מומי דהאן (צילום: באדיבות בית"ר נורדיה)
מומי דהאן (צילום: באדיבות בית"ר נורדיה)

נפרדים מ-2021: האמונה בירושלים מחזיקה אותנו

ענף התיירות ספג מכה אנושה בשנה האחרונה. עם קצת רצון טוב אפשר יהיה לצאת מזה. מומי דהאן, בעלי מלון אלדן, מסכם את השנה הקשה בתיירות ומבטיח שהוא לא מרים ידיים

פורסם בתאריך: 1.1.22 19:09

כדי לסכם את שנת 2021, בתור בעלי מלון בירושלים, צריך לכתוב ספר שלם. סיכום כזה אי אפשר לנתק מהשנה שקדמה ל-2021, וגם לא מהשנה שתבוא עלינו לטובה בעזרת השם.

בשנת 2021 כמעט ולא ראינו תיירים, ובעיקר אירחנו תיירות פנים שמגיעה בסופי שבוע לביקור בירושלים. עסק בריא מבוסס על מנהלים ועובדים, שרואים את מקום עבודתם, וזו החוויה שעברנו ב-2021.

בניגוד לשנה שעברה, 2020, בשנה הזו לא יצאו עובדים לחל"ת, והם היו מאוד משמעותיים בכל התחומים – הם נרתמים לעבוד בכל אגף שנדרש, בכל שעה שצריך ובכל דרך לעזור כדי לבית שלהם לשרוד. גם הם מאמינים שיגיעו ימים טובים. עובדים נאמנים הינם נכס.

לא ניכנס לדיון רפואי או פוליטי על השאלה האם לסגור את השמיים או לא? מה שצריך זה להסתכל על השנה שחלפה ולהסיק מסקנות, שיחזקו את המלונאים כדי שנשרוד למען ירושלים.
עברנו שנה מאתגרת מבחינת היכולת לאלתר, ליזום וליצור יש מאין. אמנם ניתנו מענקים ממשלתיים, שאצלי לא כיסו אפילו שליש מההוצאות הקבועות, אבל חייבים גופים נוספים שיירתמו להצלת הענף – לדוגמא הנחות במיסים העירוניים, גמישות בתהליכי רישוי, כנסים ואירועים של משרדי ממשלה בירושלים, עידוד תיירות פנים ומבצעים אטרקטיביים לקהל הישראלי.

כל זה לא קרה כאן בשנת 2021.

בימי "צוק איתן" והסכינאות, נערכה ישיבה במשרד התיירות בראשות השר דאז יריב לוין, בהשתתפות בעלי מלונות בוטיק, בה הצגנו את הבעיות איתם מתמודד הענף. מה ששמענו שם – ‘אולי עבר זמנם של מלונות הבוטיק' – השאיר אותנו בהלם.

למרבה הצער, השנה שוב נאמרה אמירה דומה על ידי שרים בממשלה שבכלל אמרו לכלל עובדי ענף התיירות שהם צריכים להחליף מקצוע.

אז אני אני מודיע בגאווה לכולם – אנחנו נשארים בענף התיירות באמונה שהימים הטובים עוד לפנינו. בטח ובטח בעיר הכי יפה בעולם – ירושלים שלי.

 

 


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר