הפקקים בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
פקקים בירושלים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

עיר פקוקה: כ-80 אחוז מתושבי ירושלים עומדים בפקקים בכל יום

מרגישים שכמעט בכל נסיעה אתם תקועים בפקק? מסתבר שאתם לא לבד. כ-80 אחוז מתושבי ירושלים מעידים שהם עומדים בפקקים מדי ביום, כך עולה מסקר של עמותת אור ירוק. וכמה משתמשים שימוש בתחבורה הציבורית? הנתונים המלאים בפנים

פורסם בתאריך: 13.9.21 08:27

נדמה שמצב התנועה בירושלים מעולם לא היה גרוע יותר. כמעט בכל כביש בעיר מבוצעות עבודות תשתית כאלה ואחרות, הכבישים מלאים בורות והם בעיקר עמוסים ובשעות ארוכות של היום פקוקים.

מסקר חדש שהזמינה עמותת אור ירוק ואשר בוצע על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' עולה כי כ-80 אחוז מתושבי העיר מעידים שהם "מבלים" בין שעה לשעתיים ביום בפקקים. עוד עולה מהסקר, כי מאז החלה הקורונה נרשמה ירידה במספר תושבי העיר אשר משתמשים בתחבורה הציבורית. על פי הסקר, 45 אחוז מנהשאלים העידו כי בתקופה המקבילה לפני הקורונה הם התניידו באמצעות תחבורה ציבורית ואילו היום הם מתניידים יותר ברכבם הפרטי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מטרת הסקר, כך נמסר מעמותת אור ירוק, בחינת מצב עומסי התנועה בכבישים ובנוסף את חלופת התחבורה הציבורית כפתרון להקלה בעומסי התנועה.

כאמור, מהסקר עולה כי 80 אחוזים מהנשאלים הירושלמים העידו כי הם נוסעים בכל יום בפקקים. 20 אחוזים טענו כי הם עומדים בפקק בין שעה לשעתיים (ולפעמים אפילו יותר) בכל יום.

מבין הנשאלים, 45 אחוז העידו כי בעקבות התפרצות מגפת הקורונה הם משתמשים פחות בתחבורה הציבורית, במקביל – 38 אחוזים טענו כי מאז התפרצות הנגיף הם עומדים יותר זמן בפקקים.

כמעט מיותר לציין כי מרבית הנשאלים, 70 אחוז, משתמשים ברכבם הפרטי כאמצעי תחבורה ציבורית. יחד עם זאת, 64 אחוז מהירושלמים השיבו כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום לצמצום עומסי התנועה. זאת ועוד – 79 אחוז מהנשאלים בירושלים השיבו כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד להקטנת מספר תאונות הדרכים.

"המצב בכבישים בלתי נסבל", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה. "הסקר מראה שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהעברת משתמשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. במשך שנה שלמה היתה לנו הזדמנות גדולה לשפר את מערך הסעת ההמונים, דבר שלא רק שלא קרה אלא שהמצב היום חמור משהיה בעבר ואנשים מבזבזים זמן יקר בפקקים. המשק הישראלי מפסיד הרבה כסף מעומסי התנועה ולכן חייבים להשקיע יותר בשיפור מערך הסעת ההמונים כדי לחסוך כסף, לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את תאונות הדרכים. זוהי השקעה שתחזיר את עצמה מהר מאוד".

הסקר, יש לציין, בוצע בכל הארץ ואלו הם הנתונים המלאים שהתקבלו:
• 82 אחוז מתושבי אזור הצפון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 24 אחוז מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
• 78 אחוז מתושבי אזור השרון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 30 אחוז מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
• 86 אחוז מתושבי אזור המרכז העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 33 אחוז מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
• 80 אחוז מתושבי אזור ירושלים העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 20 אחוז מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
• 75 אחוז מתושבי אזור הדרום העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 13 אחוז מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.

תוצאות הסקר אודות התחבורה הציבורית:
• 35 אחוז מתושבי אזור הצפון העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
• 31 אחוז מתושבי אזור השרון העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
• 40 אחוז מתושבי אזור המרכז העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
• 45 אחוז מתושבי אזור ירושלים העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
• 42 אחוז מתושבי אזור הדרום העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נעמה לוי

    כל אחד חושב שרק הוא צודק במאה אחוז,ורק לו יש את הסיבות הנכונות,להיכנס לעיר עם מכונית פרטית.כל השאר יכולים בלי,לדעתו וצריכים לוותר .
    אבל אמיתית אפילו יותר היא העובדה שאין עדיין מספיק רכבות קלות,ושכל העיר הפוכה בגלל הבעיות החדשות.וזאת חסימה.אני מתפלאת שבגלל מצליחים להסתדר.

  2. תושב שמאס בעירייה הזו

    הכל באשמת ראש העיר הנוכחי . למה לא מרכזים את כל העבודה במקום אחד עם הרבה פועלים ומסיימים תוך יום יומיים ואחר כך למקום הבא ? למה אין עבודות לילה ,כדי להימנע מחסימות ופקקים בשעות העומס?
    למה העירייה לא מיתחשבת בתושביה וגורמת להם לסבל ללא הפוגה ? למה כל ההיתעמרות ?
    למה ראש העיר הזה מגלומן ? למה זה מגיע לנו ?
    בתקווה שהתושבים יסיקו ביום הבוחר את המסקנות המיתבקשות ויסיימו את הסאגה הזו ויבואו עימו חשבון.

  3. ניר

    כתבה על פקקים ושום מילה על אופניים ? אדון לאון תסללו נתיבי אופניים במקום לסגור!!!
    רק החודש נסגר מסלול אופניים ברחוב לורך.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא שהרכבת היא פתרון מאד מאד איטי.
    מפסגת זאב לתחנה מרכזית זה 45 דקות. זה המון!!! דופקים את מי שאין לו רכב פרטי.
    כאשר יהיה קו רכבת דרך השכונות החרדיות, ניתן יהיה לשים את הרכב בגבעה הצרפתית ולחתוך עד התחנה המרכזית
    עד אז – אין שום פתרון
    כמו כן – מה הפתרון המוצע לאלו שציריכם את הר חוצבים? שום פתרון!

  5. נוסע

    שימו מסיכה וסעו בתחבורה ציבורית. תגיעו בחצי מהזמן שמתמשך בפקקים.

  6. איל בורקס

    הרכבת המקוללת!
    היום עוברים לאוטובוסים חשמליים ללא צורך בהריסת העיר!
    לאון תתעורר!
    הרסת את העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר