קריית הממשלה (צילום: Almog)
קריית הממשלה (צילום: Almog)

מעבר משרדי הממשלה לירושלים – סגן ראש העיר חביליו טוען: "אחיזת עיניים"

בהמשך להודעת הממשלה כי יוטלו סנקציות כנגד משרדי ממשלה שלא יעברו לעיר, טוען סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר המינהלת העירונית להעברת משרדי הממשלה, כי "ההחלטה הזו נותנת למשרדי ויחידות הממשלה עוד מינימום 10 שנות דחייה"

פורסם בתאריך: 16.11.21 18:11

החלטת ממשלת ישראל מיום ראשון האחרון, לפיה יוטלו סנקציות כנגד משרדי ממשלה ויחידות ממשלתיות שלא יעברו לירושלים, כפי שמתחייב בחוק, התקבלה בשמחה רבה. אולם, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת בעבר, החלטות דומות התקבלו מאז שנת 2007, אז נחקק חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, שבו נקבע כי משרדי הממשלה, היחידות והחברות הממשלתיות יעתיקו את מקומן לירושלים וזאת כדי לחזק את העיר. אלא שמאז מימוש החוק נדחה פעם אחר פעם בתואנות וטענות שונות.


ההחלטה האחרונה שהתקבלה אמורה להיות שונה, שכן יש בה סנקציות שיוטלו על משרדי ממשלה שלא יעברו לירושלים בפרק הזמן שייקבע – בלי שיפוצים, איסור על רכישת ריהוט ותשלום דמי שכירות כפולים (דהיינו תשלום ארנונה לירושלים בכל מקרה). הסקנציות הללו, כך מקווים, יובילו הלכה למעשה את משרדי הממשלה השונים לירושלים, כפי שקבוע בחוק.

ולמרות זאת, סגן ראש העיר יוסי חביליו, שמשמש כיו"ר המינהלת העירונית להעברת משרדי הממשלה לירושלים, מצנן את ההתלהבות וטוען כי ההחלטה האחרונה שהתקבלה רעה מאוד, ולא רק שההצעה הזו תתמוסס, "היא-היא החומר הממיס", כך לדבריו.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


"אני מתנגד להצעת המחליטים במתכונתה הנוכחית", מדגיש חביליו בשיחה עם "כך העיר". "זאת לא הפעם הראשונה שאני רואה שרים עולים לירושלים לישיבת ממשלה, ואומרים כמה חשוב לחזק את עיר הבירה, ואז כשהמצלמות כבות – הם מפנים לה את הגב בדרכם חזרה לכביש 1. יש כיום כ-112 משרדים ויחידות ממשלה שמצפצפים על החוק ולא עולים לעיר הבירה. הנזק שבהצעה הזו רב מהתועלת. היא אפילו לא מס שפתיים, אלא ממש אחיזת עיניים. היא מייתרת בהינף קולמוס מאות שעות של דיוני ועדות חריגים שהתקיימו מ-2007 ועד היום, כאשר היא מאפשרת גם ליחידות אשר בקשתן לא לעבור לירושלים סורבה בעבר – לדון שוב בבקשה חוזרת".

עוד טוען חביליו כי "ההחלטה הזו מנותקת מאפשרויות הנדל"ן בעיר, ולמעשה נותנת למשרדי ויחידות הממשלה עוד מינימום 10 שנות דחייה, וזאת לכל הפחות עד שתוכניות הבינוי של מינהל הדיור הממשלתי יצאו אל הפועל ויבשילו. יותר מכך, ההצעה הזו לא חוסמת את הדלת המסתובבת שמאפשרת ליחידות להתחמק ממעבר לבירה, והיא אף מעניקה פטור קבוע מעלייה לירושלים ליחידות שקיבלו בעבר פטור זמני, גם כאשר מדובר ביחידית בעלות ערך סגולי לירושלים, וגם אם הפטור נוגד החלטות ממשלה מפורשות קודמות".

"ההצעה הזו קודמה למרות החורים הגדולים שבה, ומבלי להיוועץ עם הגורמים המומחים שמעורים בפרטים", מסכם חביליו את טענותיו. "כך לא נראית החלטה שיש כוונה לתרגם גם למעשים. היא נראית כמו עוד החלטה מני רבות שהתקבלו בנושא לאורך השנים – ולא הובילו לשום שינוי מהותי בשטח. לצערי, כל עוד אין סנקציות משמעותיות יותר כנגד משרדי ממשלה סרבנים ויחידות הממרות החלטות קודמות, נמשיך לראות חלק גדול ממשרדי ויחידות הממשלה יושבים בתל אביב והמרכז".


זאב אלקין (צילום: לע''מ)

זאב אלקין (צילום: לע"מ)


ממשרד ירושלים ומורשת, שהיה זה שהוביל להחלת הסנקציות, נמסר בתגובה: "משרד ירושלים ומורשת בהובלת השר זאב אלקין הוביל לאישור החלטת הממשלה חסרת התקדים שהתקבלה ביום ראשון. ההחלטה מעניקה לראשונה כלים אפקטיביים לאכיפת מעבר היחידות לירושלים. לראשונה, נקבע סד זמנים קצוב לפיו תוך 180 ימים תתקבל תוכנית מעבר לכלל היחידות השוכנות מחוץ לירושלים הכוללת מועד קצוב למעבר היחידה ואיתור מבנים קיימים ועתידים בעיר. שנית, ההחלטה מתירה לוועדת החריגים לדון גם בפטורים שניתנו בעבר במידה וחל שינוי בנסיבות ביחידה המבקשת. בחודשים האחרונים המשרד פעל בנחישות ומקצועיות והוביל לקונצנזוס רחב סביב ההחלטה. משרד ירושלים ומורשת ממשיך לקדם את מעמדה של ירושלים כעיר ממשל ופועל בנחישות לפיתוח והתפתחות העיר בתחומים רבים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר