אילוסטרציה של פעילות עסקית באינטרנט (משמאל), ירושלים (צילומים: אילוסטרציה website design, photo REDPIXEL-Depositphotos, ארנון בוסאני)
אילוסטרציה של פעילות עסקית באינטרנט (משמאל), ירושלים (צילומים: אילוסטרציה website design, photo REDPIXEL-Depositphotos, ארנון בוסאני)

מתקדמים לדיגיטל: הפרויקט המיוחד למען העסקים הירושלמים

רוצים להקים אתר אינטרנט לעסק? להתקדם לעולם הדיגיטל? בפרויקט מיוחד של עיריית ירושלים, סטודנטים מהמכללה להנדסה ומהמרכז האקדמי לב יסייעו לכם

פורסם בתאריך: 17.2.22 17:59

העולם הדיגיטלי הולך ופורץ לעוד ועוד תחומים בחיי היום-יום עד כדי שנדמה שאם אין לכם פלטפורמה דיגיטלית כזו או אחרת אתם פשוט לא קיימים. הנושא הזה קיבל חיזוק רציני עם התפרצות נגיף הקורונה לחיינו – הסגרים, הריחוק החברתי והתווים השונים הובילו רבים להבנה שהם חייבים להתקדם לעולם הדיגיטלי.

כדי לסייע לאלו שעוד נותרו מאחור, יזמה עיריית ירושלים את פרויקט 'ירושלים של דיגיטל', שבו סטודנטים ממכללת עזריאלי להנדסה ומהמרכז האקדמי לב יסייעו בבניית אתרי אינטרנט לעסקים בירושלים, וזאת באמצעות פלטפורמת Wobily לניהול אתרים.

גורמים בכיכר ספרא מספרים כי "התגלה פער בין מספר העסקים הפועלים בירושלים לבין מספר אתרי האינטרנט הקיימים בפועל. על כן הוחלט על החלת הפרויקט, שמשמעותו הקמת חנויות אינטרנט או אתרי תדמית לעסקים בעיר".

כאמור, במסגרת הפרויקט יחברו סטודנטים לבעלי העסקים הירושלמים נטולי אתרי אינטרנט ויסייעו להם בהקמת אתר עסקי. הסטודנטים, אשר חלקם לומדים תעשייה וניהול במכללת עזריאלי וחלקם מינהל עסקים במרכז האקדמי לב, ילוו את בעלי העסקים גם בתהליך השיווקי של האתר למשך סמסטר אחד.

"כחלק מההבנה שרוב בעלי העסקים נרתעים וחוששים מניהול אתר אינטרנט, יצא האגף לקידום עסקים בקול קורא, על מנת להנגיש פלטפורמה נוחה וקלה שבעלי העסקים יוכלו לתפעל אותה בקלות", מציינים בעיריית ירושלים. "בקול קורא נבחרה פלטפורמת Wobily, שנמצאה המתאימה ביותר לשם כך. כדי לאפשר לבעל העסק 'נחיתה רכה' בעולם הדיגיטלי, בעלי העסקים יהיו זכאים לחצי שנה ראשונה ללא עלות בהקמת האתר ובהפעלתו".

יש לציין כי בפרויקט הדיגיטל העסקי ישתתפו למעלה מ-50 בעלי עסקים ברחבי ירושלים ממגוון תחומים – חנות לכיסויי ראש, מכון ייעוץ זוגי ואישי, חברת קייטרינג ומדריך טיולים ומורה דרך.

הפרויקט הדיגיטלי הוא המשכו של דחיפה עירונית להקמת אתרים לעסקים ירושלמים. לדברי גורמים בעירייה, "במהלך השנה שעברה הוקמו כ-40 אתרי אינטרנט לעסקים, ונכון להיום כ-70 אחוז מהם עדיין פעילים".

"עסקים דיגיטליים מרוויחים יותר", אומר בנחרצות ראש העיר משה ליאון בהתייחסו לפרויקט. "יוזמה יוצאת דופן זו, שמובילה עיריית ירושלים, יחד עם המוסדות האקדמיים בעיר, תצעיד את העסקים בעיר קדימה. תאיץ את הפעילות, תגדיל רווחיות ותשפר את מעמד העסקים הירושלמיים ומצבם הכלכלי בסביבה המשתנה. העסקים מהווים את עמוד השידרה של הבירה ותורמים לחוסנה הכלכלי. אנחנו כאן עבור בעלי העסקים ולצידם".

 

 

כאמור, הפרויקט הוא משותף לעיריית ירושלים ולמוסדות האקדמיים לב ועזריאלי להנדסה. סגן נשיאה ומנכ"ל מכללת עזריאלי ד"ר רפי אבירם מוסיף: "פרויקט 'ירושלים של דיגיטל' מהווה הלכה למעשה מימוש חזונה של המכללה – יישום מעשי של לימודי ההנדסה לטובת הקהילה. ההשתתפות בפרויקט החשוב מהווה שלב נוסף בהכשרת הסטודנטים של המכללה למשרות מאתגרות בשוק העבודה מיד עם סיום לימודיהם".

ד"ר לביאה לוין, החוג למינהל עסקים במרכז האקדמי לב: "אופיו הדתי תורני של המרכז האקדמי לב, מתבטא בכך שלסטודנטים הלומדים בו יש שפה משותפת מול בעלי עסקים מהמגזר החרדי. עולם זהותי תרבותי משותף מאפשר לבצע טוב יותר את אפיון צרכיו של בעל העסק, והבנת חששותיו מהשתלבות במרחב הווירטואלי. דבר זה מקנה יתרון במימוש מטרותיו של הפרויקט בכל הנוגע לקידום עסקים בבעלות חרדית. עבור הסטודנטים, זהו רובד נוסף של ניסיון מעשי לקראת שילובם בשוק העבודה".

כאמור, הפלטפורמה שתהווה בית לאתרים העסקיים היא של חברת Wobily. המנכ"ל יוסי חביה מציין כי "חברת Wobily גאה לקחת חלק בפרויקט 'ירושלים של דיגיטל', פרויקט בו סטודנטים מקימים חנויות וירטואליות לבעלי עסקים מירושלים על גבי הפלטפורמה שלנו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר