פעילות משטרת ירושלים בשייח ג'ראח, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)
פעילות משטרת ירושלים בשייח ג'ראח, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)

במהלך הלילה: הושלם פינוי משפחת סאלחייה מהשטח בשייח ג'ראח

בשעה 3 לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה וימ"מ על בית המשפחה ובהתאם לצו הפינוי, שאושר גם על ידי בית המשפט המחוזי, פינו את בני המשפחה שהתבצרו במקום מאז יום שני. מספר בני משפחה נעצרו

פורסם בתאריך: 19.1.22 08:06

בשעה 3:00 לפנות בוקר הלילה (בין שלישי לרביעי) פרצו כוחות משטרה ומג"ב אל שטח בית משפחת סאלחייה בשייח ג'ראח והשלימו את פינוי השטח, זאת בהתאם לצו פינוי הוצאה לפועל לקרקע, במהלך שאושר גם על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים.

פעילי שמאל שנכחו במקום מסרו במהלך הלילה כי "המשטרה הגיעה בכוחות גדולים ב-3 בבוקר, השתמשה ברימוני הלם והוציאה את בני המשפחה ועצרה את כל הגברים. אנחנו לא יודעים כרגע מה מספר העצורים ומי בדיוק עצור. גידרו את כל המקום ומרחיקים משם את כולם. לא נותנים לאף אחד להיכנס".

עוד הוסיפו פעילי השמאל: "נצפו במקום בולדוזרים ונראה שמתוכננת/מתקיימת הריסה".

בהודעה משותפת שהוציאו עיריית ירושלים ומשטרת ירושלים נמסר: "במהלך הלילה המשטרה סייעה לעיריית ירושלים בהשלמת מימוש צו פינוי הוצל"פ לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017. מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד לטובת תושבי השכונה ומזרח העיר".


פעילות משטרת ירושלים הלילה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות משטרת ירושלים הלילה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)


"כזכור", נמסר בהודעה המשותפת, "שלשום בוצע פינוי של חלק מהקרקע והלילה נמשכה הפעילות, כשפונו מהמבנה אנשים שהתבצרו ושהו בו בניגוד לחוק. כמו כן, חלקם נעצרו לחקירה בחשד להפרת צו בימ״ש, התבצרות אלימה והפרת הסדר הציבורי. לאחר הוצאת האנשים מהמקום, הושלם הליך פינוי המבנה והקרקע ע״י גורמי העירייה".



בהודעה המשותפת מדגישים בעירייה ובמשטרה כי "הפעילות בוצעה במטרה לממש את הצו השיפוטי שניתן ע"י בית המשפט, באמצעות משטרת ישראל נציגי עיריית ירושלים ובשיתוף גורמי הרווחה, זאת בתום היערכות ואישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים. כבר לפני כשנה הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט".


פעילות עיריית ירושלים הלילה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות עיריית ירושלים הלילה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)


מקבוצת 'free Jerusalem' שליוותה את בני משפחת סאלחייה במאבקה נמסר: "‏פינוי משפחת סאלחייה, באלימות קשה, תוך מעצר של המשפחה ופעילים במקום, הוא עליית מדרגה במדיניות הכיבוש והנישול של פלסטינים מביתהם. הוא קרה ב-3 בלילה בדיוק בשביל שלא נהיה שם: הפעילים, התקשורת, העולם. בדיוק בשביל שלא יראו להם את הכיבוש, את הגזענות ואת הנישול. זה לא יעזור להם. את העוול הזה אי אפשר להסתיר".

 

 

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) מסר בתגובה: "השלמת הפינוי הבוקר של הפולשים שבנו ללא היתר את ביתם בנכס העירוני בשכונת שמעון הצדיק, היא הוכחה לכך שלמשטרת ישראל יש את היכולת לפעול בכל מקום ברחבי העיר לשם החלת הריבונות ואכיפת החוק, גם במקרים שבהם יש לחץ ערבי ולחץ בינלאומי למנוע את הפעולה המשטרתית שהכרחית להמשך משילות שלטון החוק. אני מודה לממ"ז ירושלים דורון תורג'מן על שלקח את הביצוע על כתפיו והשיב לעיריית ירושלים את נכסיה. אין ספק שראש העירייה משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי מסמלים בנחישותם להשלים את הפינוי, את השינוי המיוחל בעיריית ירושלים, זאת לאחר עשור שנים של רפיסות והססנות מצידו של ניר ברקת ראש העירייה הקודם, אשר ברח מכל מאבק של החלת ריבונות ומשילות במזרח העיר. הפינוי של משפחת סאלחיה, מצטרף לשרשרת הצלחות והישגים באזור מזרח העיר בכלל ושמעון הצדיק בפרט, הישגים שמשדרים לתושבי מזרח העיר, שאין מקום לפשרנות והססנות בכל האמור לשמירה על נכסי העירייה בד בבד עם השקעות אדירות מצד העירייה בפיתוח תשתיות במזרח ירושלים. אנו בהנהלת העירייה נוודא שהמגמה החיובית הזו תימשך ואף תתעצם".

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מוסרת: "גם הריסת "חומש" היא אכיפת החוק ועל פי דין יש לפרק עוד יותר ממאה מאחזים בלתי חוקיים, אבל אין "לחגוג" סילוק משפחה מביתה. "אכיפת החוק" במקרה זה הוא שם כיסוי לגזענות בוטה ומצמררת על ידי אנשים שכל פועלם מנוגד לערכי המדינה ודוחה. להבדיל מכל הפולשים בגדה, תושבי ירושלים הערבים חיים בה כבר דורות ומדינת ישראל מפרה חוק כשהיא עוקרת אותם. טוב שהעירייה סוף כל סוף ממלאת את חובותיה בונה מוסדות ציבור עבור הפלסטינים אבל אסור לה להרוס בתים אלא במקרים קיצוניים ביותר, וזה שקרה הלילה אינו אחד מהם, וההריסה היא מזעזעת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מזי

    הרייך הציוני
    מתביישת בחוקים הגזענים של המדינה
    סאדיזם לשמו בשיא החורף
    המשטרה האימפוטנטית קמה לתחייה כשמדובר בהפעלת חוקי הגזע.
    איזה גועל!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר