חדר ההנצחה (צילום: קובי סיט)
חדר ההנצחה (צילום: קובי סיט)

היסטוריה בירושלים: מתחם "בית העם" יפתח מחדש כהיכל תרבות

אירוע החניכה ייערך מחר, שני, לאחר שיפוץ עמוק ונרחב שהתבצע במקום. במסגרת השיפוץ, הוחזר הלוגו המיתולוגי "בית העם" אשר היה קיים על חזית המבנה ובנוסף הוקם חדר הנצחה למשפט אייכמן

פורסם בתאריך: 27.2.22 19:10

עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, תחנוך מחר, שני, את היכל התרבות "בית העם" לאחר שיפוץ עמוק ונרחב. המרכז עתיד לשמש כאחד ממוקדי התרבות הגדולים והחשובים ביותר בעיר. במסגרת השיפוץ, הוחזר הלוגו המיתולוגי "בית העם" אשר היה קיים על חזית המבנה, לאחר כ-40 שנה של היעדרות בכדי לשמר את הנוסטלגיה, ההיסטוריה והערכים של המקום שהיה מרכז תרבות מיתולוגי ששירת את תושבי העיר ומבקריה.

מבנה בית העם, בעל ערך היסטורי ומוכר כמבנה לשימור בשל הזיקה למשפט אייכמן שנערך בו בשנת 1961. במסגרת השיפוץ הוקם חדר הנצחה למשפט אייכמן, שבו יוצגו באופן סימולטני בחמישה מסכים, קטעים נבחרים ממשפט אייכמן. בנוסף, תוצג תמונתו של התובע גדעון האוזנר -"האצבע המאשימה". מיצג ההנצחה הוקם בסיוע תמי האוזנר-רוה, בתו של גדעון האוזנר וקובי סיט, המפיק והיוצר של מיצג משפט אייכמן בבית העם.


האולם (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

האולם (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


"מיקומו המרכזי של בית העם בלב ירושלים ובמרכזו של קמפוס ירושלים לאומנויות, המוקם בימים אלה ויאגד בתוכו ארבעה בתי ספר לאומנויות, הופך את מתחם בית העם לייחודי בארץ, מתחם שכולל בתוכו את מוסדות התרבות והאמנות המובילים בירושלים", אומרים בעיריית ירושלים.

"בית העם ישמש כהיכל תרבות ואומנויות המאחד את המגוון האנושי והתרבותי בעיר, ישמש בית ובמה לאירועי תרבות לקהל המגוון, ליצירה מקומית מקורית, מרחב להפקות מתחום אומנויות הבמה, כנסים בנושאים חברתיים וממגוון רחב של מופעים בתחומי התיאטרון, המחול, המוזיקה, הבידור, הפסטיבלים, הכנסים, ההרצאות והתערוכות", מציינים בעירייה.

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים היא בירת התרבות של ישראל. שיפוץ מתחם 'בית העם' הוא צעד נוסף, הממשיך את התנופה האדירה של העיר בתחום התרבות. המתחם החדש, לצד הקמפוס לאומנויות והסטודנטים הצעירים שילמדו בו, יהפוך להיות הלב הפועם של מרכז העיר".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר