רחבת הכותל המערבי, ט' באב 2020 - בצל התפשטות מגפת הקורונה (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)
קפסולות ברחבת הכותל המערבי (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)

התפילות בכותל וארוחות החג יתקיימו תחת מגבלות: ההנחיות לחגי תשרי בירושלים

מההנחיות שפרסם משרד הבריאות עולה כי הפעילות והתפילות בכותל המערבי יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות נפרדות. בנוסף, על בתי כנסת מעל 50 איש קיימת חובה לבדוק תו ירוק בכניסה

פורסם בתאריך: 5.9.21 19:48

מחר, שני, יחל ערב ראש השנה תשפ"ב – שריקת הפתיחה המסמנת את תחילת עונת החגים, התקהלות בתפילות בבתי הכנסת, וארוחות משפחתיות. לקראת חגי תשרי, משרד הבריאות פרסם הנחיות מפורטות על מנת לצלוח את התקופה הקרובה בבטחה וכמה שפחות עם נדבקים וגלי תחלואה גבוהים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


המשרד, כפי שהמליץ פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא כבר בשבוע שעבר, ממליץ לקיים תפילות במקומות פתוחים. על בתי כנסת מעל 50 איש קיימת חובה לבדוק תו ירוק בכניסה, גם אם התפילה מתקיימת בחצר בית הכנסת. כאשר, ילדים מתחת לגיל 12 יכולים להיכנס לבית הכנסת על סמך בדיקת PCR שלילית ולא רק בדיקה מהירה.

בימי ראש השנה, בין התאריכים 6.9 ל-8.9 כולל, תוקפה של בדיקת ה-PCR תהיה 96 שעות (במקום 72 שעות כרגיל). זאת אומרת שמי שיעשה בדיקה החל מהיום, ראשון, יוכל להיכנס לבית הכנסת לאורך כל ימי החג.

ומה לגבי ארוחות החג? בניגוד לשנה שעברה שבה היה סגר בעונת החגים, וארוחות משפחתיות גרעיניות בלבד, השנה יהיה ניתן לקיים ארוחות בהתקהלות של עד 50 איש במקומות סגורים ו-100 איש במקומות פתוחים.

מלבד תפילות ראש השנה ויום כיפור, מגיע חג הסוכות שהינו חג גדול בפני עצמו. השנה, במסגרת המגבלות, שוק ארבעת המינים ייערך על פי תפוסה של אדם אחד על 7 מ"ר, כאשר תהיה שמירה על מגבלת ההתקהלות.

אירוע נוסף המהווה התקהלות וצפיפות בין המשתתפים, אלו אירועי ההקפות בחג שמחת תורה בתאריכים 27.9-28.9. כאשר, באירוע הקפות שניות המשתתפים יהיו מחויבים בתו ירוק, ומגבלת התקהלות באירועים אלו הינה 1,000 איש במקומות סגורים ו-5,000 איש במקומות פתוחים. במקומות פתוחים בנוכחות של יותר מ-100 אנשים ישנה חובה לעטות מסכה. משרד הבריאות ממליץ על עטיית מסיכות גם בהתקהלויות של פחות משתתפים.

כמו כן, אמירת הסליחות והמעמדות המרכזיים במתחם הכותל יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות נפרדות. לשם כך, יוצבו סדרנים לשמירה על ההנחיות, ופיקוח ואכיפה הדוקים של המשטרה על מנת למנוע התקהלויות נוספות באזור הכותל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר