשים האחרונים, ליוותה החטיבה לקידום נוער קבוצה של כ-12 נערים בגילאי 19-17, הנמצאים כולם בשלבי שיקום ממצבי סיכון. למרות שהליך הגיוס מורכב עבורם, והם נמצאים בסטטוס 'פטור' או בקשיים אל מול הליך הגיוס לקראת עשיית שירות משמעותי, החליטו כל הנערים הללו להתגייס ולנסות להוציא את המקסימום מהשירות שלהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת הפרויקט נקבע לנערים מסלול "קדם טירונות", אשר במהלכו הם לוו על ידי אנשי מקצוע מתחום הטיפול והתאמנו עם מדריך כושר קרבי מוסמך, כאשר לכל אחד מהם נבנה "סרגל מאמצים" למטרת הכנה פיזית, גופנית, מנטאלית, ורגשית לקראת הטירונות האמיתית הצה"לית, תחת הסיסמא "רק המעז מנצח".

בנוסף, למדו הנערים במהלך הפרויקט אודות המערכת הצבאית, הכירו את עצמם ואת יכולותיהם לעומק והתמודדו מול המורכבויות השונות לקראת גיוסם, נפגשו לשיחות עם לוחמים ולוחמות וכן עם בוגרי הפרויקט משנים קודמות, וקיבלו מענה על שאלות מהם ומעובדי החטיבה לקידום נוער וצעירים בעירייה, שתרמו ידע מקצועי ואישי לנערים.


 


לאחר ארבעה חודשי "קדם טירונות", יצאו השבוע הנערים למסע אלונקות של כ-6.5 ק"מ, מעין לבן לכיוון שכונת אבו טור, ושם, בבית נחמיה, התקיים טקס הסיום. בתום הטקס שיתפו הנערים את שעבר עליהם בתהליך, את הגיבוש, האכפתיות והעזרה ההדדית.

"למרות הקושי, תפסתי את הבעיה בזמן", סיפר אחד הבוגרים שסיים את הקדם טירונות ועומד לפני גיוס. "בגלל שהייתי בקשר עם החטיבה לקידום נוער וצעירים עוד לפני שהגעתי לגיל גיוס, הם הצליחו לעזור לי. אני מתגייס בשבוע הבא לטירונות, ואז אקבל את השיבוץ שלי לתפקיד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "מדובר במסע מרגש אותו עברו הצעירים, מסע שמוביל אותם לשירות חשוב ומשמעותי. אני מברך על העשייה הברוכה של החטיבה לקידום נוער העירונית למען הצעירים בעיר והכנתם לשירות משמעותי בצה"ל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר