חיים גבאי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים גבאי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מנכ"ל הגיחון מתחייב: "הציבור בירושלים יכול לישון בשקט, אין טעות בחשבון המים"

סערת חשבונות המים המנופחים - בראיון עם "כל העיר" מסביר מנכ"ל הגיחון כי ההבדל היחיד בחשבונות המים הוא שינוי באופן כתיבתם ומבטיח לבדוק אישית כל פנייה שתשלחו אליו. אז הנה, תרשמו את המייל: [email protected]

פורסם בתאריך: 13.1.22 14:25

מנכ"ל תאגיד הגיחון, חיים גבאי, מתחייב בראיון ל"כל העיר" שהוא באופן אישי יבדוק כל תלונה שלכם, אם תוגש כזו, הנוגעת לגובה חשבון המים. אבל לפני כן, לגבאי חשוב להסביר: "אין סיבה באמת לתלונה, או לאיזשהו חשש. אף תושב בירושלים לא משלם שקל אחד יותר מכפי שהוא אמור לשלם. כולם משלמים וישלמו בדיוק לפי צריכת המים שלהם. הציבור בירושלים יכול וצריך לישון בשקט, אין טעות בחשבון המים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


גבאי, בן 50, מתגורר בשכונת רמת בית הכרם, נכנס רק לפני כחודשיים וחצי לתפקיד מנכ"ל תאגיד הגיחון, וכבר פרצה הסערה המדוברת, שמעלה טענות לחשבונות מים מנופחים עם חריגות גבוהות. מאות תלונות הגיעו בשבועות האחרונים למשרדי הגיחון – כולן עוסקות בחשבונות בהם פורטו חריגות גבוהות בצריכה. אבל לגבאי יש מסר חד משמעי: ראשית, אמון הציבור בגיחון חשוב לו מאוד, ושנית, אין לדבריו טעויות בחשבונות המים של תושבי ירושלים ואין שגיאות בתיאורי החריגות.

"אני באופן אישי אחראי לכך", הוא חוזר ואומר כמה פעמים ל"כל העיר", "אני באופן אישי מבקש מעובדי הגיחון לבדוק יחד את החישוב שלפיו יוצאים החשבונות לתושבי העיר. אני תמיד מבקש מכל עובדי הגיחון, בכל הדרגים, לשתף אותי במכתבי בירור שמגיעים, בכל תלונה, כל שאלה וכל פנייה".

אוקיי, אז אם כך, תן בבקשה מייל שהציבור יכול לפנות אליו כדי שאתה באופן אישי תעבור על מה שיישלח.
"הנה, בבקשה: [email protected]".

אתה תעבור אישית, כן?
"העובדים הכי בכירים בגיחון מונחים לשתף אותי, אני עובר מ-א' ועד ת'".

ובכל זאת, יש בשבועות האחרונים לחץ בקרב הציבור בירושלים, רחש ורעש, מה הסיפור – יש או אין טעויות בחשבונות המים של הציבור בירושלים?
"ודאי שלא. משלמים מה שצריכים, זה ודאי ובדוק".

***

"בסך הכל יש לדברים הסבר פשוט", משיב גבאי לשאלת "כל העיר" – כיצד בכלל פרצה בשבועות האחרונים הסערה הציבורית שהעלתה שלל טענות על חשבונות כביכול מנופחים? "ברשות המים, שהיא הרגולטור האחראי על הגיחון ועל תאגידי מים נוספים בארץ, הוחלט על מהלך שמייצר שקיפות גבוהה יותר מול הציבור. הוחלט לפרט בחשבון המים חריגות הקשורות בצריכה המשותפת של כל כתובת, בניין, אזור מגורים.

"המשמעות בפועל היא שינוי באופן כתיבת החשבונות: עד למועד ההחלטה פורטו בחשבונות רק חריגות צריכה מעל 30 קוב לדייר. וכעת אנו מפרטים חריגה של מעל 9 קוב לכל הדיירים ביחד, צריכה משותפת.

"זהו הבדל עצום בפירוט של כל חשבון. הרי אם עד כה הופיעה הערה כלשהי בחשבונות רק כשדייר חורג ב-30 קוב, כעת מספיק שכולם יחד חורגים רק ב-9 קוב, וכבר תופיע הערה בחשבון על חריגה. זה מייצר כביכול הבדל של אלפי אחוזים בנתונים".

אז להבין מזה שהשינוי הוא רק באופן כתיבת ופירוט החשבונות ולא בגובה התשלום בפועל?
"חד משמעית. בדיוק. תראה, קיבלנו הרבה טלפונים בשבועות האחרונים מאז שיצאו החשבונות עם הפירוט החדש. אני יכול לתת את כל הנתונים לגבי מי שפנו אלינו".

מה הם הנתונים?
"כך: 42 אחוז מהפונים, התרשמו שיש טעות – בדרך כלל זה לאחר שנתקלו בשיח שהתעורר ברשתות החברתיות ובסיסו בהתרשמות מוטעית. לאחר שאנשים דיברו אתנו ובדקנו את פנייתם, הובהר שאין טעות בחשבון וכל הנתונים בדוקים ומדויקים".

ומה עם עוד 58 אחוזים מהפניות?
"זה מתחלק כך – במקרים של עוד 23 אחוזים מהפונים אכן התברר שהיתה צריכה משותפת גבוהה יותר. זה יכול לקרות בגלל פיצוץ צינור, או שימוש חריג בברז כיבוי וכדומה. הנקודה החשובה שהובהרה בתום בדיקה היא שהתגלה לפונים שאין טעויות ואכן נעשתה צריכה משותפת גבוהה יותר.

"לגבי 35 האחוזים הנותרים – אלה בדיוק המקרים שציינתי קודם: היה שינוי בפירוט החשבון, לאחר שרשות המים החליטה על העלאת שקיפות מול הציבור, אך בפועל לא היה שינוי בגובה התשלום. הוסבר לפונים שלמעשה התשלום זהה לחשבונות קודמים, ואם היינו מוציאים חשבון שהיה מפורט לפי השיטה הישנה, אז הכל היה נראה בדיוק אותו הדבר".

 

 

למה בכלל רשות המים, הרגולטור, החליטה לשנות את אופן הפירוט בחשבון?
"ההחלטה הזו היא צעד שנועד לייצר יותר שקיפות מול הציבור. פשוט מאוד – שכל אחד יוכל לראות בוודאות שינויים, חריגות, ולו הקטנות ביותר, בצריכה המשותפת".

***

גבאי מרבה להדגיש במהלך השיחה עמו כי תפקידו של תאגיד הגיחון הוא לשרת את הציבור. "זה מה שאנחנו עושים", הוא אומר, "נותני שירות, בודקים, מתקנים כשצריך, השירות לציבור הוא מעל הכל".

בימים האחרונים השתמע באוזניים מסוימות שאתם מתריסים ומתגרים בציבור להגיש תביעות שייפלו.
"זה פשוט לא נכון. ממש לא כך, וצר לי על הפרסומים הללו. הגיחון מסביר דבר פשוט – אין טעויות בחשבונות, הכל נבדק. הציבור חשוב לנו, ולכן אנו מדגישים: מי שיתבע, יפסיד את התביעה; ולמענו – למען הזמן היקר שלו, למען הכסף שיוציא אולי על תביעה – עדיף לו להימנע מתביעה בנושא הזה, מפני שאין פה טעות. יש פה בסך הכל חשבון שנכתב באופן שמפורט אחרת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ידידי אני ישן יופי

    תאמין לי אם אני לא אשן בשקט זה לא יהיה מחשבון המים. קצת פרופורציות

  2. נגד הגיחון

    ישנן תלונות רבות וצודקות אודות התנהלות שערורייתית לגבי "הצריכה המשותפת " . רבים חויבו.בסכומי עתק בגלל שכנים שגנבו מים לגינתם הפרטית . כל שאר השכנים התלוננו ובגיחון טענו שאינם.מתערבים בסיכסוכי שכנים . היו ויהיו תביעות ייצוגיות ומרי תשלומים על היתעלמות וחוסר מענה הולם בעירייה ובגיחון .לכן עוד יהיו הפגנות ומחאות
    ונידאג שיוחלפו בבחירות הבאות כל בעלי התפקידים
    שכשלו .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר