המתחזה ראמבוד נמדר (צילום: דוברות שב"כ)
המתחזה ראמבוד נמדר (צילום: דוברות שב"כ)

"תמורת 1,240 דולרים" – כתב אישום הוגש נגד תושבת ירושלים שגויסה למשימות ריגול

שב״כ חשף וסיכל פעילות איראנית לגיוס אזרחיות ישראליות עבור איראן - אחת החשודות בפרשה, תושבת ירושלים בת 50, עמדה בקשר עם המפעיל במשך כשנה וחצי עד למעצרה

פורסם בתאריך: 12.1.22 17:46

הותר לפרסום כי במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל להב 433 במשטרת ישראל, נחקר בשבועות האחרונים חשד לפיו מספר אזרחיות ישראליות, בהן תושבת ירושלים, גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל. במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי אלה קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות על קשרים אלה, ובהתאם הוגשו כתבי-אישום כנגד חלק מהחשודות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ל"כל העיר" נמסר כי "הפניה אל האזרחיות הישראליות נעשתה ברשת ה"פייסבוק", בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן בשם "ראמבוד נמדר". לבקשת "ראמבוד", נמשך הקשר בינו לבין החשודות באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". זאת, תוך שהוא נמנע, בשיחות צ'אט מצולמות שניהל עימן, מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת".

עוד נמסר כי "אחת החשודות בפרשה, תושבת ירושלים בת 50, עמדה בקשר עם "ראמבוד " במשך כשנה וחצי עד למעצרה. במסגרת הקשר העביר לה 1,240 דולרים אוסטרליים, קיבל ממנה פרטי מידע שונים, וביקש להשתתף עימה במיזמים עסקיים ומיזמי צדקה בישראל, אותם יממן".

יצוין כי במהלך החודש האחרון, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבי אישום חמורים כנגד המעורבים.

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי "תמים" לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עימו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות.

"במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים, שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני, זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקאים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר