אריה קינג מימין ההתפרעויות בבר אילן בשבוע שעבר (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)
אריה קינג מימין ההתפרעויות בבר אילן בשבוע שעבר (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)

ההתפרעויות בבר אילן – סגן ראש העיר קינג דורש הגשת תביעות אזרחיות

ימים ספורים אחרי ההתפרעות והנזק האדיר שהותירו מאות חרדים קיצונים בתוואי הרכבת הקלה בבר אילן, לפעול למיצוי הדין עם המתפרעים: "נראה לי שהתרשלנו פה במעט, ככל שלא פעלנו נגד העבריינים שתועדו פוגעים ברכוש הציבור וברכוש הזולת"

פורסם בתאריך: 28.2.22 08:59

ממדי הנזק האדירים שהסבו מאות פורעים בשבוע שעבר לתשתיות הרכבת הקלה בציר בר אילן עדיין מתבררים, אך בכיכר ספרא יש מי שדורשים כבר כעת להשית את העלויות על המתפרעים עצמם – חרדים קיצונים שמתנגדים למעבר הרכבת הקלה בשכונות החרדיות.

תחת הכותרת 'הגשת תביעות אזרחיות נגד האנרכיסטים שהסבו נזק של עשרות מיליוני שקלים ברחוב בר אילן' מבקש סגן ראש העיר אריה קינג מבכירים בעיריית ירושלים – החל מהמנכ"ל איציק לארי, דרך היועץ המשפטי אלי מלכה, התובע העירוני חיים נרגסי ואחרים – לפעול למיצוי הדין עם אותו פורעים, אותם מכנה סגן ראש העיר קינג אנרכיסטים.

בפנייה ששיגר סגן ראש העיר קינג גם לסגן ראש העיר אלישע פלג, מחזיק תיק חירום ובטיחון, למנהל אגף חירום וביטחון עוזי חן ולראש מינהל התפעול בעירייה איציק נידם, הוא מבקש לדעת את אופי הטיפול במתפרעים ובוונדליזם שהפך לדבר שבשגרה בחודשים האחרונים – מאז החלו עבודות התשתית בבר אילן.

במכתבו מציין קינג כי הוא מקבל פניות רבות מצד תושבים בבר אילן, שגם להם נמאס מההפגנות ומההרס שמשאירים אחריהם אותם חרדים קיצונים. "התושבים מלינים על הנזקים שגורמים קיצוניים אנרכיסטים", כותב קינג, "הנזקים כוללים, פגיעה בגדרות בטיחות, עמודי תאורה, תמרורים שנועדו להכווין את הולכי הרגל באתר העבודה שברחוב בר-אילן, ישנם תושבים שמלינים על נזק שנגרם אף לתחומי הבניינים שבהם הם גרים, בעיקר לחצרות, הרי המתפרעים הללו לא "רואים ממטר" ו"לא סופרים" לא את העירייה ולא את התושבים, הם פשוט עבריינים לכל דבר ועניין ופגעים גם ברכוש הזולת".



קינג, כאמור, מבקש לטפל באותם אנרכיסטים גם דרך פגיעה בכיס שלהם. "אני מבקש לדעת האם העירייה הגישה עד היום תביעה כספית כנגד מישהו מהמעורבים?", הוא שואל וממשיך: "עשרות תועדו במצלמות העירייה שמותקנות ברחוב, עשרות תועדו ברשתות החברתיות, האם הגשנו תביעה אזרחית נגד חלק מאותם אנרכיסטים? אם לא, אבקש לדעת מדוע? מה מנע מאיתנו לעשות כן עד כה?".

 

 

בהמשך מכתבו מבקש סגן ראש העיר קינג לזמן ישיבה של ועדת החירום והביטחון (בראשות סגן ראש העיר פלג, ר"ג), שבה יינתנו תשובות לגבי האכיפה, הענישה וההרתעה כנגד אותם מתפרעים, זאת "במטרה למגר את ההתפרעויות שמסבות לקופת הציבור נזק ממוני רב ופוגעת כנ"ל, גם במאות משפחות שמתגוררות לאורכו של רחוב בר-אילן וברחובות הסמוכים לאזורי האנרכיה בלילות".



במכתבו קינג מבקש להדגיש כי "כל בקשתי היא אחת: להשיב את הסדר לעיר, ונראה לי שהתרשלנו פה במעט, ככל שלא פעלנו נגד העבריינים שתועדו פוגעים ברכוש הציבור וברכוש הזולת".

"עיריית ירושלים ומשטרת ישראל רואות בחומרה רבה את העבירות של השחתת רכוש עירוני וניסיונות לפגוע בקידום ופיתוח עירוני באמצעות אלימות וונדליזם. העירייה והמשטרה יצרו מנגנון משותף לפני מספר חודשים, במטרה לרכז ראיות אשר יאפשרו הגשת תביעות אזרחיות נגד כל מי שהשחית או פגע ברכוש עירוני וציבורי".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר