(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

עשור של עשייה משותפת: הקשר המיוחד שנוצר בין משטרת שפט לניצולי השואה בפסגת זאב

דיווח על פריצה ל"הבית החם" לניצולי השואה בפסגת זאב הוביל לקשר מיוחד בין משטרת תחנת שפט לבין ניצולי השואה ומנהלת העמותה אינגה בוהז. השבוע ציינו שוטרי התחנה והניצולים את יום השואה הבינלאומי ובמקביל חגגו 10 שנים של שיתופי פעולה יומיומיים

פורסם בתאריך: 22.2.22 16:41

"הבית החם" לניצולי השואה בשכונת פסגת זאב מנוהל על ידי עמותת "נר יעקב" ועל ידי אינגה בוהז, גרמניה-נוצריה שעלתה לארץ מתוך מטרה להקדיש את חייה עבור ניצולי שואה יהודים שנפגעו במלחמת העולם השנייה. אינגה, שתוך זמן קצר קיבלה תעודת זהות ישראלית, החליטה להקים בשנת 1987 את עמותת "נר יעקב" – עמותה למען ניצולי שואה אותה כאמור היא מנהלת עד היום.

השבוע, לרגל יום השואה הבינלאומי שצוין ב-27.1.22 ונדחה בגלל מזג האוויר ונגיף הקורונה, ארגנה תחנת משטרת שפט במחוז ירושלים מפגש מרגש עם 25 ניצולים בקפה קפית. המפגש נערך כחלק משיתוף פעולה יומיומי שנמשך מזה כעשור ומובל על ידי מספר שוטרים, בהם רס"ב רפאל שלומוב, מ' מש"ק פסגת זאב מזרח-מערב בתחנת שפט, ורס"ב יפים פריצרט, מ' מש"ק פסגת זאב מרכז-צפון ושוטרים הקהילתיים.


(צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


ל"כל העיר" נמסר כי "הקשר בין העמותה לשוטרי תחנת שפט החל בעקבות דיווח של אינגה על כך ש'הבית החם' נפרץ. סיירים שהגיעו למקום הבינו כי מדובר בבית המשמש למפגשים של ניצולי שואה ובעזרת שוטרים קהילתיים נוצר קשר חם וקבוע עם המקום".

"עם הזמן הבנו עד כמה חשוב הקשר בינינו, כאשר הניצולים שמעולם לא היו בקשר עם המשטרה גילו שיש כאן משטרה אחרת, מכבדת, עוזרת ומאוד מעריכה", אומרים במשטרה ומוסיפים כי "כבר 10 שנים שאנחנו מציינים ביחד איתם את חגי ישראל וכמובן את יום השואה. כמו כן, אנחנו עורכים ביחד גם טקסים קהילתיים. למפגשים אלו ישנה חשיבות רבה עבור בני הנוער שמצטרפים לטקסים ושומעים את הסיפורים האישיים שלהם".

במשטרה מציינים כי "כחלק משיתופי הפעולה ביניהם, חניכי פרויקט מיל"ה ושוטרים מתחנת שפט מטפלים בגינה של 'הבית החם', משלחות ממדינות שונות מגיעות למפגשים עם הניצולים, שוטרים קהילתיים מידי שנה בונים סוכה לניצולים, מתקיימת הדלקת נרות משותפת בחנוכה, חוגגים ביחד את ראש השנה ועוד".

"חגגנו גם בר מצווה בכותל לאחד הניצולים שהיה במחנה ריכוז ולא זכה לחגוג בר מצווה. ערכנו טקס בר מצווה מרגש במיוחד ואין מפגש שלא מזכירים אותו", עוד מציינים במשטרה ומדגישים כי "כל סיוע שאינגה צריכה – היא נעזרת במשטרה".

"פיקוד תחנת שפט יחד עם השוטרים הקהילתיים בשם כלל שוטרי התחנה מודים לאינגה על תרומתה לרגל 35 שנות פעילות ועשייה שלה למען שורדי השואה", מסכמים במשטרה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר