ילדים במעבר חצייה (צילום: עמותת אור ירוק)
ילדים במעבר חצייה (צילום: עמותת אור ירוק)

אפקט הקורונה: האם תלמידי ירושלים יגיעו לבתי הספר בתחבורה ציבורית?

מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי 13% מההורים מירושלים יפסיקו לשלוח את הילדים באוטובוס או בהסעה מאורגנת אל בית הספר

פורסם בתאריך: 1.9.21 09:52

הבוקר, רביעי, נפתחה שנת הלימודים תשפ"ב וכידוע הורים רבים מביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר, חשש שהולך וגובר גם בשל מגפת הקורונה. מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי אצל הורים רבים קיים חשש מהקורונה בהסעות התלמידים או בתחבורה הציבורית. 13% מההורים מאזור ירושלים מדווחים כי לא ימשיכו לשלוח את ילדיהם בהסעה מאורגנת או באוטובוס וזאת בעקבות הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


להלן תוצאות הסקר באזור ירושלים:

· 38% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי,  16% שולחים את הילדים בהסעה מאורגנת, 14% מלווים את הילדים ברגל, ו-14% נוספים שולחים את הילדים באוטובוס.
· 13% מההורים לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
· 16% מההורים מירושלים הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 33% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
· הורי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 5.5 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
· 28% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-42% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-54% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-40% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 72% אין חניית אופניים מסודרת.


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. פתיחת שנת לימודים היא תמיד מאורע מרגש ומשמח אך כזה שמביא עמו גם דאגות לשלומם. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים, הדרך אל בית הספר וסביבתו הקרובה חייבים להיות כמה שיותר בטוחים ונקיים ממפגעי בטיחות. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה להליכה ברגל, אין בה מפגעים שיאלצו את הילדים לרדת מהמדרכה אל הכביש וישנם פסי האטה לפני מעבר החציה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב. בכל מקום שניתן יש ליצור מפרצי הורדה בטוחים או כל הסדר אחר שיוודא כי הילדים יורדים מהרכב באופן בטוח. זה הזמן שבו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים להסדיר את בטיחות מוסדות החינוך לקראת תחילת שנת הלימודים. במאמץ משותף של כל הגורמים ניתן לייצר עבור הילדים שלנו סביבה בטוחה ממפגעי בטיחות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תלמידה בירושלים

    כן אני תלמידה ואני נוסעת ברכבת ואוטובוס קרוב לשנתיים כדי להגיע לבית ספר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר