מצפה נפתוח (צילום: ענת כהן יח"צ)
מצפה נפתוח (צילום: ענת כהן יח"צ)

אתר מי נפתוח מקבל הכרה רשמית כשמורת טבע

שר האוצר משה כחלון, שחתם השבוע על הצו המכריז על שמורת הטבע מי נפתוח, שבה תוכננו להיבנות פרויקטי נדל"ן: "אין דרך בטוחה יותר ומוחלטת יותר מלהגן על שטח מאשר להגדירו כשמורת טבע"

פורסם בתאריך: 9.7.17 08:30

שמורת הטבע מי נפתוח מקבלת הכרה רשמית כשמורת טבע משר האוצר משה כחלון. כחלון חתם בימים האחרונים על צווי הכרזה של ארבעה גנים לאומיים ושמורות טבע חדשים, המצטרפים לחמישה גנים לאומיים ושמורות עליהם חתם במהלך חודש יוני. אחת משמורות הטבע היא שמורת טבע מי נפתוח  – השמורה ממוקמת מצפון לכניסה הראשית לירושלים, בקרבת שכונות גבעת שאול ורוממה, ובמפגש עם כביש 1 לכיוון ים המלח. בתחום השמורה נמצא מעיין ניקבה, טרסות ובוסתנים היורדים בגיא קצר ותלול מן המבוא המערבי של העיר ירושלים לעבר נחל שורק. במסגרת התכנית, ישוחזרו מבנים של הכפר הערבי ליפתא.

 

מדריך העסקים הגדול של ירושלים

אייסלנד – עולם מהפנט של קרח

תחרויות ההוקי של המכביה פתוחות לקהל הרחב 

האם מצפה נפתוח יוכרז כפארק טבע ומורשת 

כזכור, לפני יותר משנה הוגשו כ־12 אלף התנגדויות של תושבי ירושלים ופעילי איכות סביבה וטבע נגד תוכנית נדל"ן הכוללת מאות יחידות דיור במצפה נפתוח. אל המאבק הצטרפה גם עיריית ירושלים, וזאת לצד גופים אחרים כמו החברה להגנת הטבע. ברקת הביע אז את תמיכתו המלאה בתוכנית, שנועדה למעשה למנוע מלקדם פרויקטים אחרים של נדל"ן במקום, ולעגן את מעמדו של המתחם כפארק טבע. בעקבות המאבק תוכניות הנדל"ן הנוכחיות נדחו והוחזרו לוועדות התכנון.

משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שר האוצר משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 

שר האוצר ויושב ראש כולנו משה כחלון: "ההחלטה להכריז על שמורות הטבע החדשות בכל רחבי הארץ תלווה אותנו עשרות שנים קדימה. אין דרך בטוחה יותר, וודאית יותר ומוחלטת יותר להגן על שטח מאשר להגדירו כשמורת טבע. משמעותה של ההחלטה היא שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות מהטבע, מבעלי החיים ומההסטוריה של המקומות המיוחדים הללו".

 

מצפה נפתוח (צילום: ענת כהן יח"צ)

מצפה נפתוח (צילום: ענת כהן יח"צ)

 

הכרזות החדשות על שמורת פארק הלס, גן לאומי ציפורי, שמורת ראש נחל מהר"ל ושמורת מי נפתוח (ליפתא) מצטרפות לחמישה גנים ושמורות נוספים, כאמור, שהוכרזו ע"י שר האוצר ופורסמו לאחרונה, בהם גן לאומי צבעי מכתש רמון, שמורת טבע קציר, הרחבה של שמורת טבע הר גיורא, הרחבה של גן לאומי הרי יהודה והרחבה של שמורת טבע להב דרום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר