כוחות משטרה וכבאות והצלה בזירה בבוכרים (צילומים: דוברות המשטרה, כבאות והצלה ירושלים)
כוחות משטרה וכבאות והצלה בזירה בבוכרים (צילומים: דוברות המשטרה, כבאות והצלה ירושלים)

אירוע דליפת גז בבוכרים: התושבים חזרו לבתיהם רק אחרי חצות

צובר הגז הדולף הוחלף בסמוך לחצות הלילה, ורק לאחר מכן הורשו תושבי רחוב מוסאיוף וחלק מתושבי הרחובות הסמוכים לחזור לבתיהם. את הערב הם העבירו במלון שסידרה להם עיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 17.1.22 08:29

לאחר 12 שעות עבודה אינטנסיביות – הסתיים אירוע דליפת צובר הגז ברחוב מוסאיוף שבשכונת הבוכרים. הצובר הדולף הוחלף בסמוך לחצות הלילה, ורק לאחר מכן הורשו עשרות משפחות לחזור לבתיהם.

במשטרת ירושלים מסכמים הבוקר את האירוע ומוסרים: "אתמול (ראשון) בסביבות השעה 10:30 החלו מתקבלים דיווחים במוקד 100 של מחוז ירושלים במשטרה על אודות ריח חריף של גז בבנייני מגורים בשכונת הבוכרים בירושלים. אל המקום הוזעקו כוחות משטרה וגורמי החירום וההצלה שאיתרו את מקור הדליפה בצובר גז הממוקם בלב שכונת המגורים, והחלו בפעולות ראשוניות שכללו סגירת זירה שכללה את הרחוב שלמה מוסאיוף וקטעי רחוב סמוכים, הרחקת סקרנים וטיפול ראשוני במקור הדליפה על ידי כבאות והצלה".

במשטרה מציינים כי "בתום הערכת מצב שקיים סגן מפקד מרחב ציון של מחוז ירושלים, נצ"מ רונן עובדיה, יחד עם גורמי כבאות והצלה, העירייה ונוספים, הוחלט על פינוי מספר בנייני מגורים ומוסדות חינוך הנמצאים בסמיכות לזירת האירוע וחברת החשמל אף הפסיקה את אספקת החשמל למבנים הסמוכים על מנת למנוע סכנה. במשך שעות ארוכות פעלה המשטרה לשמירת זירת האירוע סגורה ומניעת מעבר של אזרחים שלא לצורך בכדי לאפשר לכוחות שפעלו בזירה לעסוק בטיפול באירוע ללא סיכון מיותר לחייהם וחיי ציבור התושבים. כמו כן, סייעו השוטרים לפינוי תושבים רבים המתגוררים בסמיכות למקום האירוע אל מבנים קהילתיים בשכונה והעניקו מענה לפניות שהתקבלו במוקד המשטרה לסיוע לאוכלוסיה מבוגרת המתגוררת במקום".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", המשטרה פתחה בחקירה לנסיבות המקרה והיא צפויה להימשך גם בימים הקרובים. "הלילה לאחר חצות", מוסיפים במשטרה, "פונה צובר הגז תוך נקיטת משנה זהירות רבה מהמקום ותושבי האזור הורשו לשוב לבתיהם".

 

 

כאמור, האירוע טופל גם על ידי גורמי עיריית ירושלים אשר סייעו לתושבים שפונו מבתיהם. מעיריית ירושלים נמסר כי "ראש העיר משה ליאון הורה לצוותי העירייה להתערב, וביקש לפקח אישית על הטיפול בתושבי השכונה. בתחילה, כשהיה נראה כי הנה תיכף והתקלה באה אל פתרונה, הורה ראש העיר ליאון למנהל הקהילתי בוכרים לפתוח את שעריו במתן מענה ראשוני לתושבי וילדי השכונה. אל המקום הובאו ארוחות, פיצות, שמיכות חמות וציוד רב. בנוסף, תוגברה המשחקייה המקומית כדי לאפשר לילדים שעות הנאה ושעשוע, בזמן שהמבוגרים מנסים להתארגן ולסדר את עצמם, עד לסיום התקלה והוראת כוחות הביטחון שאפשר לחזור למקום".

בעירייה ממשיכים ומספרים כי "בשעות אחר הצהריים התברר שהתקלה רחוקה מלהיפתר. בשל כך הורה ראש העיר ליאון לראש מנהל הרווחה גיל ריבוש להוציא מידית מהשכונה את כל 30 המשפחות ולשכן אותן במלון בעיר, עד לסילוק המפגע".

"תושבי השכונה הודו לראש העיר משה ליאון, לצוות העירייה ולאנשי המנהל הקהילתי בוכרים על הטיפול המסור והרציף, לאורך כך שעות היום", נמסר עוד מהעירייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר