מורדות משואה, שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)
שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)

ניצחון לירוקים ולגן החיות: נדחתה התוכנית לבנייה במורדות משואה דרום

אחרי שנים של מאבקים ומאות התנגדיות מצד עמותת תנו לחיות לחיות, ארגוני ירוקים ותושבי גבעת משואה - נדחתה התוכנית להקמת שכונה חדשה במורדות גבעת משואה - מעל לגן החיות התנ"כי. בוועדה המחוזית לתכנון מצננים את ההתלהבות ומוסרים: "הוועדה החליטה כי בשל הזמן הרב שחלף משלב תחילת קידום התוכנית יש לתכנן אותה שוב"

פורסם בתאריך: 25.1.22 13:47

בשורה משמחת לגן החיות התנ"כי ולתושבי גבעת משואה – הוועדה לדיור לאומי החליטה הבוקר (שלישי) לדחות את התוכנית להקמת שכונה חדשה בת מאות יחידות דיור במורדות גבעת משואה דרום – בשטח שגובל בגן החיות התנ"כי.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" בשנתיים האחרונות, לתוכנית הבנייה הוגשו התנגדויות רבות – מצד ארגוני הירוקים ובעיקר מצד ועל הפעולה של התושבים שקיבל חיזוק גדול מעמותת תנו לחיות לחיות, שטענה כי התוכנית תפגע אנושות בחיות שנמצאות בגן החיות התנ"כי.

למרות מאות ההתנגדויות וההפגנות כנגד התוכנית – היא אושרה בוועדה המקומית לתכנון וכך גם בוועדה המחוזית לתכנון. יחד עם זאת, בוועד הפעולה של תושבי גבעת משואה ובעמותת תנו לחיות לחיות לא ויתרו ובעזרת עורכי הדין גלעד ברנע ויוסי וולפסון הצליחו להוביל לדחיית התוכנית רגע לפני שהיא יוצאת אל הפועל.

מארגוני הירוקים נמסר ל"כל העיר": "הוועדה לדיור לאומי החליטה לדחות תכנית שהוגשה על ידי הרשות לפיתוח ירושלים להקמת שכונה חדשה על המדרונות שבין גבעת משואה לבין גן החיות – על אחת ה'לשונות' של שטחים פתוחים שיוצאות מאגן עמק רפאים. מדובר בתכנית שאושרה כבר שלוש פעמים בעבר, כשבכל פעם החלטת הוועדה בוטלה על ידי בית המשפט. כמובן, כמו כל תיק תכנון ובניה, הוא עוד עלול לקום לתחייה שוב – אבל החומר הקיים ישרת אותנו גם בעתיד".

עוד נמסר: "מי שהובילו את ההתנגדות בתיק הזה הם ועד הפעולה של תושבי גבעת משואה, שאותם ייצג עורך הדין גלעד ברנע".

בוועד הפועלה של גבעת משואה בירכו על דחיית התוכנית, ובהודעה ששלחו לתושבים נמסר: "בשם כולנו אנו מברכים את עורכי הדין גלעד ברנע ויוסי וולפסון (מטעם עמותת תנו לחיות לחיות, ר"ג), שעשו עבודה מעולה ושוב ושוב הציגו למדינה את העוול שבבנייה הצמודה לגן החיות, ואת ההכרח להגן על חיות שהן בסכנת הכחדה חמורה עולמית. הלוואי ששאר תוכניות הבנייה האימתניות שגורמות נזק לטבע לדורי דורות יבוטלו וישונו לתיכנון בר קיימא".

נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת-קיימא, מוסרת: "ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא מברכים על החלטת הוועדה לדיור לאומי לדחות את התכנית לבנייה במורדות משואה. ההחלטה גם תואמת את מדיניות עיריית ירושלים בנושא התמודדות עם משבר האקלים, שיש להימנע ככל הניתן מפגיעה במשאבי טבע ובחורש קיים, כמו גם להשתמש בשטחים תלולים מסוג מורדות משואה, לניקוז הנגר העילי, שהופך מסוכן משנה לשנה, ככל שאירועי מזג האויר קיצוניים יותר. לקידום עירוניות מקיימת, יש לקדם פיתוח בתוך גבולות הבינוי הקיימים, כדי שיחידות דיור עתידיות בעיר ישורתו על ידי מערך הסעת ההמונים".

מנגד, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים מצננים את ההתלהבות של המתנגדים לתוכנית ומסבירים כי הוועדה לדיור לאומי לא דחתה את התוכנית לגמרי, אלא ביקשה להכין תוכנית חדשה שתואמת את המדיניות הנוכחית לבנייה – זאת אומרת יותר ציפוף ממה שהוצע במקור, וזאת בשל מספר השנים שחלפו מאז נערכה התוכנית. מהוועדה המחוזית נמסר: "הוועדה החליטה כי בשל הזמן הרב שחלף משלב תחילת קידום התוכנית, אשר הציעה כ-5 יחידות דיור לדונם, יש לתכנן אותה שוב ולהכין חלופה ראויה ובצפיפות משמעותית של כ-20 יחידות דיור לדונם. התוכנית החדשה תתאים למדיניות הוועדה ולמדיניות הארצית לקרקעות המיועדות לפיתוח עירוני בכלל ובפרט בקרקעות מדינה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    מציע לחבר את רמות לגבעת זאב, ולמבשרת ציון.
    יש שם שטחים שאינם חורש שחשוב לעיר.
    בטוח אפשר להרחיב את ירושלים במקומות שאין בהם טבע, רק להתאמץ יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר