הדמיית התוכנית להרחבת מתחם קניון מלחה (צילום הדמיה: משרד קלוקר-קלוקר-אפשטיין אדריכלים)
הדמיית התוכנית להרחבת מתחם קניון מלחה (צילום הדמיה: משרד קלוקר-קלוקר-אפשטיין אדריכלים)

שני מגדלים בני 18 קומות לתעסוקה ודיור מוגן: ההתרחבות של קניון מלחה

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה הבוקר, שלישי, את התוכנית להרחבת מתחם קניון מלחה, כולל מסחר בחזיתות. במסגרת ההרחבה יתווספו 12,700 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה ויוקמו שני מגדלים בני 18 קומות – האחד לתעסוקה והשני לטובת 300 יחידות דיור מוגן

פורסם בתאריך: 21.12.21 11:08

מתחם קניון מלחה (עזריאלי) מתרחב: הוועדה המחוזית לתכנון ירושלים אישרה הבוקר, שלישי, את הרחבת המתחם בהתאם לתוכנית שיזמה חברת עזריאלי. התוכנית שאושרה כוללת את הרחבת מבנה הקניון, בניית 2 מגדלים בני 18 קומות ועירוב שימושים – כאשר באחד מן המגדלים יוקמו 300 יחידות דיור מוגן.

מהוועדה המחוזית לתכנון ירושלים, בראשות עמיר שקד, נמסר כי "התוכנית שביוזמת חברת עזריאלי, כוללת את הרחבת מבנה הקניון ב-12,700 מ"ר של מסחר ותעסוקה וכן הקמת שני מגדלים בני 18 קומות שיוקמו על שטחי החניונים העליים של הקניון: מגדל אחד ישמש למסחר ותעסוקה, ובמגדל השני יוקמו 300 יחידות דיור מוגן ומבנה ציבור עבור אוכלוסיית בני הגיל השלישי".

יש לציין כי במסגרת ההרחבה אושר מסחר בחזיתות הקניון בהיקף של 8,300 מ"ר, ובכך תתאפשר גישה קלה למסחר על הרחוב ללא צורך בכניסה לקניון. סך כל תוספת הבינוי לפי התוכנית שאושרה – 90,000 מ"ר. התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים קולקר-קולקר-אפשטיין.


הדמיית התוכנית להרחבת מתחם קניון מלחה (צילום הדמיה: משרד קלוקר-קלוקר-אפשטיין אדריכלים)

הדמיית התוכנית להרחבת מתחם קניון מלחה (צילום הדמיה: משרד קלוקר-קלוקר-אפשטיין אדריכלים)


"מדיניות זו תואמת את הגישה של העצמת היקפי הבינוי ועירוב השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ותחבורה הציבורית בכללותה", נמסר מהוועדה המחוזית. "אזור מלחה עתיד להיות אחד ממוקדי התחבורה הציבורית המשמעותיים בעיר וישולבו בו מספר קווי רכבת קלה ותחנת רכבת כבדה. כמו כן, התוכנית שמה דגש על שיפור המרחב הציבורי – ביטול שטחי חניה עיליים לטובת יצירת טיילת וכיכר כניסה לקניון, שילוב תקדימי בקניון של חזיתות מסחריות הפונות אל הרחובות על מנת ליצור חזית עיונית פעילה. כן מוצע פיתוח ושדרוג של גן פתוח הצמוד לקניון ובו שרידים ארכיאולוגיים".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "תוספת התעסוקה ודיור מוגן במתחם, מהווים מימוש הלכה למעשה של תפיסת עירוב השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ולחיזוק תעסוקה איכותית בעיר. כמו כן, התוכנית מהווה עידוד משמעותי להמשך הפיתוח הכלכלי של ירושלים ולתוספת תעסוקה איכותית הנשענת על מערכת הסעת המונים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר