(צילום: יניב נדב)
(צילום: יניב נדב)

כעשר דקות מירושלים: תערוכת "פופ-אפ" המתעדת את חיי הבדואים בני שבט הג'האלין תוצג באוהל בחאן אל אחמאר

עשרות צילומים של הצלם יניב נדב המתעד את בני השבט במשך עשרים שנה יוצגו על יריעות האוהל של איברהים שממוקם כעשר דקות נסיעה מירושלים לכיוון יריחו. התערוכה תוצג ביום שישי, 4.3.22, בין השעות 11:00-15:00

פורסם בתאריך: 28.2.22 18:02

בין זמן למקום – הג'האלין: תערוכת "פופ-אפ" המתעדת את חיי הבדואים בני שבט הג'האלין תוצג  ביום שישי, 4.3.22, בין השעות 11:00-15:00, בחאן אל אחמאר. עשרות הצילומים של הצלם יניב נדב יוצגו על יריעות האוהל של איברהים שנמצא במרחק של כעשר דקות נסיעה מירושלים לכיוון יריחו.

חאן אל אחמאר ניצב במוקד הסערה הפוליטית, המשפטית, הלאומית והבינלאומית שנים רבות. לעיתים אפילו סערת טבע מאיימת להעיף את האוהלים על יושביהם. ל"כל העיר" נמסר כי "החאן הוא המקום בו התיישבו בני שבט הג'הלין בשנות השבעים בהסכמת בעלי הקרקע, לאחר גירוש ונדודים מאזור ערד. בעבר, מקור הפרנסה העיקרי של הבדואים היה רעיית צאן, אך בשנים האחרונות האפשרות להתפרנס מענף זה הולכת ומצטמצמת: אזורי מרעה נסגרים בגלל בנייה יהודית מסיבית במרחב, הכרזה על שטחי אש וגירוש רועים על ידי מתיישבים. זאת בנוסף להיותם כלי משחק במאבק בין גורמי ימין קיצוני, מדינת ישראל והרשות הפלסטינית, כאשר סכנת גירוש מהמבנים בהם הם גרים מרחפת על ראשיהם".


(צילום: יניב נדב)

(צילום: יניב נדב)


עוד נמסר כי "ב-4.3.22, ימים ספורים לפני הגשת תגובת המדינה לבג"צ (נוסף), העוסק בפינוי החאן, מעלה הצלם יניב נדב בתמיכת ארגון המתנדבים "ידידי הג'הלין" תערוכת פופ-אפ. התערוכה מציגה את חיי בני השבט, למשך סוף שבוע אחד בלבד, באוהל של איברהים ומשם תמשיך לנדוד למקומות נוספים".

נדב, 44, נשוי ואב לארבעה, צלם עצמאי המתמקד בנושאים חברתיים וסביבתיים, שצילומיו הוצגו במגזינים ובעיתונים המובילים בארץ ובעולם. הוא מתגורר במעלה אדומים, דקות אחדות של נסיעה מהמאהלים של בני השבט. צילום מקרי "על הדרך" לפני עשרים שנה, הפך לחברות ארוכה עם בני השבט, במהלכה הוא נוהג לפקוד בקביעות את המאהלים השונים ולתעד אותם.

בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממגוון נושאים: רעיית צאן, בחיי בני השבט, הרס מבנים, מאכלים, ילדים, רגעים קטנים ורגעים גדולים. הצילומים מוצגים על דפנות האוהל של איברהים, שנולד בחאן אל אחמאר ומתגורר בו מאז. אך לא פחות מהדברים המוחשים אותם תופסת עדשתו של נדב, היא מנסה "לתפוס" את הענן השחור הרובץ תדיר מעל בני השבט והמקום: החשש היום-יומי מהריסה וגירוש מהשטח בו הם מתגוררים עשרות שנים, עוד בטרם הוקמו בסמוך הישובים הישראלים.

לדברי יניב נדב, "האנשים שראיתי דרך הגדרות ונראו בתחילה כתרבות מרוחקת הפכו לחבריי. עם השנים, אני משתתף בשמחתם ובצערם. הם מתמודדים שנים רבות עם בעיות גיאו-פוליטיות המשנות את אופיו המסורתי של מבנה השבט. סכנת הגירוש וההריסה מרחפת עליהם יום ביומו ולא נותנת תקוה לעתיד טוב יותר: איסורי בניה לזוגות שמתחתנים גורמים לצעירים לעזוב ולהגר, צמצום שטחי המרעה, הגבלות התנועה גורמות לגברי השבט לזנוח את מרעה הצאן ומוציאה את הגברים לעבודות "מודרניות". כולי תקווה שהתערוכה ופרויקטים נוספים  יגבירו את המודעות לשבט ויעניקו פתרון צודק".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר